[XP] Philips usb speakers doen het niet!

Pagina: 1
Acties:
  • 833 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe computer gekocht, alles en alles gaat goed totdat ik de speakers wil installeren. Men Philips DSS 350 speakers doen het namelijk niet! :(

Symptomen:
Er wordt in apparaatbeheer verteld onder USB-controller: - (!) Philips composiet luidsprekers.
(er is dus iets fout)
Bij eigenschappen staat: Dit apparaat start niet (code 10)

Eerst kon ik hem wel installeren en heeft hij het ook een aantal keer gedaan, maar na het herstarten wilde hij ineens niet meer. En toen ik even geen tijd had om er naar te kijken, deed hij het heeeeel soms ineens wel na het herstarten (:? ). Maar nu krijg ik hem helemaal niet meer geinstalleerd!

Wat ik geprobeerd heb:

Op nieuw geinstalleerd --> nix dus, zelfde als dat hij in de eerste instantie al zelf deed

Officiele bijgeleverde CD instaleren --> Kan niet bij XP

Nieuwe drivers downloaden --> www.pcstuff.philips.com hebben geen drivers voor mij (erg stom)

Microsoft site zoeken naar "DSS 350" --> geeft nix, ook zijn ze door MS niet getest
op XP. Wel op 98, maar dat wist ik al want daar draaien ze bij mij ook probleemloos.

Ook op google gezocht naar DSS 350 drivers --> werd nix

Windows troubleshooter --> kon niet opgelost worden met troubleshooter

Speakers is andere usb port gestop --> werd ook nix

In bios usb settings van 1.1/2.0 naar 1.1 gezet --> iemand had mij verteld dat ik misschien de pug and play uit moest zetten, maar dit was de enige optie die ik kon ontdekken, naast de usb controller uitzetten, maar het werkte dus niet.

Wat ik als alle laatst heb gedaan is de nieuwste Nvidia Nforce drivers erop gezet, 3.13, ging perfect. Hij installeerde, herstartte, en installeerde alles weer, inclusief mn speakers!! En ze deden het perfect. Maar ik was al wat achterdochtig, dus ik herstarten, en ja hoor... of liever: en nee hoor... ze deden weer "gewoon" nix!
klote dus!

Er gaat dus iets helemaal fout bij het herstarten!

Nu staat bij de usb poorten onder apparaatbeheer dus weer Dit apparaat start niet. (Code 10)

Ook de tweakers search heeft geen antwoorden voor mij!!

specs:
A7N8X delux rev2.0 bios 1.005
XP pro update (van home naar pro geupdate)
Philips DSS 350
AMD Athlon 2500@2170 mhz
512 MB Twinmos

Iemand een helder idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
[rml][ XP] DSS 350 boxen doen het MEESTAL niet[/rml]

Wat dacht je dan van dat topic?

Er staat nog geen oplossing in, maar je had beter daar kunnen reageren dan een nieuw topic te openen.

Als ik dat topic zo lees, dan denk ik dat het komt doordat je net zoals die TS niet de cd-rom hebt geinstalleerd voordat je de speakers erin deed.
Maar ja, verder zou ik het ook niet weten.
Misschien "allow the system to turn off this device to save power" uitzetten bij de betreffende usb root hub

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MaximusTG schreef op 08 november 2003 @ 23:58:
[rml][ XP] DSS 350 boxen doen het MEESTAL niet[/rml]

Wat dacht je dan van dat topic?

Er staat nog geen oplossing in, maar je had beter daar kunnen reageren dan een nieuw topic te openen.

Als ik dat topic zo lees, dan denk ik dat het komt doordat je net zoals die TS niet de cd-rom hebt geinstalleerd voordat je de speakers erin deed.
Maar ja, verder zou ik het ook niet weten.
Misschien "allow the system to turn off this device to save power" uitzetten bij de betreffende usb root hub
Ja maar dat topic is eigenlijk 3 keer gekicked, BalusC, Aseslno, Aseslno, en er waren geen replies, dus is d8 die is dood, of iig niemand kijkt er naar. Laat ik eens iets proberen met een wat boeiendere titel :9

Maar als ik thuis kom zal ik je suggestie eens uitproberen!

En de instal cd die erbij zat werkt dus niet bij XP. En er staat trouwens volgens mij alleen een versie van Philips soundagent op, dat is dus een programma om je geluid enzo mee te regelen. Heb niet echt het idee dat dat de drivers zijn!

Er is inmiddels trouwens een soundsagent 2, alleen die is niet te downen, dus das ook een optie, of heeft iemand die toevallig te leen voor mij? _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het een beetje aan gekeken, kijken of er nog mensen reageren, maar nee dus. Vandaar een schopje.

Wat ik nu nog extra heb geprobeert is met een usb muis opstarten, om te kijken of de usb poorten het sowieso wel doen, en ja ze doen het gewoon goed.

Verder kon ik die "allow the system to turn off this device to save power" functie niet vinden, maar volgens mij ligt de oorzaak van het probleem ook ergens bij het opstarten! Volgens mij gaat daar iets fout!

Ik hoop dat er mensen zijn die een oplossing weten, want als dit niet gaat werken dan zal ik strax nieuwe boxen moeten gaan kopen, en das zonde want deze zijn eigenlijk best goed! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 13:02:
Verder kon ik die "allow the system to turn off this device to save power" functie niet vinden, ....
Ik weet niet óf het je probleem oplost, maar de optie die jij bedoeld, kan je vinden in Apparaatbeheer. En dan bij de eigenschappen van de USB-hoofdhubs onder USB-controlers. (Zie plaatje) :)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=493680

[ Voor 6% gewijzigd door _the_crow_ op 17-11-2003 15:05 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aaaahh, Ik ging bij het apparaat zelf zoeken en daar heb je maar twee tabblads, algemeen en stuurprogramma, had geen idee dat die hoofdhubs over al die poorten gingen, dus toen ik het daar niet kon vinden ging ik een beetje in de bios neuzen, beetje n00b achtig!
Maar bijzonder erg super mega bedankt jullie 2 want dit was de oplossing!!!

Was dit nou zo'n voor de hand liggende oplossing, of komt het zo weinig voor, dat er zo weinig replies zijn! :?
iig bedankt nu kan ik ook eindelijk die super low budget boxjes er afhalen, die zitten ook zo irritant tussen je stroom kabel en computer, en het sluit ook niet helemaal goed aan enzo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AAAHHH! De boxen zijn er weer mee gestopt! Ik had de comp gister nog wel 5 keer opnieuw opgestart om te zien of ze het wel echt deden, en ja ---> kan dus geen toeval zijn. Maar na een nachtje shearen op emule had ik vandaag weer opnieuw opgestart, en deden ze het niet meer!

Ik krijg WEER dezelfde foutmelding onder apparaatstatus:
Dit apparaat start niet. (Code 10)

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.
(Probleem oplossen heeft het antwoord niet)

Kheb nog geprobeerd onder "standaard openHCD USB Host-controller"-> geavanceerd -> usb foutdetectie uitschakelen geprobeerd, maar dat werkte ook niet!

Nog nieuwe usb drivers gezocht, waren er niet bij asus.com

Ik weet het echt niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Voor diegene die net als ik door problemen met deze schitterende boxen toch hier op deze oude topic terecht komen hierbij de oplossing om je DSS350 en DSS370 boxen aan de praat te krijgen:

Zet in de Bios de geluidskaart uit: deze komt in conflict met deze boxen die zelstandig werken en dee kaart dus niet nodig hebbben!!!!

veel luisterplezier

Fighting :)
Pagina: 1