Toon posts:

Na verplaatsen computer>> geen leven meer in pc te krijgen..

Pagina: 1
Acties:
  • 331 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Laatst heb ik een pc van de ene kamer naar de andere kamer verplaatst, nu doet ie dus helemaal niets meer. dat is wat overdreven:

fans draaien, schijf spint op, maar géén beeld>> monitor is goed, krijgt wel een signaal, maar geen beeld (oranje lampje ipv groen).

de volgende onderdelen zitten er in:

300W voeding
Aopen AK72 AMD moederbord
Athlon 800 proc.
256 133mhz SDRAM
Asus GF2MX 32mb
Maxtor 20gb schijf
plextor brander
dvd-speler

Nou, ik heb er echt alles uit gehad

* eerst alleen met moederbord en proc. geprobeerd:

Fans draaien wel, geeft géén piepjes (ja speaker zit goed)

* moederbord gereset

geen reactie

* vervolgens moederbord, proc, geheugen (meerdere nieuwe), en videokaart (ook een andere gepakt)

doet nog steeds helemaal niets, geen piepjes niets.

* moederbord vervangen door een nieuwe, processor vervangen door een Duron1300, voeding vervangen..

dan denk je dat de boel wel weer werkt, maar nee hoor. Oja, geheugen vervangen werkte ook niet. ennuh die monitor is goed, en de videokaart ook...
Het enige wat niet vervangen is, is de behuizing...

Nu las ik iets over een hangend resetknopje, die heb ik losgemaakt van het moederbord (m.a.w. niet aangesloten).

Dat hielp ook niet.

Nu begin ik een beetje gek te worden hiero, echt al meer dan 100 pc's gebouwd, overal wel uitgekomen, maar dit probleem drijft me tot wanhoop...

ik moet echt een oplossing hebben, maar het schiet niet echt op.... 8)7

iemand nog een briljante ingeving??

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

iemand nog een briljante ingeving??
Een andere voeding ,sterker bv.. :?
hmm jah :?

[ Voor 12% gewijzigd door Speedy-J op 08-11-2003 19:05 ]

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 18:54:
monitor is goed, krijgt wel een signaal, maar geen beeld (oranje lampje ipv groen).
Ziet dus geen signaal, anders was het lampje wel groen geweest.
Je stelt dat de monitor goed is; waarop gebaseerd? Aangesloten op andere machine?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 00:40:
[...]
Ziet dus geen signaal, anders was het lampje wel groen geweest.
Je stelt dat de monitor goed is; waarop gebaseerd? Aangesloten op andere machine?
zodra de pc aangezet wordt krijg je de bekende twee klikjes van de monitor (hoogspanning). Het lampje springt even op groen, maar vrijwel meteen weer op oranje.

De monitor werkt op een andere computer wel gewoon goed....

dus daarop baseer ik dat...

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Bios even clearen misschien?

Verwijderd

Druk de vga kaart goed in zn slot. Monitor krijgt echt geen signaal.

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 08:06

Zym0tiC

^_^

heeft hij al gedaan, tenminste ik neem aan dat een moederbord reset gewoon een BIOS reset is :Y)

misschien een stomme opmerking maar waar de computer nu staat zijn daar geaarde stopcontacten. Normaal zou dat niet veel mogen uitmaken maar je weet nooit in zo'n situatie.

Ik zelf heb wel eens gehad dat nadat ik bij iemand de kast had verplaatst de monitor groene strepen gaf. Dit bleek toen ook aan het stopcontact te liggen (niet geaard)

Ik weet het klinkt vreemd maar toch

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Verwijderd

Zym0tiC schreef op 09 november 2003 @ 16:07:
[...]

heeft hij al gedaan, tenminste ik neem aan dat een moederbord reset gewoon een BIOS reset is :Y)

misschien een stomme opmerking maar waar de computer nu staat zijn daar geaarde stopcontacten. Normaal zou dat niet veel mogen uitmaken maar je weet nooit in zo'n situatie.

Ik zelf heb wel eens gehad dat nadat ik bij iemand de kast had verplaatst de monitor groene strepen gaf. Dit bleek toen ook aan het stopcontact te liggen (niet geaard)

Ik weet het klinkt vreemd maar toch
Hmm, dit zou nog best wel eens waar kunnen zijn :+.
Eerst raakte ik ook met mijn tong de behuizing aan (vraag niet hoe) en toen kreeg ik ook eens schooooooocckk. :+
Dus meneer de topic starter, je zou het iig ff kunnen proberen ;).

Succes.

Verwijderd

Eerst kijken of het met aarde wel werkt.

Anders zou ik de aansluitpuntjes van je videokaart ff schoonmaken en er weer goed indiewen.
alle kabeltjes uit je moederbord trekken en alleen de stroomkabel en proc koeler aansluiten, je compu starten door de die pooltjes te verbinden en dan hopen dat het werkt.

anders moet je je compu maar aan mij geven ;)

• Loogie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 07:10
Even iets tussendoor, ik heb hier een bak staan die exact dezelfde symptomen, wat doet je power led?

Verwijderd

mr suffe66 meld je zo ff of je voeding het doet? "je weet wat ik bedoel" :)

Verwijderd

jaja daar komt ie weer: Geaard stopcontact?
:P
edit:
oh kijk aan, iemand was me al voor :>

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 17:06 ]

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

De belangrijkste onderdeel van mobo is processor. Hoor je geen enkele piepjes, dan is processor niet goed.

Hoor je wel wat, dan functioneert processor nog.
Bij verplaatsen kast kan processor wel es beetje losraken (kleine schokjes)

Ga b.v. naar keuken waar aarde is. Draai daar even of het weer doet.
Mobo moet ook niet toevallig ergens gescheurd zijn.

Voeding moet draaien als powerknop indrukt. Zelfs zonder processor gaan fans wel draaien.

Probeer maar es.

• Advocate
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 14:36
Ik heb precies zo'n zelfde probleem. Ik heb echter een nieuwe case gekocht.
Na spullen over te hebben gezet naar die nieuwe case precies hetzelfde:
- geen 'biepjes'
- fans draaien
- hdd draait
- temp monitor krijgt stroom
- fans op gfx kaart krijgen stroom

Maar geen signaal naar monitor. Ik heb toen twee andere grafische kaarten (FX5900, Ti4200, en een TNT 2 in totaal) erop aangesloten, zelfde resultaat. Monitor op ander systeem aangesloten, daar werkt die goed op. Ik dacht dus dat mijn AGP poort gewoon kapot was.
Had een nieuw moederbord gekocht (Asus P4C800) en verwachte gewoon dat het probleem zou zijn opgelost, maar nee. Zelfde probleem, geen signaal naar moederboard. Heb toen geprobeert:
- Booten met verschillende componenten (cpu + ram, cpu + ram +gfx, etc.)
- CMOS meerdere malen gereset
- voeding van oude case op nieuw moederbord
- moederbord losgeschroeft en op zo'n plastic zak ( :P )gelegt zodat ik zeker wist dat die geen contact maakte met de case
- een keer of 5 overgezet van case naar case
- natuurlijk gekeken of alles goed vast zat
- RAM erin en eruit, ander slot, etc

Eigenlijk alles zo'n beetje wat je je kunt bedenken. Enige wat ik niet heb getest is een ander ram geheugen en een andere CPU omdat ik die simpelweg niet heb :(
Bij mij lijkt het er dus op dat of mijn CPU 'in mindere staat is' of statische electriciteit heeft minder prettige gevolgen gehad voor mijn ram ofzo, hoewel ik dat zo goed mogenlijk heb proberen te voorkomen...

Mja, nog steeds klote dus :'(

P.S. stopcontact is gewoon geaard, en systeem heeft al eens gewerkt op die plaats in het huis, net zoals mijn 2e systeem.

[ Voor 6% gewijzigd door Advocate op 10-11-2003 01:28 ]

Pagina: 1