Toon posts:

[ALG] forumsoftware ervaringen *

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Howdy,

Misschien ietwat onbekend forumsoftware is die van activetopics. Het is geen gratis forum, maar ziet er zeker niet slecht uit, en aan de features te zine is het nog behoorlijk uitgebreid ook.

Ik hoorde hier en daar dat activetopics nogal "brak" in elkaar steekt, vandaar dat ik hier even de meningen en ervaringen kom peilen ;).

Aangezien er hier op GoT wel al meer topics lopen (liepen) over activetopics, hoewel het het maar een paar zijn, heb ik eerst die even gechecked. Daar werdt echter niet diep in gegaan op de eventuele brakheid van activetopics. Om nou zo'n oud topic omhoog te schoppen, leek me niet echt nodig. Activetopics is btw gestopt met de ontwikkeling.

Wie maakt er gebruik van activetopics als forumsoftware? Wat zijn zoal de ervaringen? Hoe zit het met de "brakheid"?

Ik zou activetopics op zich best eens willen gaan gebruiken. Als het tenminste zijn geld waard is (60 Pleuro's) :/

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
:X

Alle features die daar staan kloppen niet ;). IP ban zit er bijvoorbeeld niet in. Persoonlijk vind ik het zijn geld niet waard en zit het vol met bugs. Voor elke 10 'features' krijg je 100 bugs terug.

De ontwikkeling ligt ook stop. Zodra je de setup hebt afgerond en rechten begint te verdelen, kunnen alleen nog admins nieuwe topics aanmaken. Kleine bug en zo te verhelpen maar ja, moet je wel een beetje php kunnen en dat zou niet nodig moeten zijn.

Dan mag je ook nog eens proberen om alles aan de praat te krijgen, want onder de nieuwste versie van php werkt het niet. Iets met register globals :X ;)

[ Voor 56% gewijzigd door We Are Borg op 09-11-2003 14:09 ]

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:05

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik heb zelf wel eens gewerkt met AT en vond het eerst wel erg goed en mooi enz maar toen ik zelf met PHP bezig ging (en dus de opties van mijn webserver beter zette.. register globals enz) deed het forum het ineens niet meer.. erg vage fouten enzo.. is naar mijn mening erg brak gescript.

Twitter

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik weet er niet veel vanaf hoor, dat je het alvast weet ;)

maar waarom zou je forumsoftware gaan gebruiken die niet meer verder wordt door ontwikkeld :?
omdat het helemaal klaar is ?
lijkt me niet omdat je zelf zegt dat het brak is, en omdat er altijd wel verdere ontwikkelingen zijn.

dus mijn vraag : waarom zou je er dan nog over na denken om het te gaan gebruiken :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, veel bugs dus.. Ik vind AT eigelijk best mooi qua layout. Erg netjes en overzichtelijk. Da's natuurlijk alleenmaar de schil. Als de scripting niet klopt, heb je d'r ook niet veel aan...

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ik zou zeggen vraag het bijvoorbeeld hier eens:
http://vuurwerkonline.f2o.org/at/

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik behoorlijk wat security-issues in het produkt heb gevonden (en gemeld aan de maker).

Who is John Galt?

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 14:10:
Tsja, veel bugs dus.. Ik vind AT eigelijk best mooi qua layout. Erg netjes en overzichtelijk. Da's natuurlijk alleenmaar de schil. Als de scripting niet klopt, heb je d'r ook niet veel aan...
True. Het ziet er idd niet zo phpbb achtig uit, maar daar houdt het ook echt mee op.

Jammer dat het forum niet meer bestaat waar alle klanten van AT rond liepen. Damn, dat was een zooitje.

Ik raad het af :)

Om even inhoudelijk bugs te melden:

- IP ban zit er niet in (staat wel vermeld)
- User ban werkt niet. User kan niet meer replyen, maar wel nieuwe posts aanmaken.
- Zoeken geeft ook resultaten in fora waar user geen toegang heeft
- Code tags werkt niet
- Sticky's blijven niet altijd bovenaan (verdwijnen soms)
- Bug met posten. Admin moet eerst post maken voordat normale users dat kunnen
- Profiel updaten gaat soms fout en wordt je doorgestuurd naar een vreemde url
- Forum beschrijven weg halen lukt niet bij instellingen. Pref veld in de database groter maken is oplossing, maar goed.
- Email notify geeft verkeerde url.
- Poll in Opera/Mozilla een ramp
- Max post kan niet boven 100
- Inloggen kan alleen onderaan op de frontpage (niet echt bug maar goed)
- Registreren met een ' geeft mysql error
- Truukje om html gebruiken als normale user zonder html rechten

Ik ga niet eens verder :P Ik zeg niet dat deze dingen niet gemaakt kunnen worden, maar het geeft aan wat je zelf moet sleutelen.

Als je die tijd nu in een nieuwe template gooit voor een ander forum wat minder brak is heb je een betere besteding van je tijd :)
justmental schreef op 09 november 2003 @ 14:10:
Ik zou zeggen vraag het bijvoorbeeld hier eens:
http://vuurwerkonline.f2o.org/at/

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik behoorlijk wat security-issues in het produkt heb gevonden (en gemeld aan de maker).
En deze worden dan vervolgens niet opgepakt. Genoeg gemeld maar verwerken niet zo snel ;)

De maker loopt trouwens ook rond op GoT :)

[ Voor 75% gewijzigd door We Are Borg op 09-11-2003 14:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Weten jullie misschien wat nette alternatieven?

Okay, phpBB en die wannabe gratis forums zijn enorm populair, maar ik vind ze allemaal zo op elkaar lijken. Zoals ik al zei, AT is qua layout erg netjes, ik zou dus graag een alternatief hebben die ongeveer de zelfde opbouw heeft.

Maakt niet uit of het wat moet gaan kosten, AT is immers ook een betaald forum.

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 14:17:
Weten jullie misschien wat nette alternatieven?

Okay, phpBB en die wannabe gratis forums zijn enorm populair, maar ik vind ze allemaal zo op elkaar lijken. Zoals ik al zei, AT is qua layout erg netjes, ik zou dus graag een alternatief hebben die ongeveer de zelfde opbouw heeft.

Maakt niet uit of het wat moet gaan kosten, AT is immers ook een betaald forum.
http://www.react.nl ( nee ik werk niet bij parse :P ). Voor de rest ken ik weinig fora betaald of niet betaald wat niet een 'phpbb look' heeft
:)

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Ik snap niet waarom iedereen afgaat op uiterlijkheden. Hoe een forum uitziet is alleen maar een schil. Ikzelf ben bezig met een forum (en nog wat andere zooi, zoals de cms die eraan hangt), die volledig modulair is, en een eigen "template-engine" erbij.
Hoe het uitziet moet compleet onafhankelijk van je core zijn.

Als je voor een forum gaat, kun je dnek ik het beste bij invision of xmb kijken, of phpBB, als je van pruts-zaken houdt...

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• We Are Borg

We Are Borg

Grijze Vos schreef op 09 november 2003 @ 14:27:
Ik snap niet waarom iedereen afgaat op uiterlijkheden. Hoe een forum uitziet is alleen maar een schil.
En met die 'schil' hebben je gebruikers te maken :). Niet dat ik niet met je eens ben dat je inhoud veel belangrijker is dan de schil.
Ikzelf ben bezig met een forum (en nog wat andere zooi, zoals de cms die eraan hangt), die volledig modulair is, en een eigen "template-engine" erbij.
Hoe het uitziet moet compleet onafhankelijk van je core zijn.
Wie niet tegenwoordig :P.
Als je voor een forum gaat, kun je dnek ik het beste bij invision of xmb kijken, of phpBB, als je van pruts-zaken houdt...
Hij wil juist niet zo'n phpbb look hebben. Alleen Active Topics, React en Topix hebben niet zo'n look zover ik weet

Verwijderd

Topicstarter
Jep, React had ik ook al gezien. Ziet er zeer netjes uit! GoT maakt er ook gebruik van zie ik :).

Ik vind op hun website alleen nergens een prijs staan oid. Enkel een aanvraag formulier voor informatie.

Wie weet neem ik die wel, ik houd het in het achterhoofd.

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 14:30:
Jep, React had ik ook al gezien. Ziet er zeer netjes uit! GoT maakt er ook gebruik van zie ik :).

Ik vind op hun website alleen nergens een prijs staan oid. Enkel een aanvraag formulier voor informatie.

Wie weet neem ik die wel, ik houd het in het achterhoofd.
Ik weet niet of je marketing of iets van economie aan het studeren bent ? Meestal wanneer zoiets niet vermeld staat mag je je bankrekening wel even goed checken voordat je bestelt ;). Zover ik weet is het redelijk prijzig, maar een erg uitgebreid product. Neem contact met ze op zou ik zo zeggen

* We Are Borg houdt nu op met reclame voor Parse voordat ik een OW krijg :+ .

Voor de rest ken ik alleen nog Topix. Zie www.fok.nl . Maar of dat nu zo geweldig is :X

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of je marketing of iets van economie aan het studeren bent ?
Jep, Logistiek & Economie eerste jaars aan de HES ;) (Nog een groentje dus)
Meestal wanneer zoiets niet vermeld staat mag je je bankrekening wel even goed checken voordat je bestelt ;). Zover ik weet is het redelijk prijzig, maar een erg uitgebreid product.
Dat was ik ook wel van plan ja :)
Neem contact met ze op zou ik zo zeggen
Als 'k uiteindelijk toch voor React ga, contact ik ze even.
Voor de rest ken ik alleen nog Topix. Zie www.fok.nl . Maar of dat nu zo geweldig is :X
Topix is toch gemaakt door 2 van die Fok! gasten? Op zich ziet het er leuk uit, maar 'k denk niet dat ze het verkopen.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-04 18:28

Gerco

Professional Newbie

GoT heeft ook jaren op topix gedraaid hoor, zo brak is het nu ook weer niet. Waarom er uiteindelijk overgegaan is naar React weet ik niet, iets met ruzie??

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 14:30:
De wens om de boel te verkopen is nog maar kort geleden uitgevoerd, ik geloof dat de prijsinformatie ook afhangt van "je gebruik", dus een vaste prijs neerzetten en het daarop laten beoordelen is niet helemaal handig dan er is/komt zelfs een gratis versie voor studenten/non-commercial-use oid.
Mail es naar jasper at parse . nl , die kan je er meer over vertellen.

Met andere fora dan topix en react heb ik niet zoveel ervaring, alleen nog met vBulletin en dat vond ik ook wel aardig werken. De argumentatie voor de looks is natuurlijk niet zo zinvol, want ik geloof dat alle recente fora met templates werken.
Gerco schreef op 09 november 2003 @ 14:46:
GoT heeft ook jaren op topix gedraaid hoor, zo brak is het nu ook weer niet. Waarom er uiteindelijk overgegaan is naar React weet ik niet, iets met ruzie??
't Was idd best een aardig/vlot pakket, maar bevatte wat rare fouten en miste wat features.
De support naar ons lag vrijwel stil (ondanks dat de beide heren erg actief op fok zijn) en wij waren dat na een tijdje wel zat... Zelfs de templates konden we niet editten.

Anyway, we zijn toen in zee gegaan met parse, o.a. voor de betere/uitgebreidere support en (in ons geval) de mogelijkheid om direct zelf zaken te kunnen ontwikkelen (zo is de zoekmachine door mij en chem samen gemaakt) en inzicht in de react-source-code te hebben.

[ Voor 33% gewijzigd door ACM op 09-11-2003 14:51 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-04 14:33
Ik zie niet in wat dit met Programming & Webscripting te maken heeft? :?

't Heeft iig niets met programmeren te maken; topic hoort dan ook beter thuis in Software Algmeen

P&W -> SA

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 09 november 2003 @ 14:55:
Ik zie niet in wat dit met Programming & Webscripting te maken heeft? :?

't Heeft iig niets met programmeren te maken; topic hoort dan ook beter thuis in Software Algmeen

P&W -> SA
De forumsoftware van AT is toch hoofdzakelijk geschreven in PHP/SQL volgens mij? :/. Bovendien is de hoofdgedachte van dit topic, de "brakheid" van het forum script. Naar mijn mening past het topic perfect in P&W, maarja, jij bent de baas...

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 15:04:
[...]

De forumsoftware van AT is toch hoofdzakelijk geschreven in PHP/SQL volgens mij? :/. Bovendien is de hoofdgedachte van dit topic, de "brakheid" van het forum script. Naar mijn mening past het topic perfect in P&W, maarja, jij bent de baas...
Het gaat meer om het eindproduct. We hebben het over hoe brak iets is of hoe het bevalt. Zoeken vervanging voor een product. We hebben het niet over de code aanpassen ofzo :)

Tenminste, dat is denk ik de gedachte.

Echt met de code werken -> P&W
Over het product discussieren en alternatieven zoeken -> SA

Denk ik dan, wie weet hebben de rode mannetjes van de devschuur een totaal andere reden voor de move.

Maar goed :)

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 14:35
Ik heb het een jaar geleden gekocht, geprobeerd. En toen de bugs (geprobeerd) te fixxen.

Dat is vrij goed gelukt. Er zijn nog wat kleine dingetjes die anders/beter kunnen.

Maar als je alle bugs fixxed dan heb je een mooi stukkie software.

Mijn (verbouwde) AT: http://www.viforum.nl/

edit: het is inmiddels niet meer van mij overigens

[ Voor 9% gewijzigd door Speedener op 09-11-2003 15:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan idd ook, al is het dan wel handig als je weet waar zoal de bugjeszitten. Een "buglist" zou handig van pas komen :).

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 14:35
Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 15:39:
Dat kan idd ook, al is het dan wel handig als je weet waar zoal de bugjeszitten. Een "buglist" zou handig van pas komen :).
ChangeLog
Misschien heb je er wat aan

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Een optie die je ook nog kan overwegen is Invision Power Board.
Gratis om te gebruiken, en er is tegen betaling support verkijgbaar. Ook maken ze (tegen vergoeding) custom skins mochten de skins van de fansites tegen vallen.

Verder is [rml][ test] 9 verschillende forum systemen[/rml] ook wel handig om een beetje te vergelijken :)

Edit: ow, en voor ik het vergeet: Jotti heeft zijn eigen forumsoftware, Jottum, gemaakt. Hier neer te halen.

[ Voor 21% gewijzigd door Rafe op 09-11-2003 15:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had inderdaad dat topic waar die 9 forums getest worden al gevonden, en gelezen :). IPB ben ik niet zo'n fan van, mede doordat ik het er gewoon niet uit vind zien, en het erg onoverzichtelijk vind. Zowel qua file structuur als qua opties.

Misschien zijn de skins een verbetering :).

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-04 20:36
Ik zou eens kijken naar http://jotti.dhs.org, is freeware, kwa code best wel okay, en nogmaals het is gratis dus je kan altijd nog ff kijken.

Het is kwa bugs endergelijke een goed forum, alle gemelde bugs worden snel opgelost enzo. Misschien toch ff het kijken waard.

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Ik vind IPB juist over het algeem erg goed. Heb het niet heel uitgebreid bekeken, maar ik kreeg sterk de indruk dat zowel de layout als ook de code prima was.

Rustacean

Verwijderd

Ik ben nu thuis met MercuryBoard aan het proberen. http://www.mercuryboard.com PHP/MySQL (GNU General Public License (GPL))
Ik moet zeggen dat ik deze ook niet verkeerd vind.
Behoorlijk snel en niet vol met funktie's (standaard kleur is eventjes schrikken 8)7 )
En lijkt een klein beetje op PHPbb.

De subforums is een leuke feature, als je deze nodig hebt.
24 Januari is de nieuwe versie 1.01 uitgekomen.

Een ander leuk forum die ik steets vaker tegen kom is Web Wiz Forum http://www.webwizguide.info ASP/Acces, SQL (free) Ziet er interessant uit. heb deze nog niet geprobeerd. maar staat zeker op de lijst voor een Review. Vooral de "anti spam settings" en de "160bit One way encryption of all passwords for higher security" wil ik wel eens proberen.

3 Februari 2004 is de nieuwe versie 7.7a uitgekomen.
Ben benieuwd

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:48

momania

iPhone 30! Bam!

Gezien de toch redelijke kick en de mogenlijkheid om tot een leuke discussie te komen, even een titel fix :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1