Toon posts:

[ICS] Hoe derde schakel te verbinden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even een plaatje gemaakt om direct het probleem te verduidelijken:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=469308

Ik wil dus graag ook internet op de laptop doormiddel van ICS (internet connection sharing) Voordat ik allemaal berichten krijg van koop toch een router/switch/hub. Ik wilde graag deze mogelijkheid uitzoeken en als het echt niet anders kan zal ik het overwegen, maar als ik het goed heb moet het wel kunnen.

De server heeft als IP: 192.168.0.1 (handmatig ingesteld) Subnet: 255.255.255.0

De client staat op automatisch IP adres laten toewijzen.

De client bezit 2 netwerkkaarten ( 1 voor naar de server en 1 voor naar de laptop)

Kan iemand me enigszins opweg helpen met mogelijke instellingen voor het mogelijk maken van deze verbinding?

(verkeerde forum, hierbij vraag ik een move aan naar Network troubleshooting)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 17:04 ]

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik zou de "client" een verbindingsbrug laten maken tussen de 2 netwerken, dan maakt ie er ahw 1 groot netwerk van.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Welk OS draait 'Client' ? Als dat XP is, moet je beide LAN verbindingen bridgen, das veruit het makkelijkst.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zoals de server voor de client werkt moet je de client voor de laptop laten werken.

als de client xp draaid kun je beide netwerk adaptors ook bruggen da's helemaal simpel dan dan is het net alsof de laptop aan een hub tussen de server en client hangt.

dit zijn de basics, voor de rest zie faq

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op 08 november 2003 @ 17:04:
zoals de server voor de client werkt moet je de client voor de laptop laten werken.

als de client xp draaid kun je beide netwerk adaptors ook bruggen da's helemaal simpel dan dan is het net alsof de laptop aan een hub tussen de server en client hangt.

dit zijn de basics, voor de rest zie faq
Ja alle systemen draaien op XP, dus ik maak een brug tussen de client en de laptop en dan moet het werken. Ik heb deze optie nog niet eerder gebruikt namelijk. Welke instelling moet ik gebruiken in dit geval voor de laptop? Gewoon automatisch IP en de Client een vast IP geven?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 17:08 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je moet het gewoon zien als een extra client

zelf ben ik altijd een voorstaander van vaste ipadressn btw .. maar da's persoonlijk

[ Voor 50% gewijzigd door Fish op 08-11-2003 17:17 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel het is gelukt _/-\o_

edit: Snelheid wordt wel erg raar verdeeld trouwens ik krijg nu nog maar 40 á 50 kb/sec max per pc terwijl we 1mbit internet verbinding hebben.
Ik vindt het veel logischer dat de computer gewoon alle snelheid krijgt die beschikbaar is en wanneer er een 2e zich aaanmeld dat deze snelheid wordt verdeeld over beide. Het lijkt nu wel alsof windows standaard ruimte gaat reserven. Zou sygate of wingate hier anders mee om gaan?

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 18:41 ]

Pagina: 1