Toon posts:

Verbinding @Home valt om de zoveel dagen/weken weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier het volgende probleem:

Ik heb op mijn computer met Windows XP een @Home Breedband verbinding die de ene keer na een paar dagen plotseling weg is en de andere keer weer na een week of soms na een paar weken. Ik heb nu al enkele jaren dit abonnement en dit probleem speelt pas sinds (bij benadering) het laatste halfjaar. Ik heb al gezocht in de FAQ of iemand anders dit probleem ook al gehad heeft, maar daar kon ik alleen gevallen vinden die er wel enigszins op lijken maar toch niet helemaal overeenkomen met mijn probleem met een wegvallende verbinding.

Ik heb zelf bij toeval wel een "oplossing" gevonden om de verbinding weer terug te krijgen... Als ik namelijk eerst Norton Personal Firewall die ik hier heb draaien uitschakel, vervolgens via 'Netwerkverbindingen' de betreffende verbinding uitschakel en daarna weer inschakel, dan Internet Explorer weer open en als laatste de firewall weer inschakel, dan werkt het internet weer. 8)7

Op zich is dit natuurlijk een eenvoudige handeling om de boel weer werkende te krijgen, echter het wordt tamelijk vervelend om dit om de +/- 1 á 2 weken steeds weer opnieuw te moeten doen...

Daarom vroeg ik me af of er iemand is die dit probleem kent en een oplossing weet, of dat iemand enigszins een idee heeft welke factor dit probleem veroorzaakt?

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
kijk eens waar de DHCP lease opstaat van de @Home dhcp server :)

ipconfig /all in cmd :)

[ Voor 18% gewijzigd door RAJH op 08-11-2003 20:37 ]

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 12:15

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Heb je er een router tussen zitten? Heb je wel je DHCP goed aan staan? Kan het zijn dat door je firewall de dhcp renew acties worden tegengehouden? Als je je firewall langere tijd uit laat of een andere firewall installeert heb je het probleem dan ook?

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er geen router tussen zitten, ik heb gewoon direct vanaf het kabelmodem een verbinding naar mijn pc toe voor internet.

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn de gegevens die hij bij ipconfig/all geeft:

Ethernet-adapter Internet:

Lease verkregen . . . . . . . . . : zaterdag 8 november 2003 15:01:41
Lease verlopen . . . . . . . . . : vrijdag 14 november 2003 4:08:47

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 23:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 20:43:

...
Lease verlopen . . . . . . . . . : vrijdag 14 november 2003 4:08:47
Als het dan dus het geval zou zijn dat die lease blijkbaar niet vernieuwd wordt, zou het misschien verstanding zijn om eens op bovenstaande datum ervoor te zorgen dat de firewall dan uitgeschakeld is en dan eens afwachten of hij dan weer een nieuwe lease krijgt na bovenstaande datum/tijd ?

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 12:15

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 20:50:
[...]

Als het dan dus het geval zou zijn dat die lease blijkbaar niet vernieuwd wordt, zou het misschien verstanding zijn om eens op bovenstaande datum ervoor te zorgen dat de firewall dan uitgeschakeld is en dan eens afwachten of hij dan weer een nieuwe lease krijgt na bovenstaande datum/tijd ?
komt die datum/tijd van vandaag overeen met de laatste keer dat je bovenvermeld trucje hebt toegepast? In dat geval is het zeer goed mogelijk dat je dhcp problemen geeft ja. Spit je logs van de firewall anders een door, daar staat vaak ook een hoop interessants in, of stel je firewall zo in dat je in ieder geval dhcp requests niet blokkeert.

Overigens kun je met dit ikoontje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif je bericht editten, dan hoef je niet steeds een nieuw bericht te plaatsen en je topic te kicken als je alleen iets toevoegd en er nog verder niemand gereageerd heeft.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 20:43:

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : XX-XX-XX-XX-XX-XX
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : ***.***.***.***
Als ik jou was zou ik het MAC-adres (Fysiek adres) ook ff weghalen, die wil je volgens mij liever niet over het net laten circuleren.
Dat is namelijk het enige waar naar gevraagd wordt als je bijv het wachtwoord van je hoofdaccount wil laten resetten.
Voordat iemand op het idee mocht komen om namens jou naar @Home te bellen.

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Ik heb ook al een aantal jaren @Home (ben overigens bezig aan m'n laatste weken) en ik heb dit probleem ook gehad. Steeds vaker viel de verbinding weg. Modem + router resetten was de enige oplossing voor dit probleem.

Tot op een dag het hele modem er mee stopte. Alleen nog een power-LED die brandde.

Ik denk dus, dat vanaf de problemen begonnen, het modem aan het overlijden was.

Het modem is intussen vervangen, en alle problemen zijn nu weg.

M.a.w.: zorg dat je modem wordt vervangen.

Maar @Home kennende gaan ze je laten klooien totdat je echt geen verbinding meer hebt. Vervolgens moet je 3~5 telefoontjes met de helpdesk plegen om ze er van te overtuigen dat je modem echt kapot is, en dan sturen ze met een latency van minstens een week een monteur langs om het modem te vervangen. Zelf kun je dat nl niet, het wisselen van 3 kabeltjes en het doorbellen van een MAC nr is best ingewikkeld....

Verwijderd

Je hebt waarschijnlijk een te zwak signaal. Ff met @home bellen en dan komt een monteur langs die de signaal sterkte meet en dit dan veranderd in een van de "grijze kastjes" op straat.
Pagina: 1