Toon posts:

PSU maakt raar geluid tijdens activiteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een nieuwe PSU aangeschaft:
Codecom 400W PM-400C
temp. controlled dual fan

Nu hoor ik echt zo'n licht ratelend lawaai tijdens het bewegen met de muis. Het lawaai komt enkel voor in de windows omgeving.

Met een andere Q-Tec 400W voeding heb ik dit probleem niet. Deze PSU is echter véél luider, vandaar dat ik hem niet wil gebruiken.

Heb al geprobeerd:
- geluidskaart uit te schakelen
- muis van PS/2 naar USB
-voltage check
maar echt geen verbetering.

Sys: AMD XP2400+, Epox 8K9AI, WD 80GB, 512MB RAM

Iemand een idee?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 11:54 ]

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
ik heb ook zo'n soort probleem alleen dan met een oude PSU uit een aldi-pc van 2000.
alleen als de HDD druk bezig is met schrijven/lezen, dan hoor je de PSU 'sissen'.
denk dat 't komt dat de PSU de belasting op dat moment niet helemaal goed aankan op die momenten en dat vertaalt in gesis.

in jouw geval is 't wel vreemd jah..
ik zou terug gaan naar de winkel en een nieuwe vragen...
wat betreft die luide Q-Tec PSU: kan je makkelijk veel stiller maken door de fan(s) die erin zit te vervangen voor een andere stillere.
of je kan de huidige fan(s) op een lager toerental laten draaien, zoals ik heb gedaan, maar mijn oude pc wordt dan ook niet zo intens meer belast...

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ik had zoiets ook, alleen kwam het door mijn optische muis die stoorde met de speakers en dan hoor je ook een geluid als je je muis beweegt, maar dat was ook alleen met een 300 watt a-open voeding..

Probeer dus eens een ball-mouse, en kijk dan of het nog is...

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.