Beeldscherm laat windows vastlopen

Pagina: 1
Acties:

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 11:31
Ik heb hier een beeldscherm dat windows kan laten crashen, geloof het of niet maar het is echt zo. De computer van m'n beeldscherm gaf steeds blauwe schermen bij het opstarten van windows, 0x00007f oftewel UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP .

Ik had alles eruit, cmos reset windows er 10x opnieuw opgezet en nog steeds hetzelfde probleem, toen besloot ik om de computer naar mijn kamer te verhuizen, ander toetsenbord en beeldscherm eraan en hij boote. Toen eerst toetsenbord getest, dat was het niet, toen beeldscherm en ja, hij liep weer vast. Beeldscherm op mijn computer aangesloten en raad es, precies dezelfde fout 8)7

Het gaat hier om een iiyama vision master 405 :)

Nu mijn vraag, is dit op te lossen :? het beeldscherm werkt verder nog goed, bootscreen enzo laat ie allemaal nog zien, het blauwe scherm ook :+

Ik heb al lopen zoeken, maar ik ben blijkbaar de enige met zo'n vreemd beeldscherm :P

/edit
in winxp doet ie het niet, maar in 2k wel 8)7

/edit2
de xp systemen waarop ik heb getest zijn allebei nvidia videokaarten en de 2k bak een matrox, misschien dat het iets uit maakt :)

[ Voor 12% gewijzigd door Sv3n op 08-11-2003 19:08 ]

Last.fm
Films!

Verwijderd

heb je de drivers voor je monitor ook geinstalleerd?

• Sv3n
Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 23:17:
heb je de drivers voor je monitor ook geinstalleerd?
Dat gaat niet, bij de eerste boot loopt t ding al vast, in windows komen is dus niet mogelijk

offtopic:
Topic beetje vergeten vandaar late reactie

Last.fm
Films!

Verwijderd

ff in safe-mode opstarten dan bij hardware (apparaatbeheer) je monitor(en) weg doen (drivers verwijderen), dan weer 's opnieuw opstarten?

• Possible
  • Laatst online: 22:45
En als je nou eerst je andere scherm neerzet , en als je vervolgens in windows bent dat je dan je oude monitor weer aansluit en de drivers installeert :?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Sv3n
was het maar zo simpel ;(

De iiyama drivers willen ten eerste niet installen :? iiyama staat niet in het lijstje van fabrikanten en als ik 1 van de .inf bestanden aanklik uit de zip die ik heb gedownload van de iiyama site geeft windows de error dat zich niet de goede info in het bestand bevind.

Ten tweede, zelfs als ik in windows ben presteert windows het een blauw scherm te fabriceren; ik boot met een ander beeldscherm, hang het iiyama scherm eraan, druk op m'n account, poef blauw scherm :( :r

Last.fm
Films!

• paulman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-07 10:41
monitorstekker wel helemaal ok dan?

geen losse pinnetjes ofzo

en hang anders je monitor er pas aan als je al ingelogd en wel bent.

• Sv3n
paulman schreef op 12 november 2003 @ 17:23:
monitorstekker wel helemaal ok dan?

geen losse pinnetjes ofzo

en hang anders je monitor er pas aan als je al ingelogd en wel bent.
en dan .... :? dan ben ik windows, dat kan ik ook wel met een ander scherm

en ja die stekker is goed, op m'n 333 mHz celeron bak met matrox videokaart en win 2k doet ie het perfect.

Hij heeft trouwens anderhalf jaar goed gewerkt onder winxp 8)7

Last.fm
Films!

Verwijderd

Probeer anders ook eens je videodrivers te herinstalleren.
De meeste scherm "drivers" bestaand dacht ik niet uit meer dan wat frequentie en kleuren settings. Doen dus meestal niet zoveel. Waarschijnlijk reageert de videokaart op het scherm, en doet die dus wat verkeerd

• Sv3n
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 17:34:
Probeer anders ook eens je videodrivers te herinstalleren.
De meeste scherm "drivers" bestaand dacht ik niet uit meer dan wat frequentie en kleuren settings. Doen dus meestal niet zoveel. Waarschijnlijk reageert de videokaart op het scherm, en doet die dus wat verkeerd
Videokaart is een geforce 2 mx 400 , daarvan zijn nieuwe drivers ginstalleerd, maar met mijn geforce 3 heb je precies te zelfde :?

Wat ik nu zo eens zal proberen is met een andere videokaart :|

Last.fm
Films!

• Sv3n
:o ik snap er nu helemaal niets meer van:

In de computer van m'n broertje (waar dat beeldscherm dus eigenlijk hoort, degene met de gforce 2 mx) heb ik een andere videokaart gedaan (oud pci ding): resultaat is dat t ding gewoon boot 8)7

Omdat ik toen dacht dat het door nvidia kaarten kwam -> getest in celeron bak (win 2k) met m'n broertjes kaart, resultaat, het ding boot.

ff alles op ene rijtje:
code:
1
2
3
4
5
6
1) geforce 2 mx + iiyama beeldscherm + win xp ---> blauw scherm
2) geforce 3 + iiyama beeldscherm + win xp ---> blauw scherm
3) pci trident kaart + iiyama beeldscherm + win xp ----> boot
4) geforce 2 mx + ander beeldscherm + win xp ---> boot
5) matrox g200 + iiyama + win 2k -----> boot
6) geforce 2 mx + iiyama + win2k ----> boot

8)7 Ik snap er werkelijk helemaal niets meer van, het lijkt er tot nu toe op dat de combinatie van windows xp + nvidia + iiyama beeldscherm voor problemen zorgt :?

Maar ik vraag me nog steeds af: HOE ??? het beeldscherm heeft het anderhalf jaar lang goed gedaan in de bovengenoemde combinatie en spontaan boot t ding nie meer :X :?

[ Voor 3% gewijzigd door Sv3n op 12-11-2003 18:37 ]

Last.fm
Films!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
kan het niet zo zijn dat je videokaart je monitor uitleest?
mijn radion 9700 pro leest via DCC mijn monitor uit en weet wat de max resolutie enzo is.
ik denk dat die drivers van de geforce 2/3 hetzelfde doen bij de iiyama monitor van jou.
alleen zet ie hem in een stand die je geforce driver niet leuk vindt, en crashed daardoor.
de andere monitor ondersteunt geen dcc en zal op een lagere resolutie starten.
waarom alleen op XP en niet onder 2000? tja :?

heb je nieuwere drivers geinstalleert laatst ofzo, dit omdat ie het wel goed gedaan heeft.
die drivers voor geforce zijn dan in beide gevallen de detonator drivers? of heb je de drivers van de fabrikant? en als het de detonator drivers zijn heb je waarschijnlijk voor de GF2 en de GF3 dezelfde versie gebruikt?

ik weet het ook niet, probeer alleen een oplossing aan te dragen :)

[ Voor 1% gewijzigd door Mr.Nobody op 12-11-2003 19:26 . Reden: typo :( ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Sv3n
Mr.Nobody schreef op 12 november 2003 @ 19:05:
kan het niet zo zijn dat je videokaart je monitor uitleest?
mijn radion 9700 pro leest via DCC mijn monitor uit en weet wat de max resolutie enzo is.
ik denk dat die drivers van de geforce 2/3 hetzelfde doen bij de iiyama monitor van jou.
alleen zet ie hem in een stand die je geforce driver niet leuk vindt, en crashed daardoor.
de andere monitor ondersteunt geen dcc en zal op een lagere resolutie starten.
waarom alleen op XP en niet onder 2000? tja :?
T ding heeft t anderhalf jaar lang gedaan op een geforce 2 kaart 8)7
heb je nieuwere drivers geinstalleert laatst ofzo, dit omdat ie het wel goed gedaan heeft.
Nee, zelfs met de standaard xp drivers doet ie dit :?
die drivers voor geforce zijn dan in beide gevallen de detonator drivers? of heb je de drivers van de fabriekant? en als het de detonator drivers zijn heb je waarschijnlijk voor de GF2 en de GF3 dezelfde versie gebruikt?
Zelfde drivers jah, maar ook andere versies geprobeerd, drivers van fabrikant :/
ik weet het ook niet, probeer alleen een oplossing aan te dragen :)
_/-\o_

Last.fm
Films!

• Mr.Nobody
  • Niet online
die stop message van je geeft trouwen bij ms dit: http://www.microsoft.com/.../reskit/prmd_stp_ukdq.asp

Stop 0x7F messages are typically due to defective, malfunctioning, or failed memory hardware.

is die kaart soms overgeklokt? check je agp snelheid enzo eens

• Sv3n
Mr.Nobody schreef op 12 november 2003 @ 19:30:
die stop message van je geeft trouwen bij ms dit: http://www.microsoft.com/.../reskit/prmd_stp_ukdq.asp

Stop 0x7F messages are typically due to defective, malfunctioning, or failed memory hardware.

is die kaart soms overgeklokt? check je agp snelheid enzo eens
Dat had ik ook al gezien jah, oftewel t kan van alles zijn |:(

Die kaart is niet overclocked ofzo ook nooit geweest, maar als t aan m'n videokaart zouu liggen, waarom dan ook niet op m'n geforce 3 op een hele andere computer :? 8)7

Last.fm
Films!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
lijkt een beetje op kortsluiting (of los contact) in je monitor (kabel)....

videokaarten kunnen nml niet zo goed tegen kortsluiting :P

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

of de voeding van je moederbord beinvloed die van je compu? kweenie of t kan maar probeer is een andere groep voor je monitor.

• Sv3n
RocketKoen schreef op 12 november 2003 @ 19:45:
lijkt een beetje op kortsluiting (of los contact) in je monitor (kabel)....

videokaarten kunnen nml niet zo goed tegen kortsluiting :P
Dat kan volgens mij nie, dan zou m'n celeron bak er ook nie mee kunnen booten :?
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 19:50:
of de voeding van je moederbord beinvloed die van je compu? kweenie of t kan maar probeer is een andere groep voor je monitor.
Dan zou mijn computer (degene met geforce 3) er gewoon mee kunnen booten :)

Last.fm
Films!

• Sv3n
lievelijke schopje :>

Last.fm
Films!

• Mr.Nobody
  • Niet online
stuur eens een mailtje naar nvidia, misschien weten die het zo :?

• Sv3n
Ik heb eerst maar eens een hele uitgebreide email naar iiyama gestuurd, misschien dat zij weten waar dit nou aan kan liggen. :)

Last.fm
Films!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

En als je nou eens in een andere PC je Geforce kaart propt en windows xp op zet en je de iiyama, wat gebeurd er dan?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Sv3n
sokje schreef op 13 november 2003 @ 21:57:
En als je nou eens in een andere PC je Geforce kaart propt en windows xp op zet en je de iiyama, wat gebeurd er dan?
nog niet getest, maar dat ie op m'n bak met geforce 3 & windows xp ook vastloopt zegt daar denk ik wel iets over :/ Ik denk dat je dan net zo hard errors gaat krijgen ;(

Last.fm
Films!

• Sv3n
excuses voor de hele harde schop :> maar ik wil toch ff de afloop van dit verhaal hier vermelden.

Het beeldscherm is nu al weer enkele maanden in gebruik door m'n broertje, met een ati 9600 xt, op een geforce kaart werkt het ding nog steeds niet.

De oorzaak :? geen idee ik heb verschrikkelijk veel mails gestuurd naar iiyama, nvidia en MS, van MS kreeg ik netjes een mail terug dat het een hardwarematig probleem was. Van iiyama nooit een mail terug gehad en van nvidia de 1e keer een mail dat niet kon :+ :D daarna dat het probleem bij het iiyama beeldscherm lag en dat ik t maar met iiyama moest uitzoeken :/

Last.fm
Films!

Pagina: 1