[speakers] ophangen/neerzetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 456 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:42

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik heb 'n nieuw setje gekocht met een 5.1 speakerset (Celestion, niet heel bijzonder). Die dingen kun je neerzetten of ophangen. De vraag: wat is het minst gehorig voor buren? Ik zit in 'n appartement waar laminaat op de vloer ligt. Iemand ervaring of neerzetten of ophangen meer of minder gehorig is?

En een samenhangende vraag: hebben jullie nog tips om iets onder een subwoofer (die naar onder z'n geluid verspreid) te leggen? Als ik die op laminaat zet en vol openknal hebben de onderburen vast geen fijne nachtrust... :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

een tegel en dan spikes onder de sub zouden al moeten helpen

maar euh .. PROFICIAT met een goede aankoop .. ( met Celestion kan je niet fout zitten ;) ) .. Ik denk wel dat ophangen het beste is trouwens..

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

het beste kun je ze ophangen.
heb ik ook met me laminaat ;)

en onder de sub heb ik gewoon extra rubberen pootjes gedaan zodat de trillingen niet zo worden doorgegeven.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

chucky666 schreef op 09 november 2003 @ 12:48:
het beste kun je ze ophangen.
heb ik ook met me laminaat ;)

en onder de sub heb ik gewoon extra rubberen pootjes gedaan zodat de trillingen niet zo worden doorgegeven.
Ik heb ook laminaat, ik heb de sub op rubber pootjes staan en de front's op spikes.
Dat scheelt al heel veel.

Maar als je het echt wilt weghalen is ophangen het beste ja, maar dan niet aan de muur van de buren :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

die sattelietjes hoor je niet door een muur heen, tenzij je het heel hard gaat zetten. Die kan je dus veilig aan een muur hangen. De sub is het enige wat overlast gaat kunnen veroorzaken op normale niveau's, daar doe je weinig aan.

Een andere tip: Doe sociaal en zet na 23:00 doordeweeks je set gewoon niet hard, dan hebben je onderburen wel een goede nachtrust, zelfs met je sub op de grond. Als je s'nachts hard muziek wil horen, dan is daar de hoofdtelefoon voor bedacht :).

[ Voor 36% gewijzigd door JvS op 09-11-2003 13:12 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp