Ey medetweakers,
Op volledig willekeurige momenten krijg ik de volgende problemen, zodra ik Windows wil opstarten:
Op een zwarte achtergrond krijg ik deze melding:
Dan log ik in. Het enige wat ik krijg te zien is de Windows desktop en that's it.
Na een paar minuten krijg ik dan de volgende melding:
Ctrl+alt+del heeft geen zin, taskmanager (taskmgr.exe) wil niet starten zodat ik ook niet handmatig explorer kan starten.
Verschillende dingen geprobeerd in de Windowsherstelconsole (fixmbr enz) maar niets buiten een nieuwe installatie (waar ik nu op werk).
Ik heb dit al twee keer gehad.
De eerste keer was mijn Windowsinstallatie 5 uur oud, de andere keer was mijn installatie 4 weken oud.
De eerste keer ontstond het na een reboot van de installatie van DirectX 9
Maar deze keer heb ik geen veranderingen in mijn soft- of hardwareconfiguratie gemaakt.
Ook heb ik vaak last van vastlopers van IE zonder aanleiding.
Gewoon volledig random alles.
Is er iemand die hetzelfde probleem heeft of een oplossing/oorzaak weet?
Specs:
• Abit NF7-S Rev 2.0
• AMD Athlon XP 1600+
• 2x Western Digital 120GB ATA100 op een Silicon Images S-ATA Raid-controller in RAID 0
• GeForce 3 TI200
• 512MB Corsair XMS PC3200 CL2
Op volledig willekeurige momenten krijg ik de volgende problemen, zodra ik Windows wil opstarten:
Op een zwarte achtergrond krijg ik deze melding:
Dan klik ik op de "ok" button en krijg ik zo'n klein logon-schermpje (àla Win2k).winlogon.exe - Unable To Locate Component
This application has failed to start because ole32.dll was not found.
Re-installing the application may fix this problem.
Dan log ik in. Het enige wat ik krijg te zien is de Windows desktop en that's it.
Na een paar minuten krijg ik dan de volgende melding:
Windows Product Activation
A problem is preventing Windows from accurately checking the license for this computer.
Error code: 0x80070002
Ctrl+alt+del heeft geen zin, taskmanager (taskmgr.exe) wil niet starten zodat ik ook niet handmatig explorer kan starten.
Verschillende dingen geprobeerd in de Windowsherstelconsole (fixmbr enz) maar niets buiten een nieuwe installatie (waar ik nu op werk).
Ik heb dit al twee keer gehad.
De eerste keer was mijn Windowsinstallatie 5 uur oud, de andere keer was mijn installatie 4 weken oud.
De eerste keer ontstond het na een reboot van de installatie van DirectX 9
Maar deze keer heb ik geen veranderingen in mijn soft- of hardwareconfiguratie gemaakt.
Ook heb ik vaak last van vastlopers van IE zonder aanleiding.
Gewoon volledig random alles.
Is er iemand die hetzelfde probleem heeft of een oplossing/oorzaak weet?
Specs:
• Abit NF7-S Rev 2.0
• AMD Athlon XP 1600+
• 2x Western Digital 120GB ATA100 op een Silicon Images S-ATA Raid-controller in RAID 0
• GeForce 3 TI200
• 512MB Corsair XMS PC3200 CL2