Toon posts:

[ms paint-XP] start niet meer op....

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
goeiemorgen,

ik ben al twee dagen bezig, om me ms paint weer aan de praat te krijgen, ik gebruik dit programma best vaak. en wil hem graag weer laten werken.

ik krijg de volgende fout-melding:

AppName: mspaint.exe AppVer: 5.1.2600.0 ModName: mfc42u.dll
ModVer: 6.0.8665.0 Offset: 00017103

wat ik al geprobeerd heb:

opnieuw opstarten >> te vaak en helpt niks

via config-scherm > software > windows onderdelen > ms paint verwijderen en weer opnieuw installeren >> helpte niks helaas.

dan de file: mfc42u.dll een keer vervangen (van cd), naar windows/system32 maar dat hielp niks helaas. (als je dit gedaan hebt moet je dan eerst opnieuw opstarten?) heb ik dus niet gedaan, en paint deed nog niks helaas. ga zo is met opnieuw opstarten proberen.

en windows xp weer opnieuw te installeren heb ik eigenlijk geen zin in, want alles draait net lekker weer, heb net vorige maand een format gedaan dus... en of dat helpt is ook maar de vraag denk ik.

heeft iemand nog ideeen wat ik zou kunnen doen? ik weet het ff niet meer.
heb al gesearcht op got, en op microsoft.com. maar ik kwam tot geen oplossing.
of heb ik iets over het hoofd gezien?

alvast bedankt,..

Verwijderd

Systeemherstel al geprobeerd?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Handig om te weten: Sinds wanneer werkt paint niet meer (heb je iets geïnstalleerd ofzo)?
Wat je ook nog kunt proberen is system restore. Bedenk wel dat je hierbij alle programma's, die je hebt geïnstalleerd na het restore point dat je gebruikt, kwijt bent.

Verwijderd

Topicstarter
SH007 schreef op 09 november 2003 @ 12:09:
Handig om te weten: Sinds wanneer werkt paint niet meer (heb je iets geïnstalleerd ofzo)?
Wat je ook nog kunt proberen is system restore. Bedenk wel dat je hierbij alle programma's, die je hebt geïnstalleerd na het restore point dat je gebruikt, kwijt bent.
systeem herstel nog niet geprobeert,...

maar na ik er achter kwam dat paint het niet meer deed heb ik ook nog windows update geprobeerd, ik dacht misshcien dat deze het zou oplossen, maar ook niet dus.

paint doet het dus sinds 2/ 3 dagen al niet meer..

voor die tijd heb ik alles geinstalleerd wat ik normaal op me pc had staan, want ik heb dus pas, (eind) vorige maand een format gedaan.

voor de format werkte alles nog perfect.

mwa,.. omdat ik mrgen het een en ander voor school af moet hebben, heb ik photoshop 7 er maar even opgezet,.. is wel wat ingewikkelder maar oke moet maar even, tot me paint weer werkt.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 12:29 ]

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12 09:48
Ik had een soortgelijk probleem met pain (bij opstarten een foutmelding). Op Got kon ik hierover geen info vinden :( Daarom hier mijn oplossing:

In de knowledgebase van MS kwam ik m.b.t. een andere fout in paint de volgende opmerking tegen:
U kunt dit probleem oplossen door met Register-editor de volgende registersleutel te verwijderen:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Current Version\Applets\Paint

De volgende keer dat u Paint start, wordt deze registersleutel automatisch opnieuw aangemaakt.
De paint folder in de regestry wissen loste mijn probleem op! Misschien heeft een andere zoeker hier wat aan vandaar deze megakick :P

[ Voor 1% gewijzigd door ReallyStupidGuy op 26-08-2004 12:39 . Reden: volder, maar dan met een F ]

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
ReallyStupidGuy schreef op 26 augustus 2004 @ 12:38:
Ik had een soortgelijk probleem met pain (bij opstarten een foutmelding). Op Got kon ik hierover geen info vinden :( Daarom hier mijn oplossing:

In de knowledgebase van MS kwam ik m.b.t. een andere fout in paint de volgende opmerking tegen:

[...]
De paint folder in de regestry wissen loste mijn probleem op! Misschien heeft een andere zoeker hier wat aan vandaar deze megakick :P
Deze is al eerder voorgekomen:
[rml][ XP home]mspaint crasht[/rml] :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1