Toon posts:

windows 98 se niet installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb vanavond de pc van mijn zoontje geformteerd vanwege alle rotzooi. draaide prima onder windows 98 se alleen na formateren wat echter heel snel ging heb ik een probleem. ik krijg de melding wel dat er met de opstart diskette een virtuele schijf wordt aangemaakt echter \c; en dat is volgens mij al niet goed en vervolgens de melding "windows heeft geen geldige fat of fat 32 partitie gevonden voer fdsik uit.als ik dat vervolgens doe dan krijg ik de melding geen vaste schijven aanwezig. wat kan ik nu nog doen op win98se weer te installeren.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eerst of de HDD nog herkend word in de bios.
zo niet, controleer eens of de kabels zitten en de hdd nog opspint, gebeurd dit niet is je hdd dood waarschijnlijk (of is er iets mis met de voeding).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers :)

Wat betreft het probleem, je mag wel wat uitgebreider zijn in de startpost en daarnaast ook wat logische technische dingen uitproberen. Zoals: Wat voor een moederbord (specifiek: I/O controller) heb je? Hoe had je de harddisk geformatteerd? Is de harddisk wel zichtbaar in de BIOS? Heb je al andere primary/secondary master/slave posities geprobeerd? Heb je ook ander partitioneersoftware (partitionmagic bijvoorbeeld) geprobeerd? etcetera :)

Verwijderd

Topicstarter
zat inderdaad in een kabel. bedankt en sorry voor de misschien wat onvolledige informatie maar sosm heb je die niet bij de hand ofte weinig kennis. moet zeggen dat ik ondansk dat heel veel informatie en tips hier vandaan haal. heel handig en altijd behulpzaam