Zal dit systeem goed blijven werken?

Pagina: 1
Acties:

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hallo,
Ik was al een tijdje van plan een beetje snelle LAN-PC te maken.

Het systeem:
Micro-ATX Kast
Intel Celeron 2.0 ~ 2.4 GHz (Ik wil hem later upgraden naar Pentium 4)
192 MB SDRAM (Komt later DDR in)
ECS P4IBMGL2 V3.2B
300 Watt voeding. (1 Fan)
30 GB HDD.
DVD Lite-On
Onboard video (Later AGP kaart)

Ik vraag me af of dit allemaal wel voldoende is voor een Celeron en later een P4.
De 300 Watt zou voldoende moeten zijn lijkt mij, er staat met grote letters op "P4 Ready!".
De micro ATX Kast heeft een intake hole voor een Fan maar geen fan aan de achterkant. Maar daar is zon grote ruimte, daar kan ik wel een koeler inmaken >:)
OK maar nu verder... Ik wil dus een paar dingen weten:

- Kan ik met deze voeding blijven werken? (Ook als ik een P4 neem?)
- Is alleen een intake fan voldoende?
- Is een P4/Celeron wel verstandig met SD-RAM
- Wat raden jullie aan evt nog te veranderen?

Dit kon ik echt niet vinden...

Mvg Yannick
Ik wil het eerst zo doen, vanwege budget :)

Ojah, ik wil GEEN Atx, Micro ATX kan ik makkelijker meenemen naar Lan Parties :)

[ Voor 18% gewijzigd door Frietsaus op 09-11-2003 10:47 ]

Verwijderd

1. k zou zowieso al een zwaardere voeding nemen. 300 watt is al aan de lage kant als je later nog een goed vidkaart erbij wilt zetten zit je met een te zwakke voeding en dat is zeker niet wat je wilt.
2. Ook is het nemen van DDR ram nu al aan te raden omdat dat de bandbreedte zeer ten goede komt.
3. Je moet altijd net zoveel intake als outake in je kast hebben in verband met over- en onderdruk.(voedingsfan meegerekend)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 10:48 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
- p4 met sdram is super traag... sdram kan gen bandbreete leveren.
- 300w voeding zegt niks, merk en types zijn belangrijker.
- Als jij wilt lannen (neem aan game) heb je niks aan een onboard kaartje...

• Frietsaus
  • Niet online
Het gaat vooral om Counter-Strike, mijn oude LAN-PC is kapot, die had een voodoo 2, dus ik denk dat een Intel Extreme Graphics het wel ff kan volhouden ofniet :P

Oja, het is gewoon een voeding die uit mijn oude kast komt, die ik heb verkocht het is zoiets: Afbeeldingslocatie: http://www.sweexeurope.com/media/prodimages/BA000010_pro_a.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Frietsaus op 09-11-2003 10:52 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 10:47:
1. k zou zowieso al een zwaardere voeding nemen. 300 watt is al aan de lage kant als je later nog een goed vidkaart erbij wilt zetten zit je met een te zwakke voeding en dat is zeker niet wat je wilt.
2. Ook is het nemen van DDR ram nu al aan te raden omdat dat de bandbreedte zeer ten goede komt.
3. Je moet altijd net zoveel intake als outake in je kast hebben in verband met over- en onderdruk.(voedingsfan meegerekend)
Waarom zou die 300Watt voeding niet werken ? Ik heb het idee dat men op GOT wel erg snel naar een super voeding grijpt.

Bekijk anders even deze topic : _Dune_ in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 2"

Overigens ik heb hier een Athlon (TB) 900Mhz, 1GB SDRAM, 80 GB Maxtor 8MB cache @7200rpm (Plus 9), Hercules Prophet 9500 Pro 128MB, AWE64, Dxr3 + Pioneer DVD speler. Dit draait allemaal prima op een 300Watt Aopen voeding.

Waarschijnlijk kan het merk van de voeding ook schelen, Aopen zijn redelijke voedingen en in mijn 2e systeem zit een 400 Watt Zalman (Athlon MP systeem).
Tevens maakt enermax ook goede voedingen.

[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 09-11-2003 10:57 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Frietsaus
  • Niet online
Jah, Ik zat net te denken, er staat toch niet voor niks "P4 Ready!" op. ;)

Maare, ik probeer het eerst wel. Als het niet werkt haal ik wel een 350 Watt ofzow op.

• Icey
_Dune_ schreef op 09 november 2003 @ 10:55:
[...]

Waarom zou die 300Watt voeding niet werken ? Ik heb het idee dat men op GOT wel erg snel naar een super voeding grijpt.

Bekijk anders even deze topic : _Dune_ in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 2"

Overigens ik heb hier een Athlon (TB) 900Mhz, 1GB SDRAM, 80 GB Maxtor 8MB cache @7200rpm (Plus 9), Hercules Prophet 9500 Pro 128MB, AWE64, Dxr3 + Pioneer DVD speler. Dit draait allemaal prima op een 300Watt Aopen voeding.
ph 2,6 ghz HT 800fsb, 2x 512 corsair ddr400, Geforce 4 ti4200, 2x 80 gb 8mb, en nog veel meer zwaar spul op een 360w kwaliteits voeding (van chieftec). Maar ik durf te wedden dat dit niet gaat draaien op een oki-wokkie voeding die in die sweex kasten zitten 8)7 dan heb je meer lucht in je handen dan electronica.

300w is voldoende, maar WAT voor 300w... die voeding die de ts in zijn hoofd heeft is wel voldoende, onboard kaartje, celeronnetje en geen zwaar spul, maar zodra je er een zware videokaart in wilt hangen, of een zware p4 en je wilt stabiliteit -> beter voeding.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Als je er later een P4 in wilt proppen, pak het dan gelijk goed aan en houd je in ieder geval verre van PC-133 SDRAM, daar worden P4's enorm traag van en Celeron's nóg trager (want die hebben minder cache en zullen dus nog afhankelijker zijn van dat trage geheugen) en dan heb ik 't nog geen eens over de integrated graphics die er ook nog gebruik van maakt :X Er zijn hele leuke i865 micro atx borden te koop (ook met Extreme trage Graphics) :)

En als het een oude PSU is, neem dan een ander, eentje met 12V aansluiting. Een oude 300W PSU boezemt mij niet veel vertrouwen in wanneer er een P4 aan komt te hangen, maar het staat je natuurlijk vrij 't gewoon te proberen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Frietsaus
  • Niet online
Abbadon schreef op 09 november 2003 @ 11:00:
Als je er later een P4 in wilt proppen, pak het dan gelijk goed aan en houd je in ieder geval verre van PC-133 SDRAM, daar worden P4's enorm traag van en Celeron's nóg trager (want die hebben minder cache en zullen dus nog afhankelijker zijn van dat trage geheugen) en dan heb ik 't nog geen eens over de integrated graphics die er ook nog gebruik van maakt :X Er zijn hele leuke i865 micro atx borden te koop (ook met Extreme trage Graphics) :)

En als het een oude PSU is, neem dan een ander, eentje met 12V aansluiting. Een oude 300W PSU boezemt mij niet veel vertrouwen in wanneer er een P4 aan komt te hangen, maar het staat je natuurlijk vrij 't gewoon te proberen.
Ik ga het proberen met die 300 Watt voeding, hij heeft tenslotten zon 12 Volt stekkertje :)
Moet 266 MHz geheugen voldoende zijn?
Zodra ik nieuwe hardware erin zet, dan ga ik verder kijken naar de voeding.
Ik denk ook wel dat je gelijk hebt met die Celly/SD-RAM combinatie.
DDR komt er dus zowiezo in, en misschien dus een nieuwe voeding

Verwijderd

dat 'later upgraden' komt er zeker weten niet van, omdat de ontwikkelingen veel te snel gaan. Als je over een jaar ofzo wilt upgraden is het spul op de markt alweer zo veranderd dat het niet meer op het mobo past. moet je ook weer een nieuw mobo kopen, en uiteindelijk heb je een compleet nieuwe pc omdat je eigenlijk niets meer kan gebruiken (verouderd, past niet e.d.).

• Icey
Nokko schreef op 09 november 2003 @ 11:07:
[...]

Ik ga het proberen met die 300 Watt voeding, hij heeft tenslotten zon 12 Volt stekkertje :)
Moet 266 MHz geheugen voldoende zijn?
Zodra ik nieuwe hardware erin zet, dan ga ik verder kijken naar de voeding.
Ik denk ook wel dat je gelijk hebt met die Celly/SD-RAM combinatie.
DDR komt er dus zowiezo in, en misschien dus een nieuwe voeding
266 mhz ddr = 133mhz

533 fsb p4 = 133mhz
800 fsb p4 = 200mhz

ddr 266 is goed, maar ligt eraan wat voor p4 je er later in wilt proppen, ik neem aan de 533 fsb versie, als die dan te krijgen is :)

• Frietsaus
  • Niet online
Ok ik weet genoeg.
Dankjullie wel voor de snelle reacties, ik zie dat dit moederbord maar een 400 MHz FSB ondersteunt :? Dus ff verder kijken voor M/B :)
Pagina: 1