Toon posts:

Administratie systeem in Access

Pagina: 1
Acties:
  • 785 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben leiding op scouting en wil binnen mijn eigen groep de ledenadministratie goed op touw gaan zetten. Ik wil daar Microsoft Acces voor gebruiken.

Nu had ik het idee om een tabel dan te maken met gegevens van mijn leden, maar ik wil daarnaast ook met een soort van schema de aanwezigheid van iedereen registrereren. Daarbij moet hij van de ene tabel waar de leden in staan de voor en achternamen uit halen, uit een andere tabel de data op volgorde met de programma's van die week en dat ik dan gemakkelijk kan aanvinken wie er wel en niet was. Zodat ik daar een juist overzicht over krijg.

Helaas is mijn acces kennis niet dusdanig dat ik zou weten hoe ik die administratie tabel in elkaar draai (die andere 2 tabellen moeten opzich wel lukken).

Wie kan mij helpen?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Is er niemand binnen Scouting Nederland die dit al heeft? Lijkt me overbodig het wiel nog een keer uit te vinden.

ARME AOW’er

Verwijderd

Er is binnen acces (2000) al ongeveer een wizard voor zoiets. Mara het is natuurlijk leuker om zelf te maken.
Ik zou het als volgt doen:
Tabel met Kidsnamen + Naw gegevens (+ datim in, datum overgevlogen).
Tabel met activiteiten
Tabel met opkomstdagen
Je maakt een form waar je een nieuwe opkomstdag in zet. Vervolgens zie je daar een dropdown met activiteiten.
Standaard komt er een lijstje met alle active jeugdleden met een vinkvakje *die standaard aan staat)
Je vinkt uit wie er niet was. Dan druk je op een knopje en zorg je ervoor dat deze data in een andere tabel wordt weggeschreven.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-09 10:35

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ga naar voorbeeld databases kijken. Lees howto's over database ontwerp. Ga aan de slag. Probeer dingen. Loop vast. Stel hier een concrete vraag. Krijg antwoord.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 14:55

Bzzje

Negeren is vooruitzien

noordenwind db bevat volgens mij prima voorbeeld van een ledenadministratie

Negeren is vooruitzien

Verwijderd

Topicstarter
Noordenwind is helaas geen onderdeel van Office XP, maar volgens mij heeft die geen ledenadministratie. Noordenwind was toch een soort van verkoopbedrijf

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik ben niet thuis in Acces maar wel in PerfectView. Daar zou ik dit doen door gebruik te maken van de mogelijkheid de ene database aan een andere of meerdere te koppelen.

Kun je in Acces (zelf nooit naar gekeken zelfs :) ) niet in een veld opgeven dat hij een veld van een andere DB koppelt?

ARME AOW’er

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-09 10:35

Boss

+1 Overgewaardeerd

Noordenwind is wel degelijk een onderdeel van office xp. Dat is de voorbeeld database die bij Access zit. Als je de engelse hebt heet hij Northerwind, geloof ik.

En perfectview... bestaat dat nog? Volgens mij kan je echt beter access gebruiken, dan weet je in ieder geval bijna zeker dat andere mensen je bestand ook kunnen openen, iets wat met perfectview niet altijd zeker is.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Boss schreef op 11 november 2003 @ 12:28:
Noordenwind is wel degelijk een onderdeel van office xp. Dat is de voorbeeld database die bij Access zit. Als je de engelse hebt heet hij Northerwind, geloof ik.

En perfectview... bestaat dat nog? Volgens mij kan je echt beter access gebruiken, dan weet je in ieder geval bijna zeker dat andere mensen je bestand ook kunnen openen, iets wat met perfectview niet altijd zeker is.
Uhm... juist wel. Nog steeds gebaseerd op DBase.

www.pv.nl

Ik gebruik PV al >10 jaar voor de Stichting hieronder :)

[ Voor 6% gewijzigd door Guardian Angel op 11-11-2003 12:31 ]

ARME AOW’er

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je het zelf wilt opbouwen, dan kan je beter kijken naar normaliseren.

De eerste drie stappen, zorgen er in ieder geval voor dat je een goed data-model kan opzetten.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1