Toon posts:

Lennox mp3 discman

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik heb op t.net een review gelezen over die mp3 discman van lennox, maar ik ben er nog steeds niet helemaal uit, omdat ik nog nooit van het merk lennox heb gehoord.

Heeft iemand hier misschien wat ervaringen mee? (hij is nl. bijna 2 keer goedkoper dan de eXpanium van philips ....)

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:24

Sjaak_Afhaak

Bleh!

volgens mij zijn die dingen gebouwd op het loopwerk van een sony discman, en die zijn wel oke...

Hier staat tekst

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:24

Sjaak_Afhaak

Bleh!

het broertje van mijn vriendin heeft er ook een en hij is heel tevreden. maar ik heb verder geen technische specs voor je

Hier staat tekst

Verwijderd

Werkt prima, ben er erg tevreden over.

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

wie heeft een web adres van dit product, of een adres van een review? ik ben nl zeer benieuwd naar eea.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Het zal je verbazen http://www.lenoxx.nl
Ze hebben hem daar gewoon uitelkaar gehaalt om te kijken hoe alles zit en ik kan je vertellen (ik heb er ook een) het zit

Verwijderd

Super apparaat. Ik vind het wel jammer dat hij moeizaam CD-RW's leest en geen multisessie CD's ondersteunt (alleen de eerste sessie wordt gelezen). De Expanium kan dat wel, maar die is dus 2 keer zo duur, en dat is ook weer iets teveel van het goede. Mijn exemplaar werkt iig nog steeds 100%.

Verwijderd

Ik ben sinds kort in het bezit van een Lenoxx MP-786. Ik heb deze besteld bij mp3spelers.nl op 9-11-2000. En ik heb em op 27-11-2000 mogen ontvangen, niet echt een korte levertijd en bovendien behoorlijk langer dan aangekondigd. Prijs = fl. 320,-. Maar daar was je geloof ik al van op de hoogte.
Maar goed, je wilt natuurlijk weten of dat ding uberhaupt werkt.
Ik zal een aantal punten van belang opsommen, laat ik maar beginnen met de positieve:

- Hij heeft een line-out, erg cool, mits je geen phono-ingang op je stereo hebt, zoals ik:'(.

- Je kunt dat ding laten onthouden waar ie de laatste keer dat je em gebruikt hebt aan het afspelen was, erg handig, want anders begint ie iedere keer met hetzelfde nummer, wat zuigt.

- Geluidskwaliteit is erg goed te noemen.

- Oordopjes zijn van redelijk goeie kwaliteit, ik heb ze in ieder geval nog niet kapot, en bij goedkope dingen is dat na een week toch al vaak het geval:o.

- Je kunt er 500 seconden mee opnemen, heb je wel een (niet bijgeleverde) microfoon voor nodig. Ik dacht eerst: blaatfunctie, maar je kunt er natuurlijk wel 2 nummers in opslaan die je dan op ieder moment, zonder CD kan beluisteren.

- Goede Shockprotection, mits de batterijen niet al te leeg zijn (zie ook negatieve punten). Ik heb ermee gefietst, in m'n Jaszak, en maar heen en weer vliegen dat ding, en maar doorspelen dat ding, hulde dus. Wel hapert ie af en toe aan het begin van een nummer, maar da's natuurlijk omdat ie dan nog geen bufer heeft kunnen opbouwen (in Random-mode dan).

- 5 soorten sound: van superbass tot supertreble.

Genoeg hulde nu, de negatieve punten:

- Hoerige shockprotection, mits de batterijen bijna leeg zijn:) Met hoerig bedoel ik dan ook erg hoerig, je kunt er dan echt niks mee doen of het is weer een paar seconden stil in je oren.

- Klein nadeeltje: er valt een redelijk lange stilte (bij mij soms wel 10 seconden, maar meestal ongeveer 5) tussen 2 nummers als het apparaat in Random-mode staat.

- Groot, erg groot nadeel: het ding vreet batterijen! Ik heb er denk ik, met een paar gewone Panasonic-units a fl. 2,65 per stuk, ongeveer 3 uur mee gedaan. Nou moet ik wel zeggen dat dat in de experimenteer-fase was, dus de hele tijd cd eruit, nieuwe erin, weer opnieuw op snelheid komen enzo...maakt denk ik ook wel uit. Ik krijg als het goed is binnenkort een adapter, hoort ook bij dat ding, nagestuurd. Die krijg ik nu pas omdat die dingen nog niet binnen waren. Zodra ik dat getest heb misschien hier wederom een uitgebreide review.

- Het opzoeken van een nummer: skippen tussen directories is niet wat je wil, het gaat namelijk allemaal nogal omslachtig, op zich geen reden om em niet aan te schaffen.

- Geen ID3TAG:(

Dat was het eigenlijk wel, als me nog andere dingen te binnen schieten zal ik het hier laten weten.

Eindconclusie: koop em als je er niet zoveel geld voor wil wegleggen. Indien je op zoek bent naar het beste van het beste: koop em niet.

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Ik heb er ook al geruime tijd 1...

Op een paar kleine dingetjes na (shockprotectie bij lege batterijen) is het een SUPERproduct voor een SUPERprijs.

Ik snap niet hoe ze dit inelkaar kunnen draaien voor 320 piek. :9

Verwijderd

hier nog 1: http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=94

Ik ben het wel met Harrie20 eens, alleen zuigen de meegeleverde headphones echt enorm. Dat is wel zonde, omdat de geluidskwaliteit van het apparaat zelf wel goed is. Maar je hebt vast wel goede liggen en anders koop je die gewoon, zo duur hoeven ze niet te zijn. Ik gebruik Sony 1.2V/1450mAh Ni-MH batterijen, die houden het een stuk langer vol, ik schat een uur of 7, 8. En id3: het is natuurlijk wel leuk om te hebben, maar die van mij zit toch 90% van de tijd in m'n jaszak, dus ik mis het absoluut niet.

Verwijderd

Topicstarter
thnx, ik kan hier toch wel een conclusie uit trekken dat het het geld wel waard is :)

Verwijderd

Topicstarter
ik vroeg me nog 1 ding af, is hij groot?
ik bedoel, past hij in een 'normale', 'standaard' binnenzak? (dat is nl. wel een vereiste..)

• ma9ma
  • Laatst online: 18:53

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Ik vind het wel jammer dat hij moeizaam CD-RW's leest en geen multisessie CD's ondersteunt (alleen de eerste sessie wordt gelezen).
Klopt dit ? Want dat vind ik wel een behoorlijke minpunt. Niemand brand toch in één keer zo'n CD-R(W) vol ? Ik heb hier nog niet eerder over gelezen (of heb ik wat in de review over het hoofd gezien?). Wie kan hier iets meer over zeggen ?

[toevoeging]
Hmmmm, loze vragen, zie het net staan op lenoxx site. Laat maar dus, ik slaap wel weer verder :z

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Verwijderd

Op donderdag 07 december 2000 07:34 schreef TangLeFuzZ- het volgende:
ik vroeg me nog 1 ding af, is hij groot?
ik bedoel, past hij in een 'normale', 'standaard' binnenzak? (dat is nl. wel een vereiste..)
In mijn jaszak past ie prima! Hij is ongeveer net zo groot als een discman, alleen ietsje dikker.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

ikke heb hem ook al een tijdje en heb er veel plezier van als ik in de trein zit op weg naar school en weer trug.

batterij duur valt mij ook wat tegen. ennuh id3 tag mis ik niet hij zit toch in je zak en die philips heeft ook geen id3 tag.

Het grootste nadeel vind ik dat ik nog geen cdrw heb kunnen vinden die hij wil lezen, terwijl mijn buurjongen met zijn philips alles makkelijk leest.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Is het trouwens al bekend wanneer de Lenoxx 2 precies in Nederland te verkrijgen is ?

Verwijderd

Topicstarter
de lennox 2? tell us more :)

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Op vrijdag 08 december 2000 08:08 schreef TangLeFuzZ- het volgende:
de lennox 2? tell us more :)
Op tweakers stond op 11/11 het volgende artikel:

http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=14315

In het kort komt het er op neer dat ie nu ook VCD's ondersteund, 7 sub-dirs aan kan en een langere levensduur van de batterijen heeft (niet onbelangrijk lijkt mij zo). Maar dat is ook het enige wat ik van deze weet. Volgens mij komt er ergens in 2001 ook nog een Lenoxx 2001, maar wat daar nu anders aan is, beats me...

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Het grootste nadeel vind ik dat ik nog geen cdrw heb kunnen vinden die hij wil lezen, terwijl mijn buurjongen met zijn philips alles makkelijk leest.
Ik gebruik nashua CDRW en daar heeft ie totaal geen problemen mee, zelfs de snelheid is goed !!

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Pagina: 1