[WinVNC] service not registered

Pagina: 1
Acties:

• STN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik heb al wat lopen zoeken op google en tweakers maar kan dit niet vinden.
Ik had hiervoor een server die ook mn internet verdeelde en ik had daar VNC op staan. Dit werkte prima, maar ben nu over gegegaan naar een router en mn server is dus alleen fileserver geworden. Omdat die bak op een plek staat waar je niet echt eenvoudig bij kan komen. Wilde ik weer VNC installeren, maar tijdens de installatie krijg ik deze foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/gr49/foutVNC.jpg

Nou dacht ik meteen dat het aan mn firewall lag van mn router. Ik dus geprobeerd de poort die VNC gebruikt open te zetten. Nog steeds gaf VNC deze melding. Ik heb mn firewall uitgezet en nog gaf hij deze melding.

Ik weet het nu echt niet meer.

Oh nog ff wat dingen: server is een win2k met sp4. router is een sweex. Internet is wanadoo cable premium met oude com21 modem. VNC = RealVNC waarin ik wel de services tijdens de installatie heb aangevinkt zodat ik ook ctrl+alt+del kan drukken van afstand.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 23:25

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

was je waarschijnlijk niet ingelogd als admin, want de melding die hij geeft is dat hij winvnc niet mag/kan registreren zodat hij altijd opstart. Ligt dus niet aan je firewall, alhoewel je die natuurlijk ook wel op poort 5900 open moet zetten

oh en winvnc is nu wel geinstalleerd, maar alleen dus niet als service. Kun je ovreigens met de aangemaakte link in het startmenu ook regelen, hoef je niet steeds weer voor opnieuw te installen.

[ Voor 30% gewijzigd door hufkes op 08-11-2003 22:23 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Misschien korrupt pakketje.?? Nogmaals downloaden

Enne, dit nog gevonden...

VNC causes my Windows NT/2000/XP machine to blue screen

Windows NT Version 4 has bugs in the API which is used by VNC. You must have service pack 3 or higher installed to avoid problems.

On Windows 2000/XP there are reports that blue screens occur as a result of having Microsoft Hotfix ??? installed, with or without VNC installed.

VNC does not install any system level hooks or driver software. Consequently it cannot cause machines to crash except by by exposing bugs in the undelying operating system and device drivers. If it appears that VNC causes your machine to crash, check that you have the latest service packs, graphics drivers and network drivers installed for your system.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 22:24 ]

• STN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
hufkes schreef op 08 november 2003 @ 22:22:
was je waarschijnlijk niet ingelogd als admin, want de melding die hij geeft is dat hij winvnc niet mag/kan registreren zodat hij altijd opstart. Ligt dus niet aan je firewall, alhoewel je die natuurlijk ook wel op poort 5900 open moet zetten

oh en winvnc is nu wel geinstalleerd, maar alleen dus niet als service. Kun je ovreigens met de aangemaakte link in het startmenu ook regelen, hoef je niet steeds weer voor opnieuw te installen.
fuck
Dat ik daar niet aan gedacht heb. Ik heb het uitgeprobeerd en dat is het gewoon.
Thx voor snelle en goed hulp. _/-\o_