MDT PC3200 (DDR 400) op K7T 266 Pro2

Pagina: 1
Acties:

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Beste mensen, ik probeerde net een reepje MDT PC3200 op een MSI K7T 266 Pro2 moederboard. Het betreft een module van 256 MB met 8 chips.

Eerder werkte een PC 2700 reepje met 256 MB (16 chips) hier wel op, zij het dat ik bij sommige instellingen (default voltage, heb nu op 2.7V gezet) er wat stabiliteitsproblemen waren. Echter, als ik het PC3200 erbij prik start de PC niet op, en zelfs na het verwijderen van de module gaat hij niet verder.

Pas wanneer de PC 2700 module er uit gehaald wordt en weer erin gezet wordt werkt de PC weer.

Nu is mijn vraag:

- is dit normaal? D.w.z. moet je sowieso een PC 3200 module niet proberen in zo'n oud (2 jaar) mobo?
- zou de module kapot zijn gegaan?

Ik heb geen mobo waar ik het in kan proberen, en volgende week moet de module werken in een nieuw mobo. Anders moet ik natuurlijk een nieuwe module kopen. Alvast bedankt!

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:35

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ik vraag mij alleen af... Wat moet je met een PC3200 reepje in een K7t266 mobo? :?

Ik heb dit mobo ook en het ondersteund max PC2100 geheugen :)

[ Voor 29% gewijzigd door SideSwipe op 08-11-2003 19:25 ]

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

• pinockio
Waarom ik dat reepje erin "douw"? Natuurlijk weet ik dat het bord het niet ondersteunt...

- Omdat PC 2700 zo ongeveer het langzaamste is wat je tegenwoordig kunt kopen

- Omdat het niet handig is om nu PC 2100 te kopen, omdat dat de snelheid van huidige bordjes geen recht doet

- Omdat bovendien PC3200 maar iets meer kost dan PC2700 wat er dus wel in werkt, en dan later weer in een snel (uptodate) bordje past

- Omdat ik momenteel geen bordje heb waar het in past (komt zoals gezegd volgende week binnen)

- Omdat ik wel eens wil kijken wat dat bordje doet met 512 MB geheugen

- Omdat je tweaker bent of je bent het niet... experimenteren dus gewoon! _/-\o_ 8)7 >:)

Hamvraag blijft natuurlijk of zo'n module kapot kan gaan op deze wijze. Vroegah was alle geheugen backwards compatible (PC133 in PC66 mobo, afgezien van bijv. problemen met het herkennen van alle geheugen en eventueel, als het echt niet ging, dan werkte het niet. Het ging niet kapot.)

[ Voor 19% gewijzigd door pinockio op 08-11-2003 19:48 ]

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik kan me herinneren dat ik ook pc3200 mtd geheugen in een nforce 2 mobo heb gedaan... Wilde niet op 3200 en was echt probleem geheugen. Denk dat het gewoon een butmerk is helaas.

4015Wp west (Dordrecht)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:04

Shunt

Boe

Tutti-frutti schreef op 08 november 2003 @ 19:44:
Ik kan me herinneren dat ik ook pc3200 mtd geheugen in een nforce 2 mobo heb gedaan... Wilde niet op 3200 en was echt probleem geheugen. Denk dat het gewoon een butmerk is helaas.
lees jij wel eens reviews ?
ik heb 2 weekjes geleeden nog een pc inelkaar gegooit met 2x 512 mdt mem cas 2.5 pc 3200 draait nu lekker op cas 2 2 2 5 op 230 mhz ;)

wat wel kan is dat je mobo dit mem echt gewoon niet wil slikken

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• pinockio
Dus dit MDT geheugen is wel een goede keuze? Ik hoop dan dat het niet kapot is, en dat ik volgende week lekker kan gaan draaien met dat andere bordje (Abit KT600 oid).

Wie weet is dat MDT geheugen wel van dat spul met een slecht imago maar meer kwaliteit dan je denkt. Meestal betaal je dan ook beduidend minder dan voor zogenaamde "A-merken".

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Shunt schreef op 08 november 2003 @ 19:50:
[...]

lees jij wel eens reviews ?
ik heb 2 weekjes geleeden nog een pc inelkaar gegooit met 2x 512 mdt mem cas 2.5 pc 3200 draait nu lekker op cas 2 2 2 5 op 230 mhz ;)

wat wel kan is dat je mobo dit mem echt gewoon niet wil slikken
het ging bij mij om cas 3.0 maar zit nu te twijfelen of het wel mtd was... volgens mij wel.

4015Wp west (Dordrecht)

• pinockio
Tutti-frutti schreef op 08 november 2003 @ 19:58:
[...]

het ging bij mij om cas 3.0 maar zit nu te twijfelen of het wel mtd was... volgens mij wel.
Ehhh je schrijft al twee keer "mtd" in plaats van MDT... Hebben we het wel over hetzelfde geheugen? Het is CAS 2.5. (Ik zal zo ff een plaatje uploaden.)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/MDT3200.jpg

Zie ook: http://www.hardwareluxx.d...et_topic&f=6&t=000024&p=7

Het schijnt behoorlijk goed geheugen te zijn tegen voordelige prijzen (dat wist ik al) ;). Op 333 Mhz kan het ook CAS 2 aan. De reviewer is er behoorlijk positief over (ook qua compatibiliteit), maar dat kan ook nationale trots zijn, want zowel de reviewer als de producent zijn "Made in Germany" :P

"Ein gutes Overclocking-Verhalten mit guten Ergebnissen von bis zu 233 Mhz zeichnet das MDT-Modul aus - weiterhin läuft es auch im DDR400-Modus fast mit schnellsten Settings, was sonst nur Luxus-Riegel vorbehalten ist. Im Endeffekt erreicht das Modul durch die gute Kompatibilität, eine gute Programmierung und die gute Performance einen kleinen Geheimtipp-Status, nur wirklich agressive Overclocker sollten zu teureren Riegeln greifen."

[ Voor 67% gewijzigd door pinockio op 08-11-2003 20:46 ]

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
ik heb ook pc3200 in een msi k7t266 pro2 ru, draait gewoon!

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
net ff corsair PC3200 in PC van vriendin gestopt (KT266pro-ru orginele bios)
werkt zonder problemen

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:04

Shunt

Boe

dan is het denk ik een defecte module ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Pagina: 1