Toon posts:

Spamrobots.

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
een vriend van me heeft een veel bezochte website,met een vraag en antwoord forum erop.
Nu worden van dat forum veel email adressen geplukt,en aan de eigenaars ongewenste post gestuurd etc.
Veel adressen worden alleen op deze site gebruikt,en dus nergens anders bekend.

Is er een script,progamma,of filter om te verhinderen dat die adressen gemolken worden door die spamrobots??

Ik ben een 'newbie'hier,dus graag jullie hulp/. :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Kijk even naar je pofiel hier op GoT en kijk daar eens naar je opgegeven e-mail-adres; selecteer dat eens.... en je weet genoeg

Verwijderd

Je kunt het voor die robots wat moelijker te maken door het adres in entities neer te zetten, of in ieder geval het apestaart tekentje, waarop de meeste email harvesters wel zullen zoeken.

Maak er bijvoorbeeld cheatah@tweakers.net van, die string is op zich geen geldig e-mail adres, maar de HTML parser hoort dit in het geheugen van de user agent dus om te zetten naar cheatah@tweakers.net

Verwijderd

Je zou het op kunnen lossen door een simpel javascriptje á la:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<script language="javascript" type="text/css">
<!--
var naam = 'sjaak';
var at = '@';
var domain = 'domein.nl';

document.write(naam + at + domain);
-->
</script>

Of wanneer je het voor in het profiel van een gebruiker bedoeld, kun je dit via PHP en de bijbehorende GD extensies doen (generatie van plaatjes), zoals hier op GoT.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 13:46 ]

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:49

Spleasure

Ik hier?

Het beste is een mailerform. Dan kunnen mensen andere emailadressen niet zien, maar via een webform een emailtje sturen. Pas als ze van diegene een reply krijgen weten ze het emailadres,

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:38
Scriptrequests zijn hier niet toegestaan.

Daarnaast denk ik dat je bij de bovenburen (Webdesign & Graphics) beter kunt geholpen worden ivm deze issue.

https://fgheysels.github.io/

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Nou zeg whoami..

scriptrequest zijn niet toegestaan.. en als er een oplossing is dan is het serverside (GDlib/mailform ipv adres tonen)...

Genoeg ideeen lijkt me zo.. zorg dat het emailadres niet zichtbaar in de pagina/source komt.. en thats it.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.