Toon posts:

1 pc 'zuigt' verbinding weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij ons thuis hebben we een speedtouch 510 multi-pc modem, met daarop 3 pc's.
1 pc met win98
1 pc met winXP, deze 2 kunnen gewoon tegelijk internetten, nooit problemen gehad.

Nu moest mijn zusje voor school een laptop aanschaffen, met daarop win2000 met novell client. Elke keer wanneer zij met die laptop online komt kunnen de andere twee pc's niets meer, internetpagina's bekijken kan niet meer, omdat het zeer lang duurt totdat ze geladen zijn, alleen msn messenger blijft werken.

Nu hoop ik dat 1 van u alleen een oplossing voor dit probleem heeft!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-05 23:34

Spockz

Live and Let Live

poortenknijper op de laptop?

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Verwijderd

Topicstarter
en dat is?? sorry maar weet niet zo heel veel |:(

Verwijderd

MSBlast oid aanwezig op die pc?

Hier thuis ook gehad dat 1 besmette pc de hele lijn gebruikte.

Verwijderd

Topicstarter
Msblast niet aanwezig

laptop geeft bij opstarten ook een foutmelding:
NALDESK.EXE - Unable to locate DLL

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 18:22 ]

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 18:10:
en dat is?? sorry maar weet niet zo heel veel |:(
Proggramma dat de netwerkpoort afknijpt tot een bepaalde cap. Dus dan ze max. 20 kb halen oid snap je?

Verwijderd

Topicstarter
Pic_Art schreef op 08 november 2003 @ 18:30:
[...]

Proggramma dat de netwerkpoort afknijpt tot een bepaalde cap. Dus dan ze max. 20 kb halen oid snap je?
Oke en waar zou ik die kunnen vinden? ff googlen zeker?

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 18:34:
[...]

Oke en waar zou ik die kunnen vinden? ff googlen zeker?
Ja dat zou kunnen. Ik kijk wel of ik er nog ergens een heb. Tis alleen beetje jammer voor je zus dan want die kan op het netwerk dan ook maar met die 20kb/s gaan.

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05 13:11

jbbrans

Programma wat zoiets regelt is netlimiter.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:44
netlimiter kan je hiervoor gebruiken

edit: ffs te laat

[ Voor 23% gewijzigd door RocketKoen op 08-11-2003 18:37 ]

TheS4ndm4n#1919

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gewoon de snelheid limiteren lijkt mij geen juiste oplossing, dat is het probleem omzeilen.
Installeerd op de laptop DU-Meter en kijk of dit ding stevig zit te up of downloaden. Zo ja: Ga dan eens onderzoeken waar dit vandaan komt en de laptop ook eens goed scannen op virussen.

🌞🍃

Verwijderd

Het kan zijn dat de Novell client op de laptop steeds op zien gaat naar een verbinding met een server. Omdat er bij u thuis waarschijnlijk geen novell server aanwezig blijft deze zoeken. Als deze ook op het internet gaat zoeken trekt die alle bandbreedte weg. Het netwerkverkeer kunt u bekijken met een netwerkmonitor zoals ethereal http://www.ethereal.com/ . Als dit het probleem is, moet er at veranderd worden op de Novell client, bijvoorbeeld dat deze alleen op het lokale subnet gaat zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 18:46:
Het kan zijn dat de Novell client op de laptop steeds op zien gaat naar een verbinding met een server. Omdat er bij u thuis waarschijnlijk geen novell server aanwezig blijft deze zoeken. Als deze ook op het internet gaat zoeken trekt die alle bandbreedte weg. Het netwerkverkeer kunt u bekijken met een netwerkmonitor zoals ethereal http://www.ethereal.com/ . Als dit het probleem is, moet er at veranderd worden op de Novell client, bijvoorbeeld dat deze alleen op het lokale subnet gaat zoeken.
dit is de oorzaak ook naar mijn idee, maar ik weet niet wat ik eraan kan doen. Hoewel het met de limiter ook werkt, is echter alleen een vinger in het gat van de dijk lijkt me.

De properties van de laptopnetwerkkaart stonden wel op tcp/ip maar niet op microsoft client, nu deze wel op client staat lijkt het probleem te zijn verholpen...I cross my fingers! komt de sfeer in huis ook misschien ten goede ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 00:03 ]

Pagina: 1