Toon posts:

(A7N8X-DX) RAID Controller + Flash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Medetweaker,

Ik draai nu al een tijdje naar volle tevredenheid 2 WD-Raptor's in RAID0 op de onboard controller van m'n A7N8X Deluxe. Nu is onlangs BIOS 1007 uitgekomen, die ik wil gaan gebruiken omdat ik wat wil gaan klooien met thorton proc's. Alleen staat bij de changelog:
Update SATA ROM to 4.2.15
En aangezien de data op die array me toch iets té dierbaar is om "zomaar" door iets stoms weg te gooien, en het vorige keer een HELS karwij was om een floppydrive te vinden, laat staan een goeie floppy, voor die F6-SATA-RAID drivers, neem ik liever geen risico:

Zal mijn array gewoon door blijven werken met deze nieuwe SATA ROM? Of zal ik opnieuw de array moeten aanmaken, met als resultaat dat ik misschien al mijn gegevens kwijt ben?

WAT zijn de bugfixes in deze SATA ROM? Pompen m'n schijfen ineens dan ook sneller?

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
Ik draai ook met raid 0 met 2raptors op a7n8x deluxe, update naar bios 1007 gaf bij mij absoluut geen problemen met mijn raid, alleen mijn corsair geheugen moest ik stapje terug zetten

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De array informatie staat gewoon op de schijven opgeslagen; je kunt zelfs de schijven van kanaal omwisselen of op een ander mobo met dezelfde controller aansluiten, zonder dat je de data kwijtraakt. Geen BIOS update zal daar iets aan kunnen veranderen :)

Maar mocht je op de safe side willen blijven, dan kun je ook gewoon de schijven loskoppelen, de BIOS updaten en daarna de schijven terug aansluiten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hardstikke bedankt, alhoewel dat laatste geen optie is, het zijn namelijk mijn OS schijven, waarvandaan ik geacht wordt te flashen. (geen FDD, dus je moet toch wat).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 12:54:
Hardstikke bedankt, alhoewel dat laatste geen optie is, het zijn namelijk mijn OS schijven, waarvandaan ik geacht wordt te flashen. (geen FDD, dus je moet toch wat).
Je kunt ook een bootable CD-ROM gebruiken met de BIOS-flash erop

Verwijderd

Topicstarter
Of gewoon vanuit windows flashen...

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

het enigste wat er dan wel kan zijn.
dat heb ik met de asus a7v333 is dat je bij het opstarten ff de bios inmoet van de raid en daar ff je schijfen moet aangeven.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Pagina: 1