Toon posts:

Brander in pc gezet, nu geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

M'n broer had een nieuwe brander, dus ik kreeg die oude van hem. Die brander werkt prima bij hem. Niks mee aan de hand dus.

Ik die erin gezet die oude brander, even getest en hij starte normaal op en ik had beeld.
Ik sloot mn pc ff af en ik zette ff de zijkanten van m'n kast erop.
Ik start m'n pc op en tot mijn grote verbazing had ik geen beeld.
Ik pc afgesloten nog een keer geprobeer, maar nee hoor.
Ik denk misschien ligt het aan m'n TFT-scherm dus ik ff een ander beeldscherm erop aangesloten, krijg ik hetzelfde, gewoon een zwart beeld. Geen fout op het beeldscherm, helemaal niks, gewoon zwart.
Ik daarna mn kast weer open gemaakt en die IDE kabel uit mn brander gehaald, helpte ook niet, ik alle IDE kabels er overal uit gehaald, behalve bij m'n C schijf, maar dit werkte allemaal niet, gewoon een zwart beeld.:'(

Dus ja, hoe kan ik dit oplossen, iemand een idee? Of wie weet waar het aan ligt?
Alvast bedankt!

Groetjes,

Edwin

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heej, welkom op got.

Heb je al gekeken naar je videokaart, misschien dat deze gewoon niet goed in het AGP slot zit.
Verder is het misschien nodig om je bios te resetten (hoewel ik de kans klein acht dat het echt nodig is, maar soms wil het wel eens helpen in deze gevallen).
Ik denk niet dat het echt aan de IDE kabel ligt, dat zou vaag zijn.
hoor je trouwens nog beepjes bij het opstarten of niet?

verder is het makkelijk om de volledige specs van je syteem te posten.

Enne, grtz, $user hoeft niet, daarvoor kun je je sign gebruiken (zie ook de FAQ).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 00:13:
...zette ff de zijkanten van m'n kast erop...
misschien ergens kortsluiting gemaakt met de zijkant? moederbord misschien.

druk in elke geval even alle kabels goed aan, alle kaarten en het geheugen.

begint er ook iets te piepen, of alleen geen beeld?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Had je een wollen trui aan? Zat de voedingstekker nog in het stopcontact? Had je jezelf wel ontladen (koperen pijp) en/of een polsbandje gebruikt? Dit klinkt allemaal nogal als een ESD geval .. Breng de PC (of in ieder geval de mobo/cpu/mem) terug naar de leverancier en laat hun ernaar kijken. Ze beschikken over genoeg materiaal om de onderdelen stuk voor stuk te testen :)