Toon posts:

ATI Radeo 9600Pro + Vastlopen bij video?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoT-ers,

Via de search dit probleem niet kunnen achterhalen, vandaar een topic.
Hopelijk akkoord...

Vandaag een vriend geholpen een nieuwe videokaart aan te schaffen, aangezien zijn nieuwe game Call of Duty niet op zijn oude NVIDEA Gforce2 wilde draaien.
Hij heeft zelf reviews op tweakers gelezen en besloot een ATI Radeon 9600 Pro te kopen. Goede keuze lijkt mij.

Ik hielp hem vandaag met het de-installeren van zijn GForce, het verwijderen van de kaart en de nieuwe erin te plaatsen, en natuurlijk te installeren. Naar mijn weten zoals het moet gebeuren. Vervolgens verliep alles perfect: Win2000 herkende de kaart, geinstalleerd en gereboot. Na de reboot zag alles er oke uit maar zijn zijn divx'jes / video's blijven nu hangen. Oude games als MOH doen het wel.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Zijn specs:

- Jetway I402R/I402 Motherboard
- Pentium 4, 1.6ghrz, 256DDR ram
- ATI Radeon 9600 Pro, 128MB

Bij voorbaat dank,

Ken

Verwijderd

Je zou om te beginnen wat meer info kunnen geven!
Zoals welke drivers er zijn geinstalleerd ?

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heb je misschien de drivers van de bijgeleverde CD's geinstalleerd? Zoja, gooi deze er dan af en download de nieuwste drivers vanaf www.ati.com. De nieuwste zijn 3.9, kun je ook in dit nieuws item lezen. Daar staat overigens ook een directe link naar de download heen.

Maar meer info zou handig zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 17:19:
Je zou om te beginnen wat meer info kunnen geven!
Zoals welke drivers er zijn geinstalleerd ?
Ik kreeg de volgende driver versie van hem door: 6.14.10.6368

@MarkOv: Klopt, ik heb de versie van de cd geinstalleerd. Ik ga hem jou tip doorgeven, hopelijk lost het probleem zich dan op.

Jullie krijgen uiteraard een bericht.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 18:14 ]

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:12
Kzou als ik jouw was ff beginnen met een clean-install naar mijn ervaring werkt dit veel beter ;)

Verwijderd

Topicstarter
Driver update verhielp het probleem... Thanks guys..

Jammer dat ik er niet zelf op kwam... :'(

Sorry.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 19:41:
Driver update verhielp het probleem... Thanks guys..

Jammer dat ik er niet zelf op kwam... :'(

Sorry.
Zelfde gehad in de winkel, meneer koopt 9800pro, komt terug en zeikt op ons voor het leveren van een kutkaart, ik test hem, werkt perfect en stuur hem terug.

Dit ging nog 2x zo door.. uiteindelijk heeft meneer zijn pc gebracht, bleek dat er nog wat detonator drivers opstonden :X En gebruik maakte van oude ati drivers...

ff schoongemaakt, 3.9 erop, en toen 3dmark met 6x aa en nogsteeds ergens in de 5000 punten 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Nahh, de oude drivers had ik wel goed verwijderd... Eerst hardware ontkoppeld > reboot > software verwijderen > reboot.. Daarna uit gezet en kaart eruit gehaald.

Denk dat de cd gewoon oude drivers bevatte...
Pagina: 1