Toon posts:

WinXP boot niet meer...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tja, het zal het het miljardste topic wel zijn, maar het is en blijft van Microsoft natuurlijk dat verklaard alles, maar lost niks op.

Het zit zo, ik start mijn PC vanmorgen op en alles prima, heb totaal niks geïnstalleerd of veranderd en ik reboot hem zo rond 12 uur ff. Maar dat was het dan ook, want hij start niet meer op geen foutmelding niks, gewoo dat bootmenu wat eeuwig blijft staan.

Hij start nog wel in Veilige Modus en in de ntbtlog.txt staat bij 90% van de stuurprogramma's dat die die niet kon laden.

Is hier nog iets aan te doen? Of is het net als gewoonlijk bij MS een leuke format c: ?

In de FAQ hadden ze het over de MBR, ik weet niet precies hoe dat werkt en of dat er iets mee te maken heeft.

Oh ja, ik dacht ik gebruik die herstelcontrole wel even, aangezien het toch 1GB vreet moet et vast wel van pas komen, maar hij zegt rustig dat er geen herstelpunt beschikbaar is.

Iemand die nog raad weet behalve, stap over naar Linux (daar heb ik een partitie van trouwens, die wel werkt)?

Verwijderd

Geef eens meer informatie over welke je bootmenu heb. (linux of van microsoft)

Verwijderd

Topicstarter
Denk niet dat dat verschil zal maken, maar het is van Linux, GRUB, werkt al een hele poos prima, en dat werkt ook nu nog goed, alleen als ik voor Windows kies dan komt het bootscherm van Windows, en dan blijft het daar ook laden.

En vervolgens in de ntbtlog.txt staat dat de meeste driver gewoon niet konden worden geladen.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
okee, first, MBR staat voor Master Boot Record. Het lijkt mij dat je MBR niet corrupted ofzo is van windows, anders hoort hij helemaal niks weer te geven (lijkt mij, correct me if I'm wrong). Wat je zou kunnen overwegen is dus wat aan die drivers te doen, maar volgens mij zegt hij dat omdat je hem in veilige modus boot (in veilige modus worden zo min mogelijk drivers geladen). Ik weet niet waar dat txt-filetje dus over praat: Over je safe-mode boot of je gewone (mislukte boot)?

Verder zou ik het niet zo goed weten waar het aan ligt, een format C: zou ik dus niet aanraden, want windows overschrijft zonder pardon je MBR met zijn eigen lame-ass bootmenu, en dan kun je je linux dus niet meer booten...

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.