[Chello]probleem met verbinding, via gateway geen probleem?!

Pagina: 1
Acties:

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 21:34

JdM

Humbled

Topicstarter
Ik heb hier een PC staan waar, bij een kennis thuis , de PC i-net opgaat via Chello,
nu ontstond er een probleem twee weken terug en dat probleem was dat de PC spontaan niet meer online kon komen, er was wel een ip-adres van Chello aanwezig (geen 10-ip en ook geen 169-ip , het ip was wél het juiste ip-adres van de provider), vanalles geprobeerd met instellingen, nwe verbinding gemaakt, kaartje opnieuw geïnstalleerd, sysyteemherstel enz. enz. maar hij kwam niet meer online, ook pingen naar het ip-adres leverde niks op, vanuit mij thuis toen de PC nog op locatie stond.
Ik heb toen een clean XP- install gedaan en het probleem is 2 dagen weggeweest, nu komt ie bij hem thuis weer niet online , of althans de browser geeft niks weer alsmede MSN , krijgt geen verbinding.

Nu heb ik de PC bij mij staan en heb ik via diezelfde nic de PC via mijn eigen PC gewoon werkend op i-net , alleen MSN komt niet online, maar dat komt denk ik door het delen van de verbinding (als dat niet is hoor ik het graag), wat kan hier mis zijn dat die PC dus op locatie niet wil werken?

specs:
P2-350
256MB-ram
8gig
realtek nic

XP-prof. met SP1 en alle beschikbare updates.

Want om nou elke keer die PC opnieuw in te richten na 2 dagen is ook zoiets..........