Toon posts:

Tiscali ADSL ledje op modem blijft uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand na hoeveel dagen de adsl verbinding bij Tiscali moet werken nadat het pakket is ontvangen? In werkelijkheid dus en niet een indicatie van de site.

Een kennis heeft de boel aangelegd. Pakket is al even in huis. Alles goed aangesloten maar op de Thompson modem blijf het ledje met @ teken uit. Mijn vraag is, indiceert deze led een actieve verbinding, ook indien er niet is aangelogd met username en password of brandt deze led alleen wanneer ook de juiste gebruikersgegevens zijn ingegeven in de modem en deze daadwerkelijk op de account heeft kunnen inloggen? In neem aan de laatste optie, maar desondanks blijft ie uit.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 08:12

BrZ

ADSL signaal: @-led brand oranje
ingelogd: @-led brand groen

Je hebt dus nog geen ADSL signaal, als het goed is heb je van KPN een brief ontvangen waarin de opleverdatum staat...

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Modem zaterdag ontvangen, zou donderdag worden aangesloten. Had dinsdagmiddag echter al signaal :). Gebruikersnaam en wachtwoord zijn niet nodig aangezien je niet van PPPoE maar van ENCAP gebruik maakt (iig hier in Groningen). Als het lampje aan is gewoon een willekeurige webpagina in je browser opgeven dan wordt je verrast met een activeringsscherm. In mijn geval moest ik toen nog wel een minuut of 25 wachten (er staat "..enkele minuten..") maar toen was ik on line. De Zyxel 650R is overigens een erg mooie modemrouter (als je die ook hebt) hier kun je bijvoorbeeld ook de line speed in controleren.
Verder staat er in de gebruiksaanwijzing 192.168.1.1 maar is het 192.168.1.254 en er staat alleen wachtwoord 1234 maar ook gebruikersnaam (admin) moet je opgeven.

[ Voor 78% gewijzigd door Gianni Rombios op 08-11-2003 20:47 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

als je pakket bij je thuis is, moet je verbinden hebben. Sluit dat ding even rechtstreeks op de buitenlijn aan (zonder splitter en zonder kabels en werkt het dan niet, bel dan 0900 8085 en meld dat je @ uit is

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Gianni Rombios
  • Niet online
Nee dat is niet zo, ik zat ook een paar dagen met een direct aangesloten modemrouter op signaal te wachten (maar kan dus wel eerder zijn dan de ingangsdatum van je abonnement)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat is niet zo? Als je mijn eerste zin bedoelt, kan ik weer zeggen "dat is wel zo" :).
Je adsl pakket wordt pas verstuurd door kpn op het moment dat de adsl aansluiting fysiek is aangesloten hoor. Zo werkt het ordersysteem van kpn-adsl per defenitie al tijden. Als je geen linesync hebt, op het moment dat je het pakket van kpn hebt gekregen, gaat dat ook niet door reguliere aansluiting meer aangesloten worden en heb je dus gewoon een verkeerd aangesloten adsl verbinding.

edit:
Moment, ik heb het dus over adsl van kpn, niet over adsl van tiscali, hoe dat ordersysteem werkt weet ik niet. Ik weet ook niet of de TS tiscali of adsl van kpn heeft (Tiscali levert beide).

[ Voor 18% gewijzigd door JvS op 08-11-2003 21:25 ]

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 08:12

BrZ

JvS schreef op 08 november 2003 @ 21:16:
Wat is niet zo? Als je mijn eerste zin bedoelt, kan ik weer zeggen "dat is wel zo" :).
Je adsl pakket wordt pas verstuurd door kpn op het moment dat de adsl aansluiting fysiek is aangesloten hoor. Zo werkt het ordersysteem van kpn-adsl per defenitie al tijden. Als je geen linesync hebt, op het moment dat je het pakket van kpn hebt gekregen, gaat dat ook niet door reguliere aansluiting meer aangesloten worden en heb je dus gewoon een verkeerd aangesloten adsl verbinding.

edit:
Moment, ik heb het dus over adsl van kpn, niet over adsl van tiscali, hoe dat ordersysteem werkt weet ik niet. Ik weet ook niet of de TS tiscali of adsl van kpn heeft (Tiscali levert beide).
De TS heeft ADSL van KPN, aangezien hij een Speedtouch modem heeft, anders had hij een Zyxel modem ;)
En je hebt trouwens gelijk over dat het moet werken zodra je je pakket hebt, niet een sover nagedacht :+

• Gianni Rombios
  • Niet online
Met KPN ja, maar mijn Zyxel (Tiscali ADSL) moest dus toch echt een paar dagen op signaal wachten..!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat was pas 3 keer gezegd, onder andere door mij hierboven

Pagina: 1