[winXP] verkeerde toetenbordindeling in opdrachtprompt*

Pagina: 1
Acties:

• frederick684
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11-2022
Hello, weet iemand jullie op het net soms een handige handleiding voor de opdrachtprompt uit windows xp?

Ik zit namelijk met het volgende probleem: Ik heb een azerty ytoetsenbord, en in windows(in elk programma) gebruikt hij het dan ook als azerty. Maar als ik in de opdrachtprompt typ, ziet hij mijn toetsenbord als een qwerty :(. Ik heb al geprobeerd met het aloude dos commando: keyb be om het toetsenbord naar belgische instellingen om te zetten, maar dat commando kent hij niet zegt ie. Ergens anders vind ik niks om dit probleempje te kunnen oplossen. Weet iemad een goeie raad? bedankt alvast!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Volgens mij kan je met het programma 'kb16' het gewenste doen.
Doe even in de prompt het volgende: 'kb16 /?'.
En dan even de juiste parameters opgeven. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• frederick684
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11-2022
super!! dankje!!!!!!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
SH007 schreef op 07 november 2003 @ 21:44:
Tevens is je topictitel onduidelijk
En dat is ie nog steeds. Ik zal deze keer een goede topictitel voor je bedenken, maar dat houdt natuurlijk een keer op ;)

"opdrachtprompt!" -> "[winXP] verkeerde toetenbordindeling in opdrachtprompt"
Als je na zelf gezocht te hebben nog geen oplossing hebt gevonden kun je een topic in het juiste forum (Windows Operated Systems) openen. Zorg dat je daarbij de punten uit Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) en uit de WOS policy in de gaten houdt.
En ook dit heb je niet gedaan. Software Algemeen -> Windows Operated Systems

• NkLs
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dus gewoon 'keyb nl' intypen...

Ipsa scientia potestas -Francis Bacon