Toon posts:

EIZO F764-M beeld krimpt/valt uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Eizo F764-M en nu is het zo dat mijn beeld om de paar seconden even snel verkleind wordt. Het beeld gaat dan even naar binnen en neemt dan gelijk weer zijn normale formaat aan. Dus hoef geen instellingen ofzo terug te zetten.

Het is net of die het beeld de hele tijd probeerd goed te zetten terwijl het beeld goed staat.

Ook is het zo dat afentoe mijn beeld helemaal uitvalt dan moet ik de aan/uit knop een keer gebruiken en werkt de monitor weer even normaal.

Ik heb al geprobeerd om andere videodrivers te installeren omdat ik misschien dacht dat het aan mijn grafische kaart zou liggen maar dit schijnt toch niet het probleem te zijn omdat ik er een andere monitor op aangelosten heb en dit dan geen probleem is.

Ik ben op internet op een duitse site beland en die heeft het over dezelfde monitor.
Volgens hem is het een probleem van warmte.... Ik heb mijn monitor helemaal vrij op het bureau staan dus neem niet aan dat het hier aan kan liggen...

Wie kan mij hierbij helpen?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 11:54 ]

Verwijderd

Heb je nog garantie ? Ik zou het probleem gewoon voorleggen aan je leverancier, dit lijkt me niet normaal :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topictitel aangepast :)

Lijkt wel alsof de voeding het niet helemaal meer trekt (die van je monitor dus). En zoals Courage al zegt.. heb je nog garantie?

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dit heb ik ook gehad met mijn Eizo F77 21", en die stopte er niet veel later mee. :) Dus ik zou idd mijn garantie gaan claimen oid.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dit is een hoogspanningsprobleem. Je hsp voeding of (waarschijnlijk) je lijntrafo is de geest aan het geven. Binnen een paar weken stopt ie er helemaal mee. Als je garantie hebt: claimen. Geen garantie? Kijk uit naar een andere monitor.

Verwijderd

Ik heb volgens mij hetzelfde probleem met mijn eizo f77, maar dan 1 a 2keer op een avond.
Zou het misschien aan mijn tv kaart kunnen liggen? het deed zich voor op een avond videootjes kijken
Heb daarna mijn screensaver, energiebesparende functies in windows en het monitor menu uitgeschakeld.
Heb de monitor nu al een tijdje alleen op desktop staan en het lijkt verdwenen te zijn(lijkt......?).

bvd, jip

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het eigenlijk al een hele tijd dus weet niet of het aan de voeding ligt.

Ik ben al een tijd opzoek naar een bestand dat het misschien software matig ergens aan ligt. De ene tijd gaat het even heel goed (zonder flikkeren) en de andere keer is het continu geflikker met dat beeld.

Ik zou het echt niet meer weten.

Verwijderd

ik moet zeggen dat sinds gisteren, sinds het uitschakelen van de screensaver en de monitor power optie en de energie besparende functie in het menu van de monitor, het opgelost lijkt te zijn......

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Weertenaar, ik ben ervan overtuigd dat het een probleem is in de lijntrafo. Deze zal hoogstwaarschijnlijk binnenkort te geest geven. Soms gaat het een paar maanden 'goed' (dwz, het beeld vervormt maar komt wel weer terug naar normaal), maar uiteindelijk brandt het ding door, hetgeen gepaard kan gaan met indrukwekkende rooksignalen en brandlucht. Overigens is het een erg veel voorkomend probleem bij CRT's; de lijntrafo is bijna altijd een tikkeltje ondergedimensioneerd, waardoor het de zwakste schakel in de elektronica-keten wordt.
Pagina: 1