DivX on MiniDVD

Pagina: 1
Acties:

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 07:42
De inleiding

Sinds een week heb ik een Philips DVD737. Een standalone DVD-speler die ook overweg kan met Divx-bestanden. Sinds al veel langer heb ik een laptop met een cd-brander/dvd-speler erin.

Gisteren vertelde een vriend me dat ik de filmpjes die [url link="http://www.redvsblue.com/bloodgulch.shtml"]hier[/url] staan maar eens moet gaan bekijken. Na de intro bekeken te hebben, besloot ik een beetje te gaan experimenteren.

De missie
Zet al deze files [DivX] op een cd die door de Philips DVD737 afgespeeld kan worden.

Simpele antwoorden
Brand alles in de root van een cd, speel die af.
Aan deze optie heb ik gedacht. Om dit aan andere vrienden te laten zien, moet je lastig door alle files heen bladeren. Dat is niet leuk natuurlijk.

Brand alles op een cd, waarbij alle files netjes gerangschikt zijn op type (trailer, episode, other).
Dit is al wat mooier, maar nog niet satisfying.

Het beoogde antwoord
Al enige tijd geleden had ik iets gelezen van de mogelijkheid om video-bestanden op een Mini-DVD te zetten. Dit zou natuurlijk ideaal zijn. Een mooi menu, Divx, en alles op een klein cd-tje.

Het eerste probleem.
De bestanden zijn gecodeerd in het DivX-formaat. Dat is voor de DVD737 geen probleem. Wel voor het brandprogramma (Nero in dit geval).

Hoe krijgen we nero nou ze ver dat hij deze bestanden op een CD zet, waarbij de origenele compressie (DivX) bewaard blijft?

Mogelijke andere problemen
De DVD737 herkent de MiniDVD, maar speelt geen DivX-en af als deze op een miniDVD staan. Dat kan ik echter pas testen als probleem 1 is opgelost.

Wie-o-wie kan mij helpen? Ik ben geen kenner op het gebied van DVD, en vooral niet op de manier waarop bestanden opgeslagen worden. Heeft er nog iemand nuttige informatie die ik nog niet gezien heb? Weet iemand een manier om Nero te tricken, en toch deze bestanden te branden?

Happy Blessings <3

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

volgens mij is "minidvd" een normale cd-r(w) met een mpeg2 en eventueel een menu enzo.
waarschijnlijk is die player niet zo flexibel. ben benieuwd of andere players dat wel kunnen.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op een miniDVD kan maar 18 minuten video... houd daar dus ook rekening mee

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 07:42
Op een MiniDVD kan dus makkelijk 2 uur film ... via 'mijn' manier hoop ik iig.

De bedoeling is niet om een MiniDVD te maken, waarbij de film getranscode wordt naar MPEG-2, maar de originele DivX-compressie moet gewoon in de bestanden blijven staan. Geen officiele Mini-DVD dus (gelukkig is MiniDVD niet origineel).

Happy Blessings <3

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RedSoniq schreef op 08 november 2003 @ 21:35:
Op een MiniDVD kan dus makkelijk 2 uur film ... via 'mijn' manier hoop ik iig.

De bedoeling is niet om een MiniDVD te maken, waarbij de film getranscode wordt naar MPEG-2, maar de originele DivX-compressie moet gewoon in de bestanden blijven staan. Geen officiele Mini-DVD dus (gelukkig is MiniDVD niet origineel).
Jij hebt het dus over een videocd... dat is iets HEEL anders dan een mini DVD (mini DVD is namelijk zelfde structuur als DVD, alleen heb je maar 700MB ipv 4700MB)

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:28
Misschien moet je eens kijken naar MicroDVD Player, daar mee kun je
MicroDVD is designed to play ripped DVD movies from CD or HDD as close to the original as possible, including as many features of the original DVD as possible and giving as much comfort as possible compared to original DVD viewing.
in avi formaat, dus inclusief menu's.
Het is wel veel werk om een dvd om te zetten

Verwijderd

Ik denk dat hij een kleine dvdR bedoeld.
Heb je al geprobeerd om in het iso formaat te branden op je dvdR ?
Mini dvd is een gewone CD-r waarop is gebrand in het dvd formaat.

Menu's maken met video in divx lijk mij onmogelijk, zo ver ik weet wordt dat helemaal niet ondersteund door divx, dus laat staan dat je een programma daar voor kan downloaden.

Tja, dat is dus de rede dat divx niet zo intersant is, ze hebben wel goede compersie maar het ondersteund een hoop dingen niet, interlace, het key systeem is erg rotig waneer je het later wilt bewerken, enz.
Pagina: 1