Scanner printer monitor calibreren

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 21:43
Goedendag,

Aangezien ik als hobby nog wel eens met foto's werk en oude foto's opknap met de computer, ben ik op zoek naar software om mijn monitor scanner en printer (van de fotograaf) op elkaar af te stemmen.
Het probleem dat ik nu heb is dat de foto's die ik inscan er al anders op het scherm uitzien dan het orgineel, en wanneer ik ze laat afdrukken bij de fotograaf zien ze er weer anders uit.

Ik heb wel es gehoord van software waarbij je een foto moest afdrukken en weer inscannen en op die manier werden de kleuren vergeleken en bijgesteld.

Ik was niet van plan om honderden euro's uit te geven, maar misschien dat iemand mij kan helpen, want ik kan op Internet alleen dure oplossingen vinden.

Gabriel

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Voor elk (fatsoenlijk) apparaat heeft de fabrikant wel een kleurenprofiel beschikbaar, deze kun je gebruiken met de Colormanagement van PhotoShop. Desnoods kun je standaarden gebruiken en maak evt. een aantal tests met verschillende profielen.
Dit is m.i. de goedkoopste oplossing aparte software is prijzig, tenzij je een mac hebt, daar zit standaard een colormanager bij.

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• Gabriel_Knight
Om mijn apparatuur te kunnen afstellen ben ik op zoek naar een IT8 kaart van Kodak als fotobestand. Wie kan mij hieraan helpen.

• Gabriel_Knight
Contact met de fabrikant (epson) leverd niks op. Zij hebben geen kleurprofielen, en/of calibratiemogelijkheden.

Wie helpt

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Gabriel_Knight schreef op 25 november 2003 @ 21:24:
Contact met de fabrikant (epson) leverd niks op. Zij hebben geen kleurprofielen, en/of calibratiemogelijkheden.
De Epson site spreekt idd nergens van ICC profielen, toch raar...
Wie helpt
Google ;)

Misschien dat je hier iets mee kunt, ook hier kun je colorreferencecharts halen, en met MonacoEZcolor kun je ook een standaard ICC profiel aanmaken voor je scanner.

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!