Een vriend van mij wilt een dual boot op zijn laptop gaan zetten, de reden is omdat hij dat gewoon zonder dat hij diskettes of bootable cd's eventueel zijn GHOST image van XP weer terug kan zetten. Hij wilt namelijk niet afhankelijk zijn van een diskette of cd want je zal bijna altijd zien dan als je een keer wilt ghosten etc dat je dan de benodigde cd of diskette niet bij je hebt.
Ik ga hem hiermee helpen, aangezien hij het niet in zijn eentje durft te doen. Ik heb de search al gebruikt. Maar ik wil toch voor de zekerheid wat advies.
Hij wilt het volgende, het gaat om een hd van 20GB en hij wilt de volgende indeling maken. Vraag me ook niet waarom maar dat wilt hij nou eenmaal, ik weet zelf niet of dit het slimste is om te doen maar goed.
Huidige situatie:
C: = Windows XP (10GB)
D: = School Files (5GB)
E: = Meuk files, muziek etc (5GB)
Alle partities zijn FAT32.
------
Hij wilt:
C: = Windows XP (8GB)
D: = MS-Dos, met de volgende folders erin, GHOST (copy van de GHOST bootdisk) & de image (3GB)
E: = School files (3GB)
F: = Meuk files (6GB)
Alle partities blijven FAT32.
----
Stappenplan die wij hebben verzonnen/uitgedokterd:
1) Met PM8 naar de nieuwe indeling paritioneren en formatteren waarbij C & D beide primair worden en E & F logisch extended.
2) Reboot met een win98se bootdisk en dan D te "format d: -u -s" om het bootable te maken en C gewoon te "format c: -u"
3) Rebooten met de Windows XP cd en dan XP te installeren op C
4) We hebben een dual boot
----
En nu komen de vragen ...
1) Gaat dit werken
2) Zo ja, als ik naar ms-dos boot (de D schijf) kan ik dan de C schijf zien met win xp
3) Als ik de GHOST bootdisk op D zet en ik boot naar ms-dos kan ik dan GHOST opstarten om een image te maken van Win XP op D en de image van D terug zetten naar C
4) Mocht dit allemaal lukken, blijft de dual boot dan intact bij het terug zetten van de GHOST image
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Ik ga hem hiermee helpen, aangezien hij het niet in zijn eentje durft te doen. Ik heb de search al gebruikt. Maar ik wil toch voor de zekerheid wat advies.
Hij wilt het volgende, het gaat om een hd van 20GB en hij wilt de volgende indeling maken. Vraag me ook niet waarom maar dat wilt hij nou eenmaal, ik weet zelf niet of dit het slimste is om te doen maar goed.
Huidige situatie:
C: = Windows XP (10GB)
D: = School Files (5GB)
E: = Meuk files, muziek etc (5GB)
Alle partities zijn FAT32.
------
Hij wilt:
C: = Windows XP (8GB)
D: = MS-Dos, met de volgende folders erin, GHOST (copy van de GHOST bootdisk) & de image (3GB)
E: = School files (3GB)
F: = Meuk files (6GB)
Alle partities blijven FAT32.
----
Stappenplan die wij hebben verzonnen/uitgedokterd:
1) Met PM8 naar de nieuwe indeling paritioneren en formatteren waarbij C & D beide primair worden en E & F logisch extended.
2) Reboot met een win98se bootdisk en dan D te "format d: -u -s" om het bootable te maken en C gewoon te "format c: -u"
3) Rebooten met de Windows XP cd en dan XP te installeren op C
4) We hebben een dual boot
----
En nu komen de vragen ...
1) Gaat dit werken
2) Zo ja, als ik naar ms-dos boot (de D schijf) kan ik dan de C schijf zien met win xp
3) Als ik de GHOST bootdisk op D zet en ik boot naar ms-dos kan ik dan GHOST opstarten om een image te maken van Win XP op D en de image van D terug zetten naar C
4) Mocht dit allemaal lukken, blijft de dual boot dan intact bij het terug zetten van de GHOST image
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
[ Voor 3% gewijzigd door FongWan op 09-11-2003 00:00 ]
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |