Toon posts:

Terugzetten tape uit een set van 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak de laatste tijd op regelmatige basis tapejes van enkele grote bestanden. Dit doe ik op DDS Tapejes, en ik gebruik gewoon Microsoft Backup om dit te doen. Laatst was het iets te groot, en heb ik de data moeten verdelen over een set van 2 tapes.
Toen ik laatst deze bestanden wilde terugzetten kreeg ik de volgende melding:

het volgende benodigde medium in de actieve set is momenteel niet on line. Plaats het medium - October 28 - Mediumnummer 2

Dit is natuurlijk logisch, ik moet even de 2de tape van deze set erin duwen. Probleem alleen is dat ik die schaamteloos kwijt geraakt ben. Is er een manier om deze melding te negeren, en toch de data van de eerste tape terug te kunnen zetten?

Verwijderd

nee als je gewoon een full backup hebt gedaan staan de te restoren files echt op nr 2 , maar files die op volume 1 staan kan je wel restoren als het goed is.
als je een differential of incremental backup hebt gedaan ben je zuur.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een full backup gedaan. Ik hoop dat je gelijk hebt met dat het mogelijk is om te restoren, maar tot op heden krijg ik echt die melding dat ik tape 2 erin moet doen neit weg. Weet je hoe ik het toch voor elkaar kan krijgen?

• scsirob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03 17:34
De index van je backup set staat op de tweede tape, daarom vraagt MS Backup er om. Wat je kunt proberen is de tape opnieuw te laten indexeren. Als het bestand wat je nodig hebt echt aanwezig is zal dat in de nieuwe index verschijnen.

To terminate or not to terminate, that's the question...

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je de optie 'categoriseren' wat tussen het rijtje staat? heb ik geprobeerd, maar dit had geen effect. Hij blijft om tape nr. 2 zeuren.
Ik vind deze hele manier van backuppen toch wel achterlijk geregeld. Het moet toch mogelijk zijn om gewoon de inhoud van de tape te extracten? De data staat er immers op....

• scsirob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03 17:34
Het kan ook wel. Kijk even op Microsoft support, knowledge base artikel 244805. "How to Restore Data from a Backup Set that Contains a Missing or Corrupted Tape"

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;244805

Succes

To terminate or not to terminate, that's the question...

Pagina: 1