Op zoek naar een klassieker

Pagina: 1
Acties:

• mpie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01-2016
Hoi hoi,
ik ben op zoek naar een spel dat ik vroeger op de commodore 64 speelde maar waarvan ik de titel niet meer weet. Het spel gaat als volgt :
Je bent een spin in een groot vierkant veld. Je kunt alleen op de zijlijnen bewegen. In het midden zit een soort obstakel dat alle kanten op kan bewegen. De spin moet dan een lijn gaan trekken en zo de meeste delen van het vierkant te bedekken. Als je de stukjes hebt bedekt dan krijg je het onderliggende plaatje te zien. (Dit kunnen verschillende soorten plaatjes zijn, ligt aan het level dat je je bevindt).

Weet iemand hoe dit spel heet of een soortgelijke en misschien ook waar ik dit kan downloaden.

thanx alvast

Wat je wil is niet altijd wat je nodig hebt!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 10:11

Bosmonster

*zucht*

Die heb ik op mn Samsung telefoon.. daar heet ie Space War, maar geen idee hoe die heette op de C64..

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dit spel heet Qix. De Commodore 64 versie is een port van de speelhal versie van Taito. De poort is niet door Taito zelf gedaan, maar door derden onder licentie.

Opvolgers:
- Qix II (Tournament)
- Super Qix
- Twin Qix
- Volfied

Klonen:
- Gals Panic
- Gals Panic SS
- Gals Panic 3
- Gals Panic 4
- Fantasy '95

Bovenstaande titels kun je spelen met MAME. De Game Boy port is ook een aanrader, vooral als je twee machines kunt linken!

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-11 15:50
_/-\o_ Even respect voor zo'n kennis en antwoord...

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-11 15:53

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Even inhaken...
Er was een tijd geleden ook een topic hier met een link naar een kloon van dit spel dat je online kon spelen.
Anyone ?

• mpie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01-2016
ari3 schreef op 08 november 2003 @ 23:18:
Dit spel heet Qix. De Commodore 64 versie is een port van de speelhal versie van Taito. De poort is niet door Taito zelf gedaan, maar door derden onder licentie.

Opvolgers:
- Qix II (Tournament)
- Super Qix
- Twin Qix
- Volfied

Klonen:
- Gals Panic
- Gals Panic SS
- Gals Panic 3
- Gals Panic 4
- Fantasy '95

Bovenstaande titels kun je spelen met MAME. De Game Boy port is ook een aanrader, vooral als je twee machines kunt linken!
Thanx hier ben ik voorlopig wel even zoet mee.
Leuke versies trouwens die Gals Panic :)

Wat je wil is niet altijd wat je nodig hebt!

Pagina: 1