[VB6] geen shift

Pagina: 1
Acties:

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als ik in visual basic meerdere dingen wil selecteren moet je de shift of ctrl inhouden en dan op datgene wtat je wil selecteren klikken, maar dat doet het bij mij niet, weet iemand hou ik dat wel kan krijgen?

thnx

Verwijderd

Kun je vertellen waarop je een selectie wilt maken? Dus een textbox, datagrid etc. Dat helpt bij het vinden van de oplossing.

Verwijderd

Je zou eens kunnen prutsen met de MultiSelect property :)

• darkdesign
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 14:45:
Je zou eens kunnen prutsen met de MultiSelect property :)
Waar kan ik die optie vinden, ik heb al een hele tijd lope zoeke maar ik kan het niet vinden.
Dus ik wil in de layout bijv. 3 labels selecteren, maar dat lukt niet bij mij

Verwijderd

wat bedoel je nou? wil JIJ in "design time" zeg maar meerdere objecten selecteren, of wil je DE GEBRUIKER tijdens runtime meedere dingen laten selecteren?

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:53
Het bericht is een beetje onduidelijk. Moet de gebruiker (dus diegene waarvoor je je programma maakt) meerdere labels kunnen selecteren of moet jij dat doen in de Design mode?

In de Design mode zou je in principe meerdere objecten kunnen selecteren door Ctrl ingedrukt te houden en dan op meerdere dingen te klikken. (Shift werkt trouwens ook). Ook kun je objecten selecteren door met de muis een rechthoek te 'slepen'. Dit werkt uiteraard niet in de Runtime-mode.

In mijn Visual Basic 6.0 werkt het allemaal prima.

Multiselect is een property bedoeld om gebruikers meerdere antwoorden uit bijvoorbeeld een ListBox te laten kiezen. Dit werkt niet met labels. Als je dit wel onder Runtime wil laten werken, zul je daarvoor zelf een creatieve oplossing moeten vinden (bijv. een zwarte rand om een label).

Maar zoals eerder gezegd is je bericht nogal onduidelijk en weet ik niet echt wat je bedoeld. Wat wil je, waarvoor is dit bedoeld, heb je al in de helpfunctie of in de Microsoft Knowledge Base gekeken, etc. etc.

• darkdesign
  • Niet online
Srry, dat het wat onduidelijk is. Ik bedoel, als je de layout samenstelt moet je meerdere labels moete kunne selecteren om die te bewerken, maar ik kan maar 1 tegelijk

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:53
Je kunt inderdaad geen meerdere labels selecteren om bijvoorbeeld de Caption property te veranderen. Dat werkt ook bij mij niet. Wellicht kun je wat experimenten met control array's. Als je trouwens een nieuw formulier maakt en dezelfde controls wil hebben, kun je controls ook kopiëren en plakken.

Maar zoals ik hierboven al zei, meerdere objecten selecteren en vervolgens property's gezamenlijk wijzigen kan niet (voorzover ik weet) in VB6. (Hoogstens met een work-around zoals hierboven beschreven).

Correct me if I'm wrong!

edit: RobIII laat hieronder zien dat het wel kan. Het is echter niet mogelijk om alle properties gelijk te stellen, zeker als je meerdere verschillende objecten uitkiest. Maar het is dus wel mogelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door elnino op 11-11-2003 16:23 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
elnino schreef op 10 november 2003 @ 17:28:
<knip>
Correct me if I'm wrong!
Bij deze ;)
Het werkt wel degelijk om meerdere labels te selecteren. Zie screenshot.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/multisel.gif

Je propertybox gaat dan van 1 label naar multiselect:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/single.gifAfbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/multi.gif
1 label geselecteerd3 labels geselecteerd

En ik kan wél van 3 labels tegelijkertijd de caption wijzigen als ik ze selecteer :?

Ik dacht effe dat 't er aan lag dat je labels op een frame lagen...Maar op 'n frame lukt het me ook. Dus ik zou niet weten wat het probleem is?

[ Voor 44% gewijzigd door RobIII op 10-11-2003 17:43 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• darkdesign
  • Niet online
Het is al opgelost, op een of andere manier kon ik dat niet, na reboot weer wel. thnx for help
Pagina: 1