Toon posts:

vage problemen met de pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds een tijdje allerlei vage problemen

tijdens het opstarten van windows xp en ik klik wat aan op het bureaublad
crasht de pc
het scherm loopt vast en ik krijg een wit beeld of een beeld met wit/blauwe strepen
en de led van de floppydrive brandt
hierna is er niks meer met de pc te doen een harde reset is dan het enige wat helpt
tevens laat de lite-on brander ook de pc regelmatig vast lopen
alles werkt trager of de pc loopt geheel vast als de brander draait
branden gaat wel maar heel traag
sommige keren gaat de la niet meer open
lampje blijft groen of oranje branden
hij leest geen cd's meer die ik zelf heb gebrand
terwijl deze wel gewoon goed werken

al met al echt een probleem pc aan het worden

de pc zit in een geaard stopcontact
winxp staat er sinds 1 maand nieuw op
de brander is gecontroleerd bij alternate (ze hebben niks kunnen vinden)
memtest gedraaid geen fouten
drivers opnieuw geinstalleerd
nieuwe bios update
nieuwe firmware brander

het helpt allemaal niks

hier zijn de specs van de pc

amd xp 2400+
epox 8rda
512 ddram(2x 256)
maxtor 80 gb harde schijf
lite-on 48-24-48 brander
300 watt p4 voeding

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 15:37

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Installeer eens in een dual boot nog een windows versie (w2k, W98 of xp), als die install
dezelfde problemen heeft kun je daar mee terug naar Alternate, dan is het denk ik een hardware probleem. Heb je daarentegen geen problemen, dan is het een softwareprobleem en moet je windows overnieuw installeren.

Probeer ook eens een andere windows versie om mogelijke xp-compatibilteiten van sommige hardware drivers te omzeilen.

* Tukk weet inhoudelijk over je probleem niets te melden, maar met bovenstaande strategie kom je wel verder

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

wat voor videokaart heb je er in want dat wil ook nog wel wat stroom zuigen :) als je een zware hebt tenminste

Verwijderd

Topicstarter
een geforce4 440mx zit erin

merk net trouwens ook dat de floppydrive niet meer werkt

Verwijderd

Een uptodate viruscan erover gooien mss :)

Verwijderd

Topicstarter
virusscan staat er al op
en hij is up to date

Verwijderd

ik denk zelf dat het aan de voeding ligt want. Amd zelf vereist al automatisch 350 watt voeding te gebruiken als het kan een goeie met een bekende merk zoals antec,enermax,levicom,thermaltake enzo... Ik heb gisteren nog bij een vriend wezen kijken waarom zijn pc opeens mee kapte. dat lag voornamelijk aan de voeding hij had een Noname voeding 350 watt en ik had een me oude Codegen 350watt meegenomen. tot verbazing kwam ik achter dat er wel degelijk verschil zit in kwaliteit en merken omdat met mijn voeding deed die pc helemaal top en met hem niet. Dus vandaar mijn conclusie dat het misschien bij jou ook kan zijn want 300 Watt voeding is niet veel vooral als je een 2400+ amd hebt die vraagt nog al wat stroom :) daarboven op nog andere benodigde hardware.

Verwijderd

Topicstarter
de voeding die ik heb is wel een no name voeding
dus het zo idd kunnen dat de voeding de niet benodigde spanningen leverd
maar zou daar ook het falen van de cd rw van kunnen komen ??

Verwijderd

probeer trouwens ook ff in je bios (ik heb ook een 8rda en heb ook wel eens probs met me brander gehad) ff geen udma aan te zetten, dus ook niet op auto maar op N/a of none..

bij mij kreeg ik namelijk op auto ook random vastlopers als me lite-on 40x inspinde.

ohja en je molexxen ff VET goed aandrukken.. die noname voedingen hebben vaak vet brakke molexxen waardoor slecht contact ontstaat, als ie dan ff geen stroom krijgt loopt je pc vast.

als dit allemaal niet helpt zou ik idd een nieuwe voeding halen... tip: voor 50E heb je al een qtec 550w die zal dat zaakje makkelijk trekken.

Verwijderd

Mocht je verplan zijn om een nieuwe voeding te gaan kopen gebruikt de search of check effe in de pricewatch. 350 watt moet voldoende zijn.Ik draai zelf hier een 350 watt Enermax ben erg tevreden over die voeding. Merk is niet altijd de belangrijkste factor Qtec is ook een goeie voeding voor weinig geld aan 400 watt heb je ruim voldoende 550 watt lijkt mij een beetje overkill maar dat beslissing laat ik aan de topicstarter over ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 12:07 ]

Pagina: 1