Toon posts:

[XP] start niet meer op (na partitie wijziging)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer weigert op te starten na een partitiewijziging. Ik geef het toe, volledig mijn eigen fout maar hoe krijg ik het terug opgelost?

Ik heb 2 harde schijven steken. Eentje doet dienst als OS met alle programma's erop, de tweede wordt enkel gebruikt om bestanden op te slaan. Die eerste harde schijf (40 Gb) had ik in twee partities verdeelt om naast mijn Windows XP (SP1) ook Red Hat 9 te draaien. Alles werkte prima met een dual-boot. Gisteren wou ik RH verwijderen en ik partitioneer gewoon opnieuw (Linux-partitie formatteren en de twee partities terug samenbrengen). Dat ging ook nog fijn, tot ik mijn computer opnieuw wilde opstarten. De dualboot begrijpt niet wat er gebeurd is (vermoed ik) en loopt dus elke keer vast bij het opstarten (eigenlijk voor hij aan de Dual-boot komt). Er komt telkens de melding GRUB op het scherm en verder niets meer.

Ik geraak niet terug in Windows met een boot-diskette. En ook via de cd (systeemherstel) doet hij niets omdat hij daar telkens mijn administrator wachtwoord weigert.

Is er een manier om dit opgelost te krijgen. Formatteren zit niet bij de mogelijkheden omdat beide schijven belangrijke gegevens en programma's bevatten.

Verwijderd

Heb je al een FDISK/MBR gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Neen, kan je daar wat meer uitleg bij geven aub. Wat en hoe?

Verwijderd

je moet booten vanaf windows XP-cd en dan moet je herstelconsole kiezen en daarna met de command fixboot de opstart weer goed zetten

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Lees ook nog even de volgende informatie door:
Mijn computer start niet meer op, hoe kan ik dit oplossen?

hierin staat uitgelegd hoe je de herstelconsole / recoveryconsole van WindowsXP kan installeren en gebruiken :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ben tot bij de herstelcontrole geraakt.

Dan die fixboot gedaan:
Hij vraagt om een nieuwe fixboot te installeren op de c:, dat gaat perfect. Dan opnieuw opstarten en nog steeds hetzelfde probleem.

edit:
Weer mijn eigen schuld, ik was de fixmbr vergeten. Bedankt voor alle hulp. Alles werkt terug

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 15:13 ]

Pagina: 1