Toon posts:

Matrox G400 32MB Langzaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej tweakers en tweaksters,

Ik heb sinds deze week een matrox g400 pci met 32 mb sdram erop.
Allereerst even wat sysinfo:
Ik draai een amd K6-II 450 Mhz met 192Mb SDram.
Verder geen onboard activiteiten, dus ook geen onboard videokaart.
Windows 98 SE (ook geprobeerd met xp, zelfde resultaat)

Nu is het zo dat ik toch wel had verwacht dat ik zonder moeite divx kon draaien met dit systeempje, maar dat lijkt niet echt waar...
Ik merk als ik bijvoorbeeld een xvid filmpje draai dat de cpu op 100% springt en alleen beeld is nog wel te doen maar als er dan ook nog eens ac3 geluid bij zit dan kan ik het wel schudden :'( Schokkende beelden zijn het gevolg, geluid ook alles behalve gesynchroniseerd....

Help. Ik weet het echt niet meer
Heb alle opties als "use 32 bit zbuffer" enzo allemaal al aan en uit gehad - geen succes.

Alvast bedankt!

Grtz,

Losje

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03-2025

GUBO

Jij hier ?

En als je eens een andere videokaart probeert ?
Werkt die dan wel goed ?

Verwijderd

Ik weet niet hoe goed die K6-II 450MHz presteert vergeleken met een P!!!, maar mijn P!!!-450MHz met 64MB SDRam kan met gemak naats het DivX bekijken nog andere activiteiten onder windows 98 se. Maar hij haalt het niet met die Windows Media Player Series 9, wel metd e standaard mediaspeler van windows 98se. Mar denk niet dat dat bij jouw van toepassing is omdat jij 3 keer zoveel geheugen hebt, en dat het zwakke punt is van mijn P!!!.

(oja: p!!!-450Mhz, 64MB SDRam, AGP nVidea 16MB TNT, directX 9.1, windows 98se)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 21:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Euh... ik heb niet van dit soort videokaarten een hele stapel liggen....
De beste andere videokaart die ik heb is een 2mb vga dingetje die eruit kwam en daarmee kon ik ook geen divx afspelen...
*joh*

Toch bedankt voor t meedenken...

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
DIvX/Xvid afspelen heeft weinig te maken met je videokaart, een TNT2 kan dit net zo goed als een ATi9700.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 21:21:
Ik weet niet hoe goed die K6-II 450MHz presteert vergeleken met een P!!!, maar mijn P!!!-450MHz met 64MB SDRam kan met gemak naats het DivX bekijken nog andere activiteiten onder windows 98 se. Maar hij haalt het niet met die Windows Media Player Series 9, wel metd e standaard mediaspeler van windows 98se. Mar denk niet dat dat bij jouw van toepassing is omdat jij 3 keer zoveel geheugen hebt, en dat het zwakke punt is van mijn P!!!.
Wat voor videokaart heb jij erin zitten dan? zou t dus toch bij mij ook moeten werken.....

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
een matrox G400 is perfect voor een HTPC , die trage K6-2 brol daarentegen ...
kan je beter een 2e handse Celly zoeken

• Beelzebub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:30
volgens mij is de processor de bottle neck. misschien kan je er een hoger geklokte cpu op doen.

www.hetbsg.nl

Verwijderd

Wat voor speler gebruik je?

Misschien moet je eens iets als BSPlayer of zoomplayer gebruiken, gaan wat
netter met systeembronnen om dan de Windows Mediaplayer.
Wellicht dat daar nog wat winst te boeken valt.
Check de meuktracker

http://www.tweakers.net/meuktracker

edit:
typo

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 21:27 ]

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:30
Wat voor videokaart heb jij erin zitten dan? zou t dus toch bij mij ook moeten werken.....
zo'n amd k6 is wel wat slomer als een pentium3

Volgens mij is de videokaart dan ook niet je probleem maar je proc. ik kon met een g200 (8 MB) en Athlon 1400 wel divx's afspelen (doh :P )

[ Voor 26% gewijzigd door Sv3n op 08-11-2003 21:28 . Reden: quote toegevoegd ]

Last.fm
Films!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 21:23:
[...]

Heb net mijn vorige post geedit... Zal zo ook even een link naar completere systeemspecs plaatsen :)

p!!!-450Mhz, 64MB SDRam, AGP nVidea 16MB TNT, directX 9.1, windows 98se

http://specs.tweak.to/7253

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 21:30 . Reden: toeving link ]

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

heb je wel de laatste drives van de matrox site?

ik heb een k6-400 gehad en dezelfde matrox G400 en totaal geen problemen

je hebt toch geen nimo-pack geinstalleerd? dat kan ook vertragen

alleen de paar codecs die je echt nodig hebt...

en zit de videokaart in het bovenste pci slot zodat die de hoogste prioriteit heeft?

werk ze....

[ Voor 1% gewijzigd door orca op 08-11-2003 21:31 . Reden: typo ]

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:27
misschien moet je eens proberen wat geheugen eruit te halen totdat je 64MB overhoud. Ik had vroeger een K6-2 500 met een VIA chipset en die maakte mijn hele pc traag als ik er meer dan 64MB in deed.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
orca schreef op 08 november 2003 @ 21:29:
heb je wel de laatste drives van de matrox site?

ik heb een k6-400 gehad en dezelfde matrox G400 en totaal geen problemen

je hebt toch geen nimo-pack geinstalleerd? dat kan ook vertragen

alleen de paar codecs die je echt nodig hebt...

en zit de videokaart in het bovenste pci slot zodat die de hoogste prioriteit heeft?

wewrk ze....
Ahaaaa, het bovenste pci slot!!!
Nee dus dat zit ie over 10 minuten wel :)
Nimo niet geinstalleerd nee - gewoon pure codecs.
Drivers zouden okee moeten zijn!
/me gaat ff sleutelen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm helaas dat was ook niet de oplossing
Drivers zijn niet te vinden - het is namelijk volgens mij niet een standaard matrox g400... Het is een orion model. (frame grabber)
Kan ik helaas geen drivers voor vinden behalve dan op de cd die erbij zat.

Vast.

Help?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Processor is de bottleneck. Je hebt minimaal een AMD 550 nodig om DivX en XviD van een beetje redelijk formaat goed af te kunnen spelen.

Een Pentium 3 presteert met een vergelijkbaar aantal MHz een stuk beter in zo'n geval.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 22:00:
Hmm helaas dat was ook niet de oplossing
Drivers zijn niet te vinden - het is namelijk volgens mij niet een standaard matrox g400... Het is een orion model. (frame grabber)
Kan ik helaas geen drivers voor vinden behalve dan op de cd die erbij zat.

Vast.

Help?
http://www.matrox.com/mga/support/drivers/latest/home.cfm
probeer ze dan eerst eens... daarna kan je altijd nog de oude installeren mocht het niet werken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 22:04:
[...]

http://www.matrox.com/mga/support/drivers/latest/home.cfm
probeer ze dan eerst eens... daarna kan je altijd nog de oude installeren mocht het niet werken.
Heb ik natuurlijk ook even geprobeerd, maar de setup herkent helaas mijn kaart niet eens... :(

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ben er achter gekomen, dat een codec pack ook veel wil schelen... Ik weet niet, welke codec (pack) jij hebt... Maar ik zou de KaZaA Lite Codec pack anders eens proberen...
http://mirror.edskes.com

Die werkt bij mij het beste... Zitten ook tooltjes bij, voor Matrox kaarten... Waaronder voor de G400...

Verwijderd

Topicstarter
ThePerfectCell schreef op 08 november 2003 @ 22:30:
Ik ben er achter gekomen, dat een codec pack ook veel wil schelen... Ik weet niet, welke codec (pack) jij hebt... Maar ik zou de KaZaA Lite Codec pack anders eens proberen...
http://mirror.edskes.com

Die werkt bij mij het beste... Zitten ook tooltjes bij, voor Matrox kaarten... Waaronder voor de G400...
Ja dat was een hele fijne oplossing - ik ben zelf al niet zon voorstander van codec PACKS, maar nu uit wanhoop toch geprobeerd....
Heel fijn nu draait ie helemaal geen divx meer :(

Ik ben overigens van mening - ook gezien de posts hierboven dat het niet alleen aan de processor zou mogen liggen, gegeven dat er wat anderen zijn met dezelfde configuratie die het wel werkend hebben gekregen...

Echt geen andere suggesties meer?

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Eeeh, correct me if I'm wrong, maareen K6, is dat niet het AMD equivalent van de Pentium 1? Vergelijkingen met een P2 of P3 gaan volgens mij helemaal niet op, dat is een generatie later; bij AMD zit je dan bij de K7 oftewel Athlon/Duron.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:59

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

EXX schreef op 09 november 2003 @ 13:29:
Eeeh, correct me if I'm wrong, maareen K6, is dat niet het AMD equivalent van de Pentium 1? Vergelijkingen met een P2 of P3 gaan volgens mij helemaal niet op, dat is een generatie later; bij AMD zit je dan bij de K7 oftewel Athlon/Duron.
Een K6 ja, maar de topicstarter heeft een K6-2 :) Die is gebasseerd op de Pentium 2. Maar een K6-2 450 MHz kun je volgens mij nog het beste met een Pentium 2 300 MHz vergelijken. Maw, ik denk dat je beter naar een mobo/CPU upgrade kunt gaan uitkijken.

Niet alleen Divx zal niet lekker lopen, maar ik spreek uit ervaring (heb ooit een K6-2 500MHz gehad) dat DVD's kijken zonder mpeg kaart ook niet lekker gaat werken.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

ligt aan je videokaart. als je windows installeerd zonder videokaart dan worden beelden niet goed achter elkaar doorgegeven (bij mij dan). Zodra de patches geinstalleerd staan gaat scrollen enzovoort veel soepeler. Een tnt 2 o.i.d kopen dus.

Suc6! :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

De K6-2 is niet erg goed met zijn FPU'tje. Het harde rekenwerk, daar blijft ie ongeveer 2x achter bij een vergelijkbare Mhz rivaal uit de PII klasse. Tel uit je verlies. Met het verstrijken van de jaren is ook DivX wat pittiger geworden. Waar je vroeger met een K6-2-450 nog weg kon komen, is dat tegenwoordig met Divx 4-5.xx en AC3 geluid wel wat anders geworden. Dat vergt gewoon wat meer CPU power.

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je K6-2 is echt wel wat te traag, maar je kan DivXG400 eens proberen. Dit compacte filter zorgt voor een betere performance bij Matrox kaarten (omdat er een bug inzit die eist dat de breedte een veelvoud van 32 moet zijn om de snelle overlay te kunnen gebruiken).

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

MST_Morpheus schreef op 09 november 2003 @ 13:34:
[...]

Een K6 ja, maar de topicstarter heeft een K6-2 :) Die is gebasseerd op de Pentium 2. Maar een K6-2 450 MHz kun je volgens mij nog het beste met een Pentium 2 300 MHz vergelijken.
Aha, weer wat geleerd :)

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik heb divx nooit vloeiend gekregen op een K6-2. bEn van een 300 naar een 450 MHz overgestapt, en heb die laatste zelfs overklokt gedraaid en onder Linux & BeOS om divx te proberen, maar niks werkte lekker.

Uiteindelijk een Duron 900 + MSI K7T Turbo gekocht en dat draaide natuurlijk wel goed :D

Je kunt proberen alle post processing uit te zetten, alle quality settings op laag, achtergrondapps uit, BSPlayer draaien, die AboveNormal priority geven (NT5.x) enz...

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 13:37:
ligt aan je videokaart. als je windows installeerd zonder videokaart dan worden beelden niet goed achter elkaar doorgegeven (bij mij dan). Zodra de patches geinstalleerd staan gaat scrollen enzovoort veel soepeler. Een tnt 2 o.i.d kopen dus.

Suc6! :)
een tnt2 :? Die is vrijwel net zo snel als een G400, aan zo'n "tip" heeft ie dus niet veel. En ja, ik heb beide kaarten in gebruik gehad. Speelde toen echter weinig divx dus weet niet hoe de prestaties onder DivX zijn/waren. Maar toen de G400 verhuisde naar de een K7-700mhz speelde ie vloeiend divX'jes af, zonder "speciale" G400-versnellers.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1