Ik heb:
- 1 Laptop
- 1 Desktop
Bedoeling:
- Image maken van Laptop HD via netwerk en die image rechtstreeks laten saven op gesharede map op desktop
Hoe ik tewerk probeerde te gaan:
- Eerst tutorial bekeken van Mapped Drive
- Dan proberen uit te voeren
1) Network Mapdrive aangemaakt die linkt naar mapke op men desktop dus de destination van de image die ik wil maken van laptop
2) Dan in notron ghost Backup -> Image destination in die Mapped drive
3) Bij advanced settings , netwerkkaart van laptop opgegeven , en plaats waar de Mapped network drive staat
4) Dan next next laten rebooten en dan geeft ie error omdat ie het bestand blablabla.gho ni kan localiseren om naartoe te beginnen schrijven
Any Id hoe ik het zou kunnen doen ?
Vroeger had ik 2 partities op laptop en dan maakte ik de GHO op de andere partitie maar wil het nu rechtstreeks over het netwerk doen naar men desktop in bepaalde map waar ie dan die GHO file saved.
En ik weet dat het kan maar het wil niet lukken
Khoop dat iemand me kan helpen
TNX
** Update ***
Gegevens Desktop :
- D-Link DFE-530TX PCI Fast Ethernet Adapter (rev.A)
- Gesharede map met naam image => Op laptop networkdrive van gemaakt => Z:
Gegevens Laptop :
- Intel(R) PRO/100 M Mobile Connection
Kan enkel PC-Dos gebruiken via ghost , MS-Dos moet ik iets van bestanden downloaden ofzo, nuja tis maar da jet weet
- 1 Laptop
- 1 Desktop
Bedoeling:
- Image maken van Laptop HD via netwerk en die image rechtstreeks laten saven op gesharede map op desktop
Hoe ik tewerk probeerde te gaan:
- Eerst tutorial bekeken van Mapped Drive
- Dan proberen uit te voeren
1) Network Mapdrive aangemaakt die linkt naar mapke op men desktop dus de destination van de image die ik wil maken van laptop
2) Dan in notron ghost Backup -> Image destination in die Mapped drive
3) Bij advanced settings , netwerkkaart van laptop opgegeven , en plaats waar de Mapped network drive staat
4) Dan next next laten rebooten en dan geeft ie error omdat ie het bestand blablabla.gho ni kan localiseren om naartoe te beginnen schrijven
Any Id hoe ik het zou kunnen doen ?
Vroeger had ik 2 partities op laptop en dan maakte ik de GHO op de andere partitie maar wil het nu rechtstreeks over het netwerk doen naar men desktop in bepaalde map waar ie dan die GHO file saved.
En ik weet dat het kan maar het wil niet lukken
Khoop dat iemand me kan helpen
TNX
** Update ***
Gegevens Desktop :
- D-Link DFE-530TX PCI Fast Ethernet Adapter (rev.A)
- Gesharede map met naam image => Op laptop networkdrive van gemaakt => Z:
Gegevens Laptop :
- Intel(R) PRO/100 M Mobile Connection
Kan enkel PC-Dos gebruiken via ghost , MS-Dos moet ik iets van bestanden downloaden ofzo, nuja tis maar da jet weet
[ Voor 15% gewijzigd door BlackZ op 09-11-2003 00:42 ]