Toon posts:

CD rippen lukt niet, fout in drives

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer om een paar cd's te rippen, maar dit lukt niet. Zodra ik een rip programma opstart komt 'ie met errors. Ik heb 4verschillende programma's geporbeerd. Freerip komt met de volgende error:
Afbeeldingslocatie: http://62.195.121.103/error.jpg
Ik heb al nieuwe aspi drivers geinstalleerd, helpt niet.
Ook heb ik gewisseld tussen de DMA if available en PIO only instellingen voor de ide's Ik heb de volgende programma's geprobeerd:
Exact Audio Copy
Freerip
iTunes (heeft ook een ripper)
BPM studio
Ik heb een noname dvd-rom speler en een LiteOn cd-brander
In de search kwam ik geen oplossingen tegen.

Kan een modje even 'niet' toevoegen aan mijn titel? Lijkt me duidelijk waar dat moet.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 11:20 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:08

The Third Man

The Third Jellyfish

Is optie 3 misschien van toepassing op jou? Welk OS heb je?

tipje: gebruik PNG voor windows screenshots, dat wordt kleiner, ziet er mooier uit en resized ook mooier dan jpg.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik win2k, maar ik ben altijd ingelogd als administrator, dus dat is het probleem niet.

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
We zullen er even van uit gaan dat je Exact Audio Copy gebruikt. De andere audio-extractieprogramma's die je vernoemde zijn toch niet te vergelijken met EAC qua extractiekwaliteit en we willen toch enkel het beste, niet?

De foutmelding van Freerip doet vermoeden dat je ASPI layer onbestaande of beschadigd is. In dat geval kan EAC de cd drive niet benaderen. Alhoewel Windows NT/2000/XP wel een Native Win32 Interface hebben waardoor ASPI overbodig is, werkt deze in heel wat gevallen gewoonweg niet.

Dus we hebben een ASPI layer nodig voor EAC. Vroeger raadde ik steeds de Adaptec ASPI layer aan, maar de Nero ASPI layer is tegenwoordig minstens zo goed. Kopieer (niet verplaatsen - anders werkt Nero niet meer) de Nero ASPI layer ("WNASPI32.DLL" in "C:\Program Files\Ahead\Nero") naar de EAC installatiedirectory (*). In EAC vink je dan op het "Interface" tabblad in de "EAC Options", "Installed external ASPI interface" aan. Herstart EAC en normaal gezien zal EAC nu wel de cd-drives kunnen benaderen.

Als EAC werkt, vergeet dan niet de Exact Audio Copy (& LAME) Snelstart Handleiding even door te nemen zodat je EAC correct configureert. Een correcte configuratie is van groot belang bij EAC.

*: Heb je Nero niet, dan kun je de Nero ASPI layer hier downloaden WNASPI32.DLL (zipped).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ff geprobeerd, maar als ik eac start (nadat ik wnaspi32.dll heb gekopieerd), krijg ik een acces violation error. Dus dat van die options dat kan ik niet eens wijzigen.

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kijk eens naar de berichten van duponjan in Vaag probleem met Eac bij het opstarten. Misschien biedt de informatie in dat topic uitkomst voor je probleem.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kan een modje even 'niet' toevoegen aan mijn titel? Lijkt me duidelijk waar dat moet.
Titel fixed :)

Maar je had hiervoor beter topicreports Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif kunnen gebruiken, dat valt een moderator sneller op namelijk ;)

Verwijderd

aspi installeren !!!???!!!!

Verwijderd

Topicstarter
@SatCP: Ok, tnx! Nu kan ik weer rippen! Waarom freerip niet werkt weet ik niet, maar nu doet eac het tenminste.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 16:28 ]

Pagina: 1