Ik ben sinds kort in het bezit van een Lenoxx MP-786. Ik heb deze besteld bij mp3spelers.nl op 9-11-2000. En ik heb em op 27-11-2000 mogen ontvangen, niet echt een korte levertijd en bovendien behoorlijk langer dan aangekondigd. Prijs = fl. 320,-. Maar daar was je geloof ik al van op de hoogte.
Maar goed, je wilt natuurlijk weten of dat ding uberhaupt werkt.
Ik zal een aantal punten van belang opsommen, laat ik maar beginnen met de positieve:
- Hij heeft een line-out, erg cool, mits je geen phono-ingang op je stereo hebt, zoals ik:'(.
- Je kunt dat ding laten onthouden waar ie de laatste keer dat je em gebruikt hebt aan het afspelen was, erg handig, want anders begint ie iedere keer met hetzelfde nummer, wat zuigt.
- Geluidskwaliteit is erg goed te noemen.
- Oordopjes zijn van redelijk goeie kwaliteit, ik heb ze in ieder geval nog niet kapot, en bij goedkope dingen is dat na een week toch al vaak het geval:o.
- Je kunt er 500 seconden mee opnemen, heb je wel een (niet bijgeleverde) microfoon voor nodig. Ik dacht eerst: blaatfunctie, maar je kunt er natuurlijk wel 2 nummers in opslaan die je dan op ieder moment, zonder CD kan beluisteren.
- Goede Shockprotection, mits de batterijen niet al te leeg zijn (zie ook negatieve punten). Ik heb ermee gefietst, in m'n Jaszak, en maar heen en weer vliegen dat ding, en maar doorspelen dat ding, hulde dus. Wel hapert ie af en toe aan het begin van een nummer, maar da's natuurlijk omdat ie dan nog geen bufer heeft kunnen opbouwen (in Random-mode dan).
- 5 soorten sound: van superbass tot supertreble.
Genoeg hulde nu, de negatieve punten:
- Hoerige shockprotection, mits de batterijen bijna leeg zijn:) Met hoerig bedoel ik dan ook erg hoerig, je kunt er dan echt niks mee doen of het is weer een paar seconden stil in je oren.
- Klein nadeeltje: er valt een redelijk lange stilte (bij mij soms wel 10 seconden, maar meestal ongeveer 5) tussen 2 nummers als het apparaat in Random-mode staat.
- Groot, erg groot nadeel: het ding vreet batterijen! Ik heb er denk ik, met een paar gewone Panasonic-units a fl. 2,65 per stuk, ongeveer 3 uur mee gedaan. Nou moet ik wel zeggen dat dat in de experimenteer-fase was, dus de hele tijd cd eruit, nieuwe erin, weer opnieuw op snelheid komen enzo...maakt denk ik ook wel uit. Ik krijg als het goed is binnenkort een adapter, hoort ook bij dat ding, nagestuurd. Die krijg ik nu pas omdat die dingen nog niet binnen waren. Zodra ik dat getest heb misschien hier wederom een uitgebreide review.
- Het opzoeken van een nummer: skippen tussen directories is niet wat je wil, het gaat namelijk allemaal nogal omslachtig, op zich geen reden om em niet aan te schaffen.
- Geen ID3TAG:(
Dat was het eigenlijk wel, als me nog andere dingen te binnen schieten zal ik het hier laten weten.
Eindconclusie: koop em als je er niet zoveel geld voor wil wegleggen. Indien je op zoek bent naar het beste van het beste: koop em niet.