Toon posts:

XP 2200+ wil niet meer op 1800MHz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ja hallo ik vraag hulp over clocken en instellingen dan zit ik goed bij overclocken
ik heb een amd 2200xp. die hoort op 1800 mhz te draaien, weet elke debiel
maar mijn pc piepte laats 16x en nu geeft hij een amd 1500 aan, met 100 mhz fsb, en 1350 mhz CPU, DIT KLOPT TOCH NIET,
willen jullie me plz helpen ipv het topic sluiten

mijn systeem:
AMD ATHLON 2200 (@1350 mhz)
MSI KT4V
512 DDR PC2100
RADEON 9700

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 10:50 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Lees nou m'n sluitpost in je vorige topic dat niet in DOC thuis hoorde:
onderclockt
Daar leg ik uit wat je moet doen om het voor elkaar te krijgen ;)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
alsof ik dat niet gedaan heb
hij staat 100 en hoger loopt hij vast

Verwijderd

Gewoon de jumper verwisselen in 100 naar 133 fsb makkelijk toch???? :? had wel effe de search kunne gebruiken dan vind ik het niet zo gek dat je topic dicht gaat.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Lijkt me simpel, je gaat naar de bios en veranderd je fsb zodat hij weer op 1800 draaid?

Zie trouwens ook je moederbord boekje, daar staat het goed uitgelegd in, overigens zou je eens kunnen kijken naar de oorzxaak waarom hij terugsprong naar fsb100, wellicht word je cpu erg warm?

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
ik heb dit ook weleens wanneer ik of een nieuwe bios erop heb gedaan of de cmos gecleard heb.. rebooten en hij doet et weer

Verwijderd

Topicstarter
ok het is gelukt, in alles staat weer amd 2200 @ 1800 mhz, nu hopen dat hij stabiel blijft lopen
in windows clocken lukte niet verder dan 120 en in me bios draait hij nu op 133, hij word 53 graden wat nog normaal is idle, en als het goed is is hij stressed 57..
trouwens,,,, welke jumper

ik heb hem al vaak gereboot, geclockt e.d maar dat werkte niet, in de bios blijft hij wel staan, maar waarom onderclockt hij hem?

ik gooide toen me geluidskaart eraf want ik had een nieuwe, en teon moest ik in de bios me onboard kaart uitzetten,

toen piepte hij 16x en stond hij op 1350 mhz,

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 11:04 ]

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Volgens mij heeft jouw moederbord die jumper (100 of 133 MHz) niet.

Verwijderd

Wat je ook altijd kan doen is je bios resetten/clearen door de jumpers van je bios/CMOs te verplaatsen zodat je een bios reset krijgt. Dan zou normaal alles weer op normaal moeten staan. Staat wel uitgelegd in de handleiding van je mobo

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Gebeurt dit zomaar van het ene op het andere moment? En liep 't daarvoor wel goed? Dat 100->133MHz FSB verhaal mag wel als bekend worden verondersteld maar het gaat je d'r dus om dat bij 133Mz het zaakje niet opstart :? Geef eens wat meer info dus, naast de situatie en voorgeschiedenis ook de temps, spanningen, BIOS instellingen, of je de HSF al gechecked hebt etc.
En passant je topictitle aangepast, "onderclockt" is nou niet zó descriptief :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

zullen wijn niet gewoon de FSB op 133 zetten en de multie 13.5 zetten !!!!

Verwijderd

Topicstarter
ja nu werkt het,
maar ik probeer echt wel alles hoor, ben geen n00b

kijk, ik veranderde in mijn bios de settings van mijn onboard geluidskaart, toen keek ik naar mijn CPU en die stond op 100, ik deed save voor mijn Geluidskaart, en ik denk dat ik dus op een knoppie drukte dat me cpu op 100 fsb ging, waardoor ik die ook meteen savede,
maar het clocken wou niet meer, en hij liep steeds vast, en gebruikte wel 1,65 volt.

alles starte op opo 100 mhz en 133, maar alles was op een of andere vage manier gereset, ik denk dat hij bij die 16 piepjes de pc in een of andere veilige modus heeft gezet ofzow

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 11:30 ]

Pagina: 1