Toon posts:

[Overnet]: bandbreedte weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik overnet gebruik (al is de download snelheid maar 20 kb/s van de 160kb/s die Chello gemiddeld biedt) dan loopt internet SUPER traag. Het terug brengen van de waarden voor de download in overnet heeft geen zin. De verbinding blijft traag. Webpagina's komen echt super traag binnen.

1. Wat is de ideale instelling voor overnet met een chello account (clasic) voor zo snel mogelijk downloaden?
2. Wat is de ideale instelling voor overnet met een chello account (clasic) voor zo snel mogelijk downloaden maar daarbij ook nog een beetje te kunnen internetten?

Vooral mbt het maximale aanta;l connecties. Ik werk onder WinXP.

Overigens is de download snelheid van overnet ook niet geweldig (ik deel wel 4 Gb aan freeware).

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 14:55

geforce666

a.k.a Jan (nl)

kijk, dit probleem heb ik dus ook, maar nog steeds geen oplossing gevonden
ik heb TweakDSL Ultra (8192/1024) en ik heb ook zodra ik overnet aanzet me hele verbinding dicht zit.
(had deze vraag al gesteld in het TweakDSL topic en daar zei iemand dat je eventueel een firmware update moest doen van je modem, maarja er zijn geen firmware updates beschikbaar voor mijn modem (Telindus 1121).
bij mij maakt het niet uit hoeveel connections ik em instel.
maar over de snelheid van mijn downloads heb ik niet te klagen.

[ Voor 16% gewijzigd door geforce666 op 08-11-2003 20:38 ]

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-09 00:38
het probleem met overnet is als het goed is niet dat je download dicht zit maar eerder je upload

probeer maar eens de max upload op de helft van je totale upload te zetten

ook wil een update van je router wel eens helpen .. dit komt dan meer doordat e-donkey te veel verbindingen open zet zodat de NAT table van je router vol loopt (was bij mij het geval met me SpeedTouch)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:52

job

inderdaad wat eXcyle zegt, als je je upload volledig gebruikt kan je niet meer downloaden.
Een pc die pakketten binnen krijgt moet ook een bevestiging terugsturen dat hij ze heeft ontvangen. zit je veel up te loaden, dan duurt het langer voordat jouw pc een bevestiging kan sturen, hoe later de bevestiging binnenkomt, hoe later het 2e pakketje wordt verstuurd. hoe later alles wordt verstuurd, hoe langzamer de download.

ook de grotehoeveelheid connecties per seconde kunnen een probleem zijn.
sommige routers kunnen het niet aan en stoppen er maar mee, of geven alles te langzaam door.

[ Voor 57% gewijzigd door job op 08-11-2003 20:47 ]

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

eXcyle schreef op 08 november 2003 @ 20:43:
het probleem met overnet is als het goed is niet dat je download dicht zit maar eerder je upload

probeer maar eens de max upload op de helft van je totale upload te zetten

ook wil een update van je router wel eens helpen .. dit komt dan meer doordat e-donkey te veel verbindingen open zet zodat de NAT table van je router vol loopt (was bij mij het geval met me SpeedTouch)
als upload heb ik in overnet 15 KByte gezet (en ik heb 1024 Kbit) dus ik meer dan genoeg over

en bij mij is router/modem hetzelfde en daar kan ik dus geen update voor vinden
(bij de TS zou ik het niet weten wat voor modem hij/zij heeft dus)

en verbindingen: maakt niet uit of ik 10 of 400 doe hij blijft dicht

• eXcyle
firmware voor de speedtouch 510 kan je vinden in
dit topic Alcatel 510i doet vreemd

4.2.3.0 firmware tijdelijk down
is een nieuwe cd waar hij ook in zit

en volgens KPN bestaat die firmware idd niet

[ Voor 10% gewijzigd door eXcyle op 08-11-2003 20:58 ]

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

eXcyle schreef op 08 november 2003 @ 20:57:
firmware voor de speedtouch 510 kan je vinden in
dit topic Alcatel 510i doet vreemd

4.2.3.0 firmware tijdelijk down
is een nieuwe cd waar hij ook in zit

en volgens KPN bestaat die firmware idd niet
was dat voor mij bedoelt:
zo ja, ik heb geen alcatel ik heb een Telindus 1121
zo nee: sorry :X ;)

b.t.w heb net in modem gekeken en daar zit firmware: v6.0.31 in en is van "Tue Jul 30 13:56:52 2002"

• eXcyle
geforce666 schreef op 08 november 2003 @ 20:48:
en bij mij is router/modem hetzelfde en daar kan ik dus geen update voor vinden
sorry ... d8 daar te lezen dat je ook een speedtouch had :X :X

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de upload wel lager zetten maar dan wordt de download ook zo laag ingesteld. Want volgens chello zou up 128 zijn en down 1500. In de praktijk neerkomend op 160 kb/s down en 16 kb/s up. Ik heb up nu op 10 staan.

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 01:11:
Ik wil de upload wel lager zetten maar dan wordt de download ook zo laag ingesteld. Want volgens chello zou up 128 zijn en down 1500. In de praktijk neerkomend op 160 kb/s down en 16 kb/s up. Ik heb up nu op 10 staan.
bij een upload van 10 en erboven heb je geen limiet op je download maar ga je onder de 10 dan wordt het 1 op 3 dus doe je een upload van 8, wordt je download 24.
maarja bij mij helpt het niks ook al deel ik niks (dus geen upload) slibt me verbinding toch dicht zodra ik overnet aanzet.
Pagina: 1