[XP] Kabel eruit -> TCP verbinding weg

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je de kabel van de NIC eruit haalt (of de hub/switch uitzet), detecteert XP dat en worden alle TCP verbindingen verbroken, zelfs als je de kabel er na 5 s weer in steekt. Is dit te voorkomen?

Technisch is er volgens mij geen namelijk noodzaak voor dit gedrag.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
XP disabled meteen de interface en verbreekt daardoor idd alle verbindingen. Is erg vervelend als je even wat om moet patchen.

Weet helaas geen oplossing :(

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 11:37

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Waarschijnlijk heb je ergens iets niet goed staan. Ik kan namelijk rustig een kabel verwijderen uit m'n ene NIC, terwijl de andere verbinding gewoon blijft werken :?
Of begrijp ik iets niet goed? Gebruik je SP1? Misschien dat het daarmee wel werkt?

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

[google=disabledhcpmediasense]

Die disabled het gedrag dat heel je adapter disabled wordt als de link er niet meer is en zou ook (grotendeels) het door jou beschreven gedrag moeten voorkomen

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Pazzi schreef op 10 november 2003 @ 01:49:
Waarschijnlijk heb je ergens iets niet goed staan. Ik kan namelijk rustig een kabel verwijderen uit m'n ene NIC, terwijl de andere verbinding gewoon blijft werken :?
Of begrijp ik iets niet goed? Gebruik je SP1? Misschien dat het daarmee wel werkt?
Het gaat om de TCP verbindingen over de 'ene' verbinding, niet over de andere verbinding.
Ja, ik heb SP1.

Oplossing:
code:
1
2
3
4
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters]
"DisableDHCPMediaSense"=dword:00000001

MSN blijft eindelijk 'online' als ik de kabel eruit trek.

[ Voor 23% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-11-2003 10:05 ]