Toon posts:

stress test cpu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus P4c800 deluxe met P4 3.0ghz/800 met een Zalman 7000cu koeler erop in de laagste fanstand(silent mode).Als ik Prime95 of Cpuburn draai kom ik ongeveer aan de 57 graden en allebei tegelijk(dus 100% belast) aan de ongeveer 66 graden.Ik vind dit wel erg hoog? Verder twee 120mm fans in en outtake. Ik heb verschillende soorten koelpasta gebruikt, op dit moment Arctic ceramiek ertussen, is deze temp. normaal voor een P4 3.0 ghz, als ik mijn Zalman fanmate hoger zet maakt het niks uit.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ht is een bekend probleem, maar je zou je fanspeed van de Zalman kunnen verhogen B)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:13
Je temperaturen zijn ietwat aan de hoge kant, maar voor een P4 3.06 Ghz met HT zijn het geen vreemde waarden. En het is ook niet zo dat je CPU er niet tegen kan. Verder is je CPU koeler vooral bedoelt om stil te zijn en niet zozeer om goed te koelen, als je kijkt naar de bouw van dat ding zie je dat ie maar erg klein en compact is en daardoor nooit echt goed zal kunnen koelen.

Hoe lang draai je die programma's trouwens? Want als ie na 3 minuten al 66°C is dan is het natuurlijk wat minder goed.
Lennieboy83 schreef op 08 november 2003 @ 18:23:
Ht is een bekend probleem, maar je zou je fanspeed van de Zalman kunnen verhogen B)
Dat blijkt niet te helpen:
als ik mijn Zalman fanmate hoger zet maakt het niks uit

The devil is in the details.

Verwijderd

temp lijkt mij veelste hoog, zou op zoek gaan naar een betere koeling. Wat doet de boxed koeling voor temps?

hoe is je airflow in je case?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de boxed koeler niet geprobeerd, ik ben misschien een zeikerd, maar ik wil een zo stil mogelijk systeem. De airflow is goed, 3r -systems kast met 120mm in en outtake, die mijn harde schijven(120+80 gig Sata) 10 tot 15 graden koeler houden dan zonder fans( 28 en 24 graden),systeem temp ongeveer 29 graden(idle) Het mooie van deze kast is dat de fans in 10 stappen te regelen zijn en in de laagste standen onhoorbaar zijn en toch een goede airflow. Verder heb ik een Asus fx5600 128mb met de Zalman 80hp en de bijbehorende fan erop en een Huntkey 350watt voeding(absoluut onhoorbaar, kan geen Zalman of Q-tech tegenop) Zal de hoge cpu temp maar voor lief nemen(idle trouwens 35 graden), stilte vind ik belangrijker, maar had toch liever een paar graden lager gehad, maar ja, ik heb nu wel een onhoorbaar systeem.