Waarmee ntfs formatteren en partitioneren??

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:00
Hoi,

Ik was altijd win98 gewent en daar was formatteren ongelofelijk simpel

gewoon ff met bootdisk in dos opstarten en format c: en format d:

meer niet

Maar nu sinds ik met ntfs werk is het elke keer een heel gedoe, en gaan er dingen mis.

Als ik met xp cdrom overal kies om oude bestanden te deleten staan er later alsnog allemaal bestanden.. ik wil gewoon helemaal kunnen formatteren

m'n d: schijf heb ik wel kunnen formatteren.
Maar hoe kan ik nu mijn c: schijf formatteren waar xp op staat?

In dos wordt ntfs niet herkend. Dankzij dat heb ik een keer 80gig aan films verloren omdat ik format c: deed en toen ging ie D: formatteren omdat c: ntfs as en d: fat32

Ik wil nu dus gewoon alles formatteren en dan opnieuw partitioneren.

vanuit windows formatteren kan natuurlijk niet want dan krijg je dat windows in gebruik is

dus hoe kan ik net zoals met het oude fat32 gewoon in dos simpel mn harde schijven formatteren om vervolgens vanuit dos winxp te installeren?

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-03 16:12

Swerfer

Hmm...

FDisk of partition magic gebruiken om de partitie(s) te verwijderen en dan weer nieuwe aan te maken. Daarna opstarten van je xp cd en installeren...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Diablo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ehm, je kunt toch tijdens de installatie je schijven gewoon formatteren?

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je kan ook gewoon gebruik maken van de ingebakken setup voor partioneren en formateren in het Windows XP setup, zoals Diablo3 zegt ;)

Cd erin - toets drukken - partities aanmaken - ...etc...

Vervolgens wordt de C: partitie geformateerd (als je XP daarop installeert)
De andere partities kun je later in Windows via Disk Managment formateren.

[ Voor 4% gewijzigd door rlkz op 09-11-2003 11:34 ]

I browse with Vivaldi

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-03 16:12

Swerfer

Hmm...

Dat lukt niet altijd om de een of andere reden. Soms krijg je de mogelijkheid om iets met partities te doen tijdens de setup niet te zien...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Swerfer schreef op 09 november 2003 @ 11:35:
Dat lukt niet altijd om de een of andere reden. Soms krijg je de mogelijkheid om iets met partities te doen tijdens de setup niet te zien...
Meestal moet je ook de kleine lettertjes lezen :Y)
En als je het niet te zien krijgt, zal er wel een andere reden voor zijn, want ik heb het tot nu toe elke keer gehad...
Swerfer schreef op 09 november 2003 @ 11:26:
FDisk of partition magic gebruiken om de partitie(s) te verwijderen en dan weer nieuwe aan te maken. Daarna opstarten van je xp cd en installeren...
FDisk wil niet altijd NTFS-partities kunnen zien / lezen

Het is niet helemaal precies hetzelfde, maar wel soortgelijk: klik

Zelf zoeken kan natuurlijk ook:
[google=fdisk ntfs]
[search=fdisk ntfs]
klik

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 09-11-2003 11:55 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt inderdaad tijdens de WinNT/2K/XP setup de partities bewerken en formatteren. Gewoon even de installatie CD'tje erin en ermee booten, de rest wijst vanzichzelf uit :)

/basic
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.