Toon posts:

Autocad 2004 start erg langzaam op.

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik heb net AutoCAD 2004 geinstalleerd. Opzicht werkt ie wel goed. Maar het duurt erg lang voordat hij is opgestart. En dat is irritant als je vaak veel Acad bestanden opent.
Weten jullie waar dit aan kan liggen?
Ik heb hiervoor (dus vanmorgen nog) met AutoCAD 2002 gewerkt en dat was perfect, nooit geen problemen gehad. Deze heb ik dus verwijderd (uninstal via Configuratiescherm --> software). En daarna 2004 geinstalleerd.

Systeem:
Intel Pentium IV 2.26 ghz 533mhz bus
1024 mb DDR SD-Ram PC2100
60 GB vrij HD
Windows XP Prof NL

Kunnen jullie me helpen?
Vast bedankt,
Lex Kuijken

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier start AutoCAD 2004 op in achttien seconden. Ik weet niet hoelang deze nodig heeft op jouw computer, maar achttien seconden op de computer waarop ik werk (http://www.tweakers.net/gallery/sys/20) vind ik niet lang. Wat voor programma's draai je naast AutoCAD?

• Renard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 19:35
Hoe lang is lang?
heb hier ook 2004 draaien en is volledig opgestart in 24 sec. P4 2.6 mhz, 256 mb ram, win xp home (en Autodesk Architectural Desktop 3.3 met AC 2002 in 15 seconden studenten versie)
Op school hebben we ook pas 04 en daar duurt het zeker 2á3 minuten, via novell op een p3 900 mhz.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Net gemeten en doet er 58 seconden over. Hij laadt het scherm en dan is het heel lang stil. Dan ineens begint ie met het menu en is ie zo klaar. Er zit dus een hele tijd tussen dat ie niks doet. Dat vind ik irritant.

Weten jullie wat ik daar aan kan doen?
Ik draai op dat moment niet veel. Eigenlijk niks als enkel een virus scanner, firewall en msn. Computer is net opgestart. Dus wel al die programmatjes die op de achtergrond staan.

AutoCAD 2002 laaide ik in een seconde of 5-6 vandaar dat ik het zo enorm lang vind duren.

Weet iemand een zaak die Architectural Desktop voor studenten goedkoop aanbiedt? (Ik ben student aan de Hogeschool Brabant maar bij ons is het niet te krijgen)

Vast bedankt,
Lex Kuijken

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 19:59 ]

Verwijderd

Welke AV gebruik je?

Warezrequest worden niet op prijs gesteld, edit je post maar..
Daarnaast bedanken we elkaar hier continue, dus dat hoeft ook niet :)

Verwijderd

Bij mij start het ook keisloom op, maar wat wil je met een Celly 633 ;(
Toch is het wel frappent dat iemand er 18 seconden over doet, en jij, met je Pentium 4 58 secondes.

offtopic:
Ik heb ook AutoCAD 2004, maar eigenlijk snap ik helemaal niet hoe het werkt. Ik heb namelijk veel fantasie en ga een nieuwe bed en bureau maken met mijn neef die timmerman is, maar die wil wel een tekening. AutoCAD dus, maar ik kan niet echt goede tutorials vinden.
Heeft iemand goede links. En daarmee bedoel ik gewoon de basis functies om bijvoorbeeld een bed mee te maken of een bureau. Dus geen supermoeilijke tutorail om gebouwen of iets dergelijks te maken.
Kan iemand mij helpen :?

• Renard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 19:35
Norton AV kan ook de boel flink vertragen..

@ Xenation
Weleens de help functie gebruikt.. er gaat een wereld voor je open ;)

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-09 11:15
Ik doe er 8 sec over om Autodesk Architectural Desktop 2004 op te starten. Av doet geen permanente scan(te langzaam) en 3fm op de achtergrond en tweakers. HEb je ook de zervice packs geinstalleerd? sp1 en sp2(acad)

Verwijderd

Autocad LT 2004 ongeveer 16 sec. op een PIV 1600@2133 768MB PC2100

Verwijderd

Topicstarter
Norton Antivirus 2003
Maar heb niet het idee dat die ingrijpt. Ik open rechtstreeks ACAD en niet aan de hand van een bestaand bestand.
Na weer te proberen met alles op Disable zat ik op 48 seconden. Nog te lang vind ik.
dr paaj schreef op 09 november 2003 @ 18:21:
Ik doe er 8 sec over om Autodesk Architectural Desktop 2004 op te starten. Av doet geen permanente scan(te langzaam) en 3fm op de achtergrond en tweakers. HEb je ook de zervice packs geinstalleerd? sp1 en sp2(acad)
Die service packs zeggen me niks. Ik denk dat mijn versie daar te oud voor is dan :s of wat denk jij?
Versie 2004.0.0 heb ik

Groeten Lex Kuijken

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:55

Tacoos

i am i

Heb je toevallig de 'autocad today' onzin aanstaan?
Ik heb nooit gesnapt waarom ze dat erin geplakt hebben |:(

Uitzetten kan via preferences. Moet je effe zelf verder uitzoeken. Ik heb acad al een tijdje niet meer aangeraakt.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Verwijderd

Bij mij starte autocad(2004) volgens mij binnen 15 seconden op. Dat was nieteens op een hele nieuwe bak maar wel vrij van andere processen en verder niks geladen.

Misschien staat je pc wel gewoon vol met spyware? Nieuwste updates?
Pagina: 1