Toon posts:

computer in elkaar schroeven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Heb nu genoeg onderdelene om inlkaar te zetten, wat ik dus gedaan heb.
alles lukt, dat is het probleem niet.
Wanneer ik de pc opstart met alles er op, gaat ie piepen en krijg ik geen beeld.
start ik de pc alleen op met mobo, cpu en geheugen (32 mb sdram 100mhz) dan doet ie het. Zodra ik er iets bij zet, keyboard, muis of whaterver, dan krijg ik die piep weer. volgens het mobo is het de verbinging tussen ergens en de isa sloten. Ik heb een simppele isa soundkaart, maar met of zonder dat, hij bijft janken. Toen dacht ik aan het stroom. Heb er een reserve 230 v ingehangen, hetzelfde. Dit ook met een 350 v.
Dus stroom is het niet.

mijn config van de comp is:
mobo: msi mystar 6499 (zonder sound on board)
32 sdram
333 mhz pII (100 mhz)
isa soundkaartje
viper 770
Ik heb dit eerst met een andere mobo geprobeerd (naam onbekend) en daarmee had ik ook deze probleem.

Iemand een iedee hoe ik deze systeempie werkend krijg?

Thanx voor reply :)

Verwijderd

randapp stuk ?

Verwijderd

Ha!! Een P2 333 is op een FSB van 66!!
Probeer dat maar eens in te stellen, dan zul je zien dat het een stuk beter werkt.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Op woensdag 06 december 2000 19:16 schreef BOFH het volgende:
randapp stuk ?
denk het niet.. hij zegt dat wat ie er ook inzet, dat het meteen misgaat. lijkt me sterk dat de muis, keyboard etc. allemaal tegelijk kapot gaan.

het lijkt mij een brak moederbord

Verwijderd

hmmz maar hij zei dat ie ook al een ander bordje had geprobeerd... :?

Verwijderd

Topicstarter
thx voor reply.
P2 loopt toch op 100mhz?
of vergis ik me hier in? ALs dit het is, dan moet ik de mhz van de cpu ff opschroeven.

en nee, het is geen randapprt. aanwezig, Ik wou eert dat ding inelkaar zetten. En werkend krijgen. De rest komt laten wel.

thx zal die 66 mhz probl. ff kijken.

Verwijderd

TIP: tel de piepjes en de regelmaat van de piepjes en kijk bij de BIOS fabrikant naar de betekenis...

dan moet er wel +- staan wat het probleem is ;)

Verwijderd

hij kan toch wel op 100*3.3 draaien :? of bestaat dat niet ?? mijne draait op 100*3.5 ...

Verwijderd

Een P2 333 heeft een FSB van 66, anders zou het een multipier van 3,333333 hebben :)

Dus nu 5 * 66 = 333

OK

Verwijderd

Topicstarter
k.
de piepjes zijn inderdaat regelmatig.
Volgens boekje zou dat te maken hebben met de (interne) verbinging van cpu/change (whatever) naar de isa sloten. Dus zeg maar die lijnen die er op zitten.
de fabriekant is msi, heeft voglens mij wel ok bordjes. Het vreemde is dat ik dit ook heb geprobeerd op het originele bord waar op ik ook de cpu op heb gekocht. maarja, problemen, zijn leuk....:):):):)
De oplossingen geven een gigantische kick....:) Kan ook gewoon een nieuwe mobo kopen, vind het zonde.... zou gewoon moeten kunnen werken. Deze mbob is ook geschikt voor celies.... die hebben geen 100 mhz,, (de oudere,,,)

Verwijderd

Heb je mischien iets over het toetsenbord laten vallen? bv. koffie

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mischien slaat deze nergens op hoor, maar heb je het mobo mischien tegen de kast aan geschroefd ipv met afstandhouders, waardoor ie sluiting maakt?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Volgens mij hebben de P II tot 350 MhZ een FSB van 66Mhz ... als ik mij niet vergis.

Dus zou deze P II 333 niet met een FSB van 100 Mhz ingesteld moeten worden, maar met 66 Mhz ... tenzij je het een en ander wilt OCen.

Verwijderd

neej mijne draait ook op 100 mhz FSB en 350 Mhz...

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:41

Mike78

Always

Vanaf 350 MHz wordt er pas gebruikt gemaakt van 100MHz alles daaronder gebruikt 66MHz. :)

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

PII tot 333 = 66MHz fsb (probeer maar eens 333MHz te krijgen met 100MHz FSb :? )
PII vanaf 350 (nieuwe core) 100MHz FSB.
Een 333 op 350 zetten werkt waarschijnlijk niet (dus kijk eens ff goed of het nu een 333 of een 350 is.)

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
hi al,

sorry voor de laate reply...
heb inmiddels het probleem opgelost. Ik heb een asus p3bf die goed draaide op deze cpu, dus heb ik alles omgezet, mijn huidige cpu (700mhz 100mh) heb ik op die msi zitten, en de andere op de ausus. Het probleem was gewoon dat er een simppele jumper niet correct geplaatst was....
was wel een paar uur mee bezig om hem te vinden ...:):)

maar goed, nu heb ik een 2de pc, en kan ik een mini netwerkje maken :)
Dus meer stuff om te lezen.

Thanx al voor de oplossing.. :9
Pagina: 1