• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Hey.. ik zoek een lekker cameraatje met minstens anderhalve megapixel om fotootjes mee te maken. Het is voor m'n persoonlijke site dus superhoge kwaliteit hoeft niet.
Nu zoek ik een camera die niet al te duur is en waar Smart media kaartjes in kunnen. Dit omdat ik 6 van die kaartjes heb ivm mp3 speler.
Smartmedia is dus een voorwaarde.
LCD schermpje hoeft niet per se maar is wel leuk natuurlijk... heeft iemand een tip voor mij?
Ik heb ook het liefst een CCD sensor erin ipv een CMOS want die zijn scherper...
Mijn budget ligt rond de 100 euro...

• Fietslamp398
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-04-2025

Fietslamp398

punt uit!

kijk eens op www.kieskeurig.nl heb je GOT niet voor nodig

Signatures zijn voor mietjes!

Verwijderd

pEeDy16 schreef op 09 november 2003 @ 12:40:
Hey.. ik zoek een lekker cameraatje met minstens anderhalve megapixel om fotootjes mee te maken. Het is voor m'n persoonlijke site dus superhoge kwaliteit hoeft niet.
Nu zoek ik een camera die niet al te duur is en waar Smart media kaartjes in kunnen. Dit omdat ik 6 van die kaartjes heb ivm mp3 speler.
Smartmedia is dus een voorwaarde.
LCD schermpje hoeft niet per se maar is wel leuk natuurlijk... heeft iemand een tip voor mij?
Ik heb ook het liefst een CCD sensor erin ipv een CMOS want die zijn scherper...
Met een 2e hands Fuji of Olympus ben je waarschijnlijk het beste uit........

• Peedy
Fietslamp schreef op 09 november 2003 @ 13:02:
kijk eens op www.kieskeurig.nl heb je GOT niet voor nodig
GoT's zijn kieskeurige en slimme mensen is bij onderzoek vastgelegd (:P) en misschien had een GoTter dus hier zelf ff ook onderzoek naar gedaan..persoonlijke meningen vind ik over het algemeen beter aanvaardbaar dan sites zoals Kieskeurig.nl....

Verwijderd

pEeDy16 schreef op 09 november 2003 @ 12:40:

ik kan het mis hebben maar volgens zijn er geen CCD's in hoge resoluties (CCD's zitten 9 van de 10 keer in webcams ... vind je dat beeld scherp ;) )
edit:
na wat zoekwerk is in theorie een ccd dus beter, maar op elke site die ik vind spreken ze over 'enorme' resoluties. Jij zoekt een cam van iets meer dan 1 mp (zal dan een 1,3MP worden o.i.d.), volgens mij is die resolutie te laag om het verschil te zien :/

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 17:22 ]

• Peedy
Ow lol.. ik had nog ff nagedacht over toen ik dat schreef; haal ik CCD en CMOS nou niet door elkaar :?
Wel dus :D
LoL
Mijn excuses :)

• Fietslamp398
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-04-2025

Fietslamp398

punt uit!

pEeDy16 schreef op 09 november 2003 @ 16:18:
[...]

GoT's zijn kieskeurige en slimme mensen is bij onderzoek vastgelegd (:P) en misschien had een GoTter dus hier zelf ff ook onderzoek naar gedaan..persoonlijke meningen vind ik over het algemeen beter aanvaardbaar dan sites zoals Kieskeurig.nl....
ik bedoel meer dat wij hier geen adviescentrum zijn van "ik heb x aantal euro en ik wil iets kopen, wat zal ik nemen?" bij kieskeurig kan je mooi je specificaties aangeven (Smart media, prijsklasse) en dan komt er iets uitrollen...

Signatures zijn voor mietjes!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:38

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 17:16:
[...]

ik kan het mis hebben maar volgens zijn er geen CCD's in hoge resoluties (CCD's zitten 9 van de 10 keer in webcams ... vind je dat beeld scherp ;) )
edit:
na wat zoekwerk is in theorie een ccd dus beter, maar op elke site die ik vind spreken ze over 'enorme' resoluties. Jij zoekt een cam van iets meer dan 1 mp (zal dan een 1,3MP worden o.i.d.), volgens mij is die resolutie te laag om het verschil te zien :/
Het gaat niet zozeer om resolutie, maar om kleurechtheid, lichtgevoleigheid, stroomverbruik, daar zit het verschil tussen CMOS en CCD.

In hele goedkope camera's (0 tot 100 euro) zitten vaak slechte CMOS sensors met een lage resolutie, lichtgevoeligheid ze zijn echter wel erg goedkoop om te maken en gebruiken weinig stroom.

In alle andere digitale camera's zitten CCD sensors, deze zijn duurder om te maken, maar zijn in vrijwel alle opzichten beter, alleen gebruiken ze meer stroom.

In d-SLR's (met verwisselbare lenzen) zitten echter weer vaak CMOS sensors, bij een d-SLR camera is het namelijk belangrijk om een zo groot mogelijk sensoroppervlak, dat de grootte van een standaard 35mm filmpje benaderd. Dit zijn echter wel dure, hoge resolutie CMOS chips.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Probeer een 2e hands Fuji Finepix 1300/1400 te krijgen. 1300 is heel populair geweest op GoT, 1400 is dezelfde camera met een 3x zoomlens.

• Peedy
Ik heb een Fujifilm EX 20 op het oog...
specs:

Resolutie max.
1600 x 1200
Beeldpunten
2 megapixel
Optische zoom
0 x
Digitale zoom