[Javascript]2x Countdown script werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Ik heb een countdown script van internet gehaald en er flink mee wezen stoeien om het te krijgen zoals ik het wil. Ben er nu een dikke 3 uur mee bezig en eigelijk lukte het grootste gedeelte tot m'n verbazing me nog. Dit is voor het eerst dat ik met een javascript aan de slag ben gegaan en ben er best trots op dat het me nog is gelukt om dingen in te voegen zoals alles in het Nederlands en dat ie de woorden uur en uren, minuten minuut etc op de juiste momenten gebruikt en dat ie altijd positieve getallen laat zien.

Alleen nu wordt het me toch teveel. Ik wil namelijk 2 dezelfde scripts naast elkaar draaien alleen lukt dit op de één of andere wijze niet. Ik heb al het een en ander geprobeerd zoals de span id's verschillende namen te geven maar het wil gewoonweg niet lukken. Ik hoop dus dat jullie me een zetje in de goede richting kunnen geven zodat ik twee keer hetzelfde script kan draaien.

Hier de url van waar het script nu staat wat ik gewijzigd:

En hier staat het originele script.

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:43
1. Weet je wat uitlijning van code betekent? Zo nee, leer het dan. Zo ja, pas het dan eens toe. Dat werkt én leest sowieso al beter.
2. Dit hoort in W&G en niet in P&W. Javascript != serverside.
3. Gooi heel dat script in een functie waarbij je het id van de span en de datum waarvan opgeteld moet worden als parameters meegeeft. Dat lijkt me een oplossing als ik vluchtig door je script lees, want het is ranzig gecode. Herschrijven zou daarom een oplossing kunnen zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door coubertin119 op 09-11-2003 11:17 ]

Skat! Skat! Skat!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:38
Javascript hoort niet in P&W, maar in W&G zoals je in de forumdescriptions kan lezen.

P&W -> WéG

https://fgheysels.github.io/

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Dit is gewoon een lap code in de root van je document...

Je zult het in een functie moeten zetten met de juiste aanroep zoals coubertin al zegt. Verder zul je het windows.onload event via een functie beide tellers op moeten laten starten.

Persoonlijk denk ik dat je beter op zoek kunt gaan naar een wat beter gecode stuk script..

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 09-11-2003 11:30 ]