Toon posts:

[Catalyst] Snelle resolutiefunctie uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vrienden van mij hebben een nieuwe Packard Bell PC gekocht met een ATI Radeon 9200 erin. Om de grafische prestaties te verbeteren, installeerde ik Catalyst 3.9 en inderdaad, zoals verwacht: het spelen van bijvoorbeeld Grand Prix 4 ging een stuk soepeler.

Er is echter een probleem met de TFT-monitor. Bij het opstarten van Windows XP met de nieuwste Catalyst-drivers krijgen we de mededeling Signal Overranged, wat meestal duidt op een te hoge refresh rate, maar dat kan het niet zijn, omdat zowel 800x600 @ 60Hz en ook 1024x768@60Hz allebei niet werken.

De oplossing voor het probleem hebben we gevonden: het aanvinken van de functie "Snelle resolutiefunctie uitschakelen" in het tabblad Opties, achter de knop Geavanceerd bij de beeldscherminstellingen. Case closed, denk je dan, maar helaas: Windows XP Home slaat deze instelling dus niet op! Bij het opnieuw opstarten van de computer werkt de boel weer niet en moeten we met behulp van een CRT-monitor die "Snelle resolutiefunctie uitschakelen"-instelling weer terugzetten. Niet erg leuk dus. :(

Wie weet hoe de functie "Snelle resolutiefunctie uitschakelen" in het Engels heet, wat het precies doet, en, natuurlijk, waarom XP het aanvinken van deze setting niet onthoudt? Je zou ons heel erg helpen. :Y)

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

ik weet het niet zeker maar ik dacht dat het "Disable quick resolution feature" was in het engels. Verder weet ik er niet zo veel over

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

Gebeurt het ook bij Cat 3.8 ??
Het is voor mij nu zo ongeveer al een half decennium geleden dat ik videodrivers tegenkwam die de snelle resolutie/instelling wisseling niet aankonden of het systeem onstabiel maakten ..

En hij heet idd "Disabele Quick Resolution Feature"
Ik ervaar het probleem iiq niet met mijn Hercules Radeon 9000 met Hercules Cat 3.8 onder Windows 2000 SP4 met een IIyama e431S.

[ Voor 20% gewijzigd door Jive op 10-11-2003 01:19 ]

Jive's Box
Jive @ DNET