[HD] Ervaringen met WD Caviar Mainstream 20 GB?

Pagina: 1
Acties:

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Ik wil graag binnenkort een kleine harde schijf aanschaffen om als 2e harde schijf in een computer te laten draaien.
Die computer wordt overigens voor (kleine) server doeleinden gebruikt.

Wat zijn jullie ervarinen met deze schijf?:
- Wordt die te warm of blijft ie op ene normale kamertemperatuur (maw: heeft ie extra koeling nodig)?
- Gaat ie lang mee?

En eventuele verder info is welkom ;)

Afbeelding en meer info is o.a. hier op de site van MyCom te vinden:
http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=143

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:57

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

hmz niet echt mijn keuze voor een hdd, hij kost 58 euro en dan issie maar 20gb, 5400rpm. voor dat geld kun je makkelijk een 40gb 7200rpm nemen.

deze b.v.: pricewatch: Western Digital Caviar Blue WD400BB

[ Voor 18% gewijzigd door Fanatic_FS op 08-11-2003 22:39 ]

[specs]

• Joen
Jah, maar 7200rpm. Dan heb je zeker wel weer koeling nodig? Zo ja, wat is dan het beste type koeling? (bijvoorbeeld van bovenaf, onderaf, van voren_

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-03 18:59
JeroenM_tbs schreef op 08 november 2003 @ 21:37:
Jah, maar 7200rpm. Dan heb je zeker wel weer koeling nodig? Zo ja, wat is dan het beste type koeling? (bijvoorbeeld van bovenaf, onderaf, van voren_
Voor 7200 RPM is koeling meestal wel aan te raden, maar het is vrijwel nooit echt hoognodig. Als je van plan bent om te gaan koelen is het het makkelijkst om gewoon bij je lokale computerboer om een hardeschijfkoeler te vragen. Dan krijg je voor zo'n €10 een koeler die je op de onderkant van je HD kan schroeven. De onderkant is ook de plek waar je het beste kan koelen :)

The devil is in the details.

Verwijderd

de WD 40 gieg 7200 rpm schijf die ik had werkte prima zonder koeling, werd handwarm hij gaat alleen maar een half jaar mee daarna gaat ie teringherrie maken ;x.

• Joen
Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 21:43:
de WD 40 gieg 7200 rpm schijf die ik had werkte prima zonder koeling, werd handwarm hij gaat alleen maar een half jaar mee daarna gaat ie teringherrie maken ;x.
Waarmee valt die herrie te vergelijken? :P

Verwijderd

JeroenM_tbs schreef op 08 november 2003 @ 23:26:
[...]

Waarmee valt die herrie te vergelijken? :P
fluittoon en / of snerpend geluid (alsof er iets tegen de platters aanloopt). http://members.chello.nl/r.leenheer1/herrie.mp3 O-)
Pagina: 1