Toon posts:

DVD probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb gister zon habbi babbi surround setje gekocht bij albert heijn voor 129,- E... heel fijn enzo...best geluid maarrrrr 2 probleempjes..

1. Woofer ruist. Wat kan hier de oorzaak van zijn!?
2. Ik heb een DVD gehuurd (confidence) die DTS en dolby digital 5.1 ondersteunt. Als ik deze film afspeel op 5.1 of DTS dan hoor ik hele mooie muziek om me heen enzo alleen ik hoor de stemmen niet. De andere geluiden wel....how come!?

Bij voorbaat dank.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

ik ken het setje verder niet, maar vertel eens hoe je de boel hebt aangesloten.
en waarop heb je het aangesloten?

heb je andere dvd's getest.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 09-11-2003 12:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is zo'n setje met dvd inc. 5.1 surround setje.

Alles gewoon aangesloten zoals het hoort....nix speciaals voor de rest. Woofer is niet alleen ruisen maa echt kraakgeluiden ertussendoor enzo...lijkt me niet erg gezond.

En die stemmen mischien heeft dat met de instellingen te maken dacht ik zo !?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

tja we kunnen hier vandaan ook niet echt zien hoe jij de dvd speler hebt ingesteld.

en loopt het draadje van de bas box niet ergens langs een ander draadje of langs een ander magnetisch veld ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Komt er wel gewoon geluid uit je center, want daar komen (bijna) altijd de stemme uit. Als die het niet doet dan komt het daardoor dat je geen stemmen hebt en anders zou ik niet echt wat anders weten waardoor het komt.

Dat ruisen van de subwoofer is dat bij alle geluidsinstellingen (als je verschillende kan instellen) en bij alle volumes?

Verwijderd

Topicstarter
denk dat het kortsluiting is....in de min kant van subwoofer ingang...als ik de draad op het chassis haalt gaat ie ook ruisen namenlijk zelfde geluid en hij maakt vonken...kan ook niet goed wezen lijkt mij

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 13:12

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Haha... toevallig hetzelfde setje gekocht voor op de slaapkamer... voor die prijs kon ik me geen buil vallen dacht ik....

Hij doet et wel aardig... muziek moet je er niet op willen luisteren want hij heeft geen mogelijkheden voor geluidskleurafstelling, alleen 'softwarematig'.
Dat wil zeggen dat hij een trebble boost heeft, een bass boost en een super bass instelling. Deze oversturen een beetje krachtig signaal totaal, en dat klinkt volkomen kut. (krakende bassen)

Je hebt waarschijnlijk de volgende zaken niet goed voorelkaar:
- je hebt de kabels niet goed aangesloten, sluit ze juist aan (gemerkt draadje in rood, andere in zwart, anders ga je uit fase.
Stop dan geen cd of dvd in de speler, en ga via het menu naar de test mode, dan worden je speakers een voor een van ruis voorzien, ook de sub, dus dan moet je kunnen zien (eh... horen) dat alles werkt.

- je hebt via de instellingen wellicht het volume van je speakers op nul gezet, en nu hoor de de stemmen niet meer. Kijk op je ab naar volset knopje, je kunt dan met iedere druk op de knop speaker voor speaker instellen wat je volume is.

- de ruis heb je, en die houd je... het is een goedkoop setje met een versterketje van enkele watts, die ze zoveel mogelijk uitpersen, vandaar dat je veel ruis hebt.

Voordelen van setje:

- goedkoop
- bij dvd redelijk geluid (zowel DTS als DD5.1)
- Kan MP3 afspelen, ook vanaf DVD, en dat is wel leuk dat je meteen 4 GB aan MP3 op je setje kan spelen..
- Je kunt een aktieve sub aansluiten.
Nadelen van setje:

- weinig vermogen, zeker voor sub, dus je moet al gauw aan aktieve sub gaan denke. maar helaas is die investering natuurlijk een beetje mank...
- geluidskwaliteit van MP3 en stereo muziek laat te wensen over, balans in de sattelieten is ver te zoeken.
- handleiding moet je in het engels lezen, want de nederlandse versie bestaat uit wartaal... :)

Wat kun je doen om het geluid te verbeteren?

- Klankkleur: weinig... dat is gewoon kut.
- vervang sattelieten door betere.
- neem aktieve sub.

Dit is een setje voor mensen die ook DTS en Dolby willen, maar er geen geld voor hebben en doof zijn, of voor mensen die af en toe een filmpje willen kijken op de slaapkamer...

Niet echt goed te noemen, maar dus eigenlijk wel in de verwachting van het te besteden bedrag....

Succes ermee....

edit: typos

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 13:12

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 12:29:
Nou het is zo'n setje met dvd inc. 5.1 surround setje.

Alles gewoon aangesloten zoals het hoort....nix speciaals voor de rest. Woofer is niet alleen ruisen maa echt kraakgeluiden ertussendoor enzo...lijkt me niet erg gezond.

En die stemmen mischien heeft dat met de instellingen te maken dacht ik zo !?
zet de bass boost opties uit, die werken alleen met somige CD die 'zacht' zijn opgenomen..... denk dat je dan je kraken er uit hebt...

Je wil (net als ik...zucht...) teveel voor weinig... hij kan het gewoon niet...de versterker overstuurd...
Pagina: 1