[WiFi] Senao 100 of 200mw nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 496 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-06 18:21
Ik wil een pcmcia kaartje met externe antenne aansluiting hebben om meerdere mogelijkheden te testen tot toegang van regionale Wifi initatieven.

Na lang zoeken en veel lezen hoor ik zeer positieve verhalen over de Senao kaartjes. Met 100mw aan zendvermogen zouden ze onevenaard zijn qua bereik!

Maar, nu viel mijn oog ook op een in Nederland leverbaar 200mw variant ( wel in bezit hebben, maar niet gebruiken volgens de wet ).
Deze zijn leverbaar door bv. de volgende shop; http://www.zx-yagi.nl/tweakers/wireless.html
Het gaat dus om de NL-2511 CD Plus ext2

Het probleem is alleen of de 200mw variant wel geschikt is voor de Nederlandse Wifi-Netwerken!?
In Nederland zijn er 13 kanalen beschikbaar (naar mijn weten) en de 200mw kent er mar 11?!
Zijn dit dan ook 11 totaal andere kanalen? of overlappen de kanalen elkaar, bijvoorbeeld dat kanaal 10 op de 100mw kaart, kanaal 9 op de 200mw kaart is?

Voor dit geld wil ik nl. niet een verkeerde aanschaf doen.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
OH --> NT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:32
Kanaal 10 in europa is hetzelfde als kanaal 10 in de VS.
Met n kaart uit de VS (max kanaal 11) kan je dus niet op kanaal 12 of 13 (of 14 in Japan) connecten.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
iemand ervaring met het afstandsverschil tussen beide kaarten?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik heb vorige week mijn Linksys WAP11 vervangen voor een Senao AP en dan idd. de 200mW versie.

Ik had de WAP11 op de begane grond staan en mijn PC met Linksys PCI kaart op zolder maar het bereik was maar krapjes aan (signal strength 30 %, signal quality 26 %) en op mijn laptop met Avaya PCMCIA kaart had ik helemaal geen ontvangst.

Na het plaatsen van de zeer eenvoudig te configureren Senao had ik op zolder ineens waardes van 90 % en 80 % :9~

En op mijn Avaya zit hij nu rond de 50 %.

Ik kan dus niets anders dan concluderen dat de 200mW Senao echt een aanwinst is !

Eventueel zou je ook nog een Senao PCMCIA 200mW kaartje kunnen aanschaffen, dan heb je helemaal een monsterlijk bereik >:)

Enig nadeel is dat de Senao AP een 10Mbit UTP aansluiting heeft, zorg er dus voor dat je switch of router dit goed ondersteund (De Alcatel Thomson Speedtoch 510 werkt iig prima :) )

Officeel mag je dus de 200mW versie niet in NL bereiken, dus alles op eigen risico he ;)

Binnenkort komt Senao ook met 54Mbit apparaten voor mensen die perse 54Mbit willen :)

• Stinger_Ventura
Ik heb de PCMCIA 100mw kaart toch maar gekocht, en ben er zeer over te spreken!

Eerst had ik een SMC2635 pcmcia kaartje dat ook 100mw zou moeten zijn volgens de spec's ( maar geen externe antenne aansluiting ).

De Senao kaart haalt echt veel meer bereik dan de SMC, soms kwam ik wel wat netwerken tegen maar daar was het bereik gewoon te slecht van om wat mee te doen.
met de Senao kan ik overal makkelijk op inloggen, en ik vind ook veel meer netwerken als ik door de straat alleen al rij ( eerst zo'n 7 a 8, nu zo'n 12 a 13! )

Voor 59 euro ex verzending zeker een hele goede koop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56883

Binnenkort wil ik ook Senao AP'tjes gaan aanschaffen. 200mW is natuurlijk altijd beter dan 100mW.
Maar nu vroeg ik mij af: is het vermogen van de AP'tjes instelbaar? Dus bijvoorbeeld geen 200 maar 100. Ik vind het namelijk zonde om meteen 100mW aan te schaffen en dan blijkt dat ik toch 200 moet hebben. Dit dan in verband met de regelgeving in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:39

TRaSH

koffie ?

Jammer dat ze de 200mw niet meer hebben.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:07

Night89

Als je alles op een rijtje heb

ik heb dit kaartje zelf 2x gehad ( 2 verschillende kaarten, 1x 200mw en 1x 100)

ik heb hem uiteindelijk verkocht en teon maar een linksys kaart gekocht, iets minder bereik en geen wardriven, maar:

de antenne aansluiting van die senao is uiterst brak, 1x tegenaan stoten en je miniantenne kap is er al af, kan er wel weer op maar toch, de aansluiting zelf zit 1/2 mm speling in

ik had heel vaak freezes of een hele slome laptop, terwijl het normaal lekker soepel gaat, als je de kaart eruit haalde was het over.

dus denk er nog eens over na, ben er persoonlijk niet over te spreken ( ik had dus de 2511 met %DB antenne, 200 mw en 100mw)

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Beetje oud topic he :X
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.